Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Strømgjennomgang, dunking i brøst


Quenyth

Anbefalte innlegg

Hey, var utsatt for strømgjennomgang fra arm til arm, i går, (230V) fase til jord.

var på sykehuet å tok test, di sa at det så greit ut, ingen skade skjedd.

 

men nå kjenner jeg dunking (risting) i brøstet, vert 5 min ca,

jævli irriterende, å får litt hjertebank.

 

noen som vet va det kan være?

Endret av Ghost Flyer
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har de renset blodet på sykehuset?

 

Det er vanlig pga skader på blodlegemer etter gjennomgang..

 

Varte strømgjennomgangen lenge?

 

Hvis det bare var et sekund eller to, er det vanligvis ikke farlig. Men det kan være at noe har skjedd med hjerterytmen/muskelen..

 

Hvis det fortsetter ville jeg ringt legevakten..

Lenke til kommentar

siden du har vært til sjekk og blitt avklart der allerede, tror jeg ikke du behøer å bekymre deg nevneverdig. det kan være noe så enkelt som at du rett og slett går og kjenner ekstra etter nå etter dette, pluss at du kan ha strekt noen muskler eller noe da du fikk karamellen din. da du sier 220V til jord, kan i allefall jeg gå god for at du ikke får noen men, da dette er gjort om og om igjen uten skader.

Lenke til kommentar

Takker for svar :)

Var hos legen i sta. EKG testen så fin ut. Tok blodprøve får å se om musklene hadde fått skader, så fint ut det og :)

 

det kan være noe så enkelt som at du rett og slett går og kjenner ekstra etter nå etter dette,

 

dette sa legen også ;)

Lenke til kommentar

Du skal ligge inne i 24 timer. Det er fordi skaden kan kommer senere enn akuratt de to første timene etter uhellet.

At du ble ikke ble lagt inn er fordi lengen ikke vet hva han driver med. Ta deg en tur til legevakt. Godt mulig du går å tenker ekstra mye over dette og det er derfor du merker disse hjertebankene. Men hva hvis de virkelig er der.

 

Kong_tom: Joda sikkert mange som overlever, gjort det selv. Men hva med de som ikke har gjort det? Strøm er faktisk farlig og ikke noe folk bør ta så lett på.

Lenke til kommentar

Jeg har tre ganger fått 220V strøm gjennom meg ved å ta den ene hånden på den ene polen til forsterkerstikkontakten og den andre på den andre polen. Har hver gang vart i 1-2 sekund og har ikke fått senskader som jeg vet om. Var ikke inne til sjekk.

Lenke til kommentar
Jeg har tre ganger fått 220V strøm gjennom meg ved å ta den ene hånden på den ene polen til forsterkerstikkontakten og den andre på den andre polen. Har hver gang vart i 1-2 sekund og har ikke fått senskader som jeg vet om. Var ikke inne til sjekk.

 

Aha :p , Har fått strøm i meg mange ganger på samme måte før, og bruker ikke å gå til skjekk. Var bare at denne gangen ble jeg helt slapp, høy puls og krampe i brøste. Tenkte jeg skulle ta en test for sikkerhets skyld.

Lenke til kommentar
Gjest Tønnes

Er ikke bare hjerterytmen som kan bli påvirket.

Blodet kan koagulere, noe som kan føre til blodpropp.

Derfor tok de vel sikkert en blodprøve?

Var vel også heller 115v du fikk gjennom deg, siden det var fase jord...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...