Gå til innhold

PvE TierX tokens kan brukes til PvP gear?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er casual selv, og har ikke raidet siden TBC kom ut. Men jeg er ikke mer casual enn at jeg forstår hvor spillet kommer til å ende opp. Snart kan man vel styre alt fra browseren og høste arena points per tick? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
At alt av mestringsfølelse, utfordring og målsetninger har blitt gjort til en spøk. Da Darkmoon Faire først kom var det plutselig mulig for enhver å få tak i epics uten å bevege seg inn i en 40manns raid instance. Selve smykkene var gode nok de, men utgjorde liten forskjell i seg selv. Det kunne også ta utrolig lang tid å få tak i de, noe som gjorde at de var tildels eksklusive. Det samme gjaldt runecloth-innlevering for å få tak i en annen factions mount. Kan ikke huske å ha hørt noen klage over at det var for vanskelig å få tak i epics. Snarere så man opp til de som hadde dedikasjonen, og gleden av å selv få tak i gjenstandene senere var ubeskrivelig.

Nå kan man gjøre PvP i 3 - 4 timer og få tak i en del. En ukes aktiv spilling så har man fullt gladiator-sett. Alt av utfordringer har blitt løftet til fordel for at alle skal kunne se alt. Syntes du det var tøft å se de få personene som i månedsvis knapt hadde gjort annet enn å spille for å få tak i HW/GM-utstyr? Her, bare ta det. Tilnærmet gratis. Tar det for lang tid å levle? Her, vi halverer tiden for deg. Var Gruul for vanskelig? Nerf. Neimen, kommer du deg ikke inn i SSC/TK lille venn? Fjern attunement. Black Temple ser tøft ut! Fjern attunement.

Flertallet jubler og klapper blindt i hendene. Helt til folk selv begynner å komme på det nivået, og det blir ramaskrik.

Jeg reagerer på er Gruul, for han var altfor vanskelig for å være en ''entry-level'' boss, sikkert hardere enn det meste langt inni SSC/TK, noe som jeg da håper ikke skal være meningen. Tilfeldige ting som dreper deg som gjør at kampen blir spolert er bare teit. Nerfen var dog fullstendig drøy, og de kunne nok spart seg med å fjerne kun random elementer. Det er vel ikke meningen at folk som har drept alt i TBC skal ha ''Gruul pre-nerf'' blant sine topp tre vanskeligste encounters?

''Fjern attunement'' er sært syntes jeg. Hvorfor ha noe ''attunement'' i første omgang? MC attunement må være en spøk, kunne stealthes av enkelte klasser, man kunne lett duo'e det (lavaveien) på 10 minutter og det var egentlig bare at man måtte gå gjennom den kanskje kjedligste instancen i spillet for å attune seg. Med Gruul's gjorde de i alle fall noe riktig. Ellers så var BWL attunement heller ikke noe særlig vanskelig på noe som helst tidspunkt. AQ40 var at folk måtte jobbe sammen, noe ala Sunwell Plateau nå, bare mye mer omfattende. Når det gjelder attunement generelt i TBC, så hadde Noe lignende Naxxramas-attunement hadde vært mye greiere. (For eksempel at man fikk avslag på SSC attunement om man hadde drept Gruul/Nightbane, men man kunne attune seg mot en mer krevende attunement uten å ha drept de, som gjorde at større guilds slapp å pløye gjennom lavere content for å attune medlemmer.

Husker ennå første epic drop i Scholomance, det var virkelig noe av det beste jeg har vært med på. 10man raid instance Scholomance, deilig. Den fikk jeg vel etter et par måneder på 70, mens med warlocken jeg levlet etter TBC så hadde jeg 3/5 gladiator og stav, samt diverse andre saker som SM-ringen ved ding 70, nesten litt tragisk egentlig.

At Epic ikke lengre er ''Epic'' er det i alle fall ingen tvil om.

Endret av PSV
Skrevet

Hjelp, nå har vi startet denne diskusjonen igjen!

Priesten min er forresten 2 days /played på 70, og straks full epic! Har nesten ikke farma honor mens jeg levla han opp engang.

Skrevet
Hvorfor ha noe ''attunement'' i første omgang?

For å begrense tilgangen til utstyr og forhindre at alle ikler seg akkurat det samme utstyret?

Skrevet (endret)
Nå kan man gjøre PvP i 3 - 4 timer og få tak i en del. En ukes aktiv spilling så har man fullt gladiator-sett. Alt av utfordringer har blitt løftet til fordel for at alle skal kunne se alt. Syntes du det var tøft å se de få personene som i månedsvis knapt hadde gjort annet enn å spille for å få tak i HW/GM-utstyr? Her, bare ta det. Tilnærmet gratis. Tar det for lang tid å levle? Her, vi halverer tiden for deg. Var Gruul for vanskelig? Nerf. Neimen, kommer du deg ikke inn i SSC/TK lille venn? Fjern attunement. Black Temple ser tøft ut! Fjern attunement.

Ang Galdiator: Om man skal ha noe som helst å gjøre i en arena _MÅ_ man ha pvp gear. Det å gjøre arenagear så til de grader Hadde arena vært 100%likt gear slik som Tournament servers så hadde saken vært litt anderledes. Da smakker vi om skills og mestring.

HW/HM krevde ikke noe skills. Man måtte bare ha en premade som veit hva som skjer og en venn som kunne spille når du ikke spillte.

Ang Attunement: Om man liker mestringsfølelsen antar jeg at man er en av de første som clearer et kontent. Om man clearer Sunwell FØR neste patch er man vell ganske sikker på at den ikke er mye nerfet. Og hva har det vell egentlig å si for mestringen om en instance man clearet for flere måneder siden/ikke lenger farmer i det hele tatt bli nerfet?

Dem som raider 24/7 har ikke monopol på content, selv om dem skal få lov å være FØRST så vil resten av oss som ikke har tid å raide mer enn kansje en dag i uken også se dette etter hvert. Så for min del så er nerfing av Mag/SSC/TK osv helt flott, siden dette betyr at jeg og guilden min får gjort/Sett mer på den ene dagen i uka vi raider.

For å begrense tilgangen til utstyr og forhindre at alle ikler seg akkurat det samme utstyret?

Begrense tilgang til utstyr? Lootwhore? Utstyret er bare et verktøy for å komme seg vidre. Og jeg bryr meg fanden i hvilke stats det har så lenge det hjelper meg å progresse. Om jeg virkelig ville ha skryteutstyr så hadde jeg valgt Judgement settet (pally tier2)

Endret av Zepticon
Skrevet

Problemet er at enkelte klasser kan få tak i noe av det absolutt beste utstyret i spillet med enkle trinn, og det fullstendig uten noen krav til ferdigheter eller innsats. Det samme går for utstyret du kan kjøpe for badges nå når vendoren blir åpnet. Hvorfor i helvete skal casual PvE-ers ha tilgang til det samme utstyret som hardcore raiders? Gjør man daily PvP quest samtidig som man clearer Karazhan og ZA hver cooldown vil man ha det nestbeste våpenet i spillet på en måneds tid. Lengre enn de fleste arms warriors sannsynligvis har ventet på Cataclysm's Edge eller Torch, som for øvrig er dårligere nå.

HW/GM krevde ikke ferdigheter, nei, men det krevde dedikasjon. Og når man spiller så mye som en High Warlord gjorde, er det gitt at man blir en flink spiller. Poenget mitt er at det var en eksklusiv tittel forbeholdt de som ville gå ekstreme veier for å få tak i det aller, aller beste utstyret. Siden pisser Blizzard fullstendig på alle tidligere R14-spillere ved å tilby utstyret uten noen som helst krav annet enn litt ronking i AV.

Hvis man liker mestringsfølelsen er man en av de første som gjør content? Det er nok gjerne det de dedikerte raiderne ønsker, men jeg er sikker på at alle halvveis aktive raiding guilds har et par spillere som har et så høyt innsatsnivå at han lett kunne ha glidd inn i en verdensledende guild, uten at resten av guilden holder det samme nivået. Og hvor er man da? Jo, da stanger man på Attumen. Så fjerner man attunements og det er ikke lenger noe prestisje forbundet med ulike instanser fordi alle kan entre de med varierende hell.

Det er ikke snakk om monopol på content. Karazhan, ZA og Gruul er alle instanser laget for casuals. Alle kan lett gjøre i flere deler og har en lav læringskurve. Er man flink nok til å entre TK/SSC og har tid, ja da kommer attunement av seg selv. Hvilket behov har dere for å entre en instance dere ikke greier å drepe en boss i? Se på veggene? Drepe trash? Raider du én dag i uka er det absolutt ingenting som tilsier at du skal ha tilgang til top-tier content, hvorfor i helvete krever du det?

Begrense tilgang til utstyr, ja, så ikke alle medlemmene av en klasse ikke ser ut som en jævla stormtrooper-bataljon som i dag. Alle har det samme utstyret med svært svært få variasjoner rundt omkring. Jeg kunne ikke ha gitt mer faen i loot per dags dato, og går selv med S1/S3, men det er helt idiotisk hvor cookiecutter alt har blitt. Hva i helvete skjedde med _rolle_spill?

Skrevet (endret)
Raider du én dag i uka er det absolutt ingenting som tilsier at du skal ha tilgang til top-tier content, hvorfor i helvete krever du det?

Fordi jeg betaler for det kansje?

Hva i helvete skjedde med _rolle_spill?
Det døde i det øyeblikket WoW ble et "spill for massene" Folk som ikke har anelse hvem Sylvanas var, dem som ikke veit historien bak Illidan, Kael'thas, og Vashj. Eneste grunnen til at jeg liker wow så godt enda er den utrolige gode historien bak alt (den ble litt redusert etter at wow ble lansert men uansett...) Endret av Zepticon
Skrevet
Raider du én dag i uka er det absolutt ingenting som tilsier at du skal ha tilgang til top-tier content, hvorfor i helvete krever du det?

Jeg betaler også for det. Men i tillegg bruker jeg veldig mye tid.

Selvfølgelig fortjener jeg da mer enn deg.

Skrevet

Jo, men bossene i den neste instancen skal jo være en progresjon på bossen man skulle ha sløyet i forrige instance.

F.eks så var det ganske vanlig å ta Molten Core helt opp til Ragnaros før man beveget seg inn i Blackwing Lair før TBC kom ut. Det var knapt nok noe som kan kalles attunement på BWL, men det så ut til å fungere noen lunde slik som det sikkert var ment til.

Jeg skjønner meg på begrense-argumentet også dog. Dette er vel på grunn av nyere instance, og at de første 5-6 (?) bossene i Black Temple kan lett pløyes gjennom første uka der inne.

Isåfall er ikke dette en progresjonsmetode jeg støtter.

Skrevet

Nei. Raider du en gang i uka skal du kanskje ha epics, men ikke top-tier epics. Sammenlign gjerne dette med MC/BWL/Naxxramas. Folk i MC fikk styre med sitt, mens ''top-tier'' guildene pløyet gjennom Naxxramas. Dette er det TBC har feilet fullstendig på. Epic i TBC =/= Epic pre-TBC.

Hvorfor i alle dager skal man raide uansett når alle får tilgang til samme utstyret etterhvert uansett? Eksklusivitet mister fattning. Hvorfor skal alle sammen plutselig få tak i gear på en uke som andre spilte 12 timer om dagen i 5-6 måneder? (HW/GM)

Skrevet

Jeg vil ha et like bra produkt som alle andre som betaler det samme som meg.

Hadde wow tatt betalt for faktisk onlinetid hadde vell saken vært anderledes. Men når jeg leier en sykkel så forventer jeg at den er like god som din, uavhengig av hvor langt jeg vil sykle i forhold til deg.

Skrevet
Hvorfor i alle dager skal man raide uansett når alle får tilgang til samme utstyret etterhvert uansett? Eksklusivitet mister fattning. Hvorfor skal alle sammen plutselig få tak i gear på en uke som andre spilte 12 timer om dagen i 5-6 måneder? (HW/GM)

Fordi noen av oss raider for content, ikke for loot.

Skrevet (endret)

Hadde wow tatt betalt for faktisk onlinetid hadde vell saken vært anderledes. Men når jeg leier en sykkel så forventer jeg at den er like god som din, uavhengig av hvor langt jeg vil sykle i forhold til deg.

Er WoW det første videospillet du har spilt? Spillet koster like mye penger for alle å gå å kjøpe i butikken. Men jo mer tid man bruker på det, jo bedre blir man.

ALLE spill bygger på dette. Kanskje Yatzee er et untak.

Endret av Skurupu
Skrevet

Så om du betaler fotballkontigent for et år har du krav på å få spille kamper med førstelaget, til tross for at du ikke møter opp på trening?

Per-Stian: Mangelen av attunements før TBC funket fint fordi man måtte ha utstyr fra de forskjellige instansene for å få fremgang. Crafted items var håpløse, blå items holdt kun i MC og PvP-utstyret før general var rett og slett for dårlig. Dermed greide de å strømlinjeforme content på en måte som gjorde at man brukte nok tid i MC/BWL/ZG/AQ20/AQ40 for å til syvende og sist være konkurransedyktig i Naxxramas. Nå har man svært godt utstyr fra crafting, heroics og PvP som gjør at man kan hoppe over mye content. Men for all del, jeg er enig i hva du sier.

Skrevet
Er WoW det første videospillet du har spilt? Spillet koster like mye penger for alle å gå å kjøpe i butikken. Men jo mer tid man bruker på det, jo bedre blir man.

Spill wow like ofte som du ville spillt feks Halflife2, GTA osv og se hvor langt du kommer. Tidsperspektiv i wow og "vanlige spill" kan overhode ikke sammenlignes.

Jeg er IKKE imot at tid=rewards, det som etter min menign suger er at hovedstorryen i hele spillet kun er tilgjengelig for 5% av spillerne. Hvor mange fikk sett Naxx? en STOR del av historien i WC3 og WoW ender opp i Naxx, men likevell er dette noe som bare er/var tilgjeng for en svært LITEN del av spillerne.

Det samme gjelder Illidan, Kael'Thas, Vashj og nå Kil'Jaeden. Alle er store personer i wow lore, men bare en minimal del av spillergruppen får sett disse.

Skrevet
Så om du betaler fotballkontigent for et år har du krav på å få spille kamper med førstelaget, til tross for at du ikke møter opp på trening?

Dersom dem reklamerer med førstelags-kamper så ja, da krever jeg det.

Blizzar reklamerer med Epic Quests, Battles, "face Illidan...." Og da forventer jeg å få det også.

Skrevet

Du har _muligheten_ til å gjøre det. De reklamerer ikke med "Everyone will face Illidan, loot his Warglaives and live happily ever after".

Skrevet (endret)

Spill wow like ofte som du ville spillt feks Halflife2, GTA osv og se hvor langt du kommer. Tidsperspektiv i wow og "vanlige spill" kan overhode ikke sammenlignes.

Jeg er IKKE imot at tid=rewards, det som etter min menign suger er at hovedstorryen i hele spillet kun er tilgjengelig for 5% av spillerne. Hvor mange fikk sett Naxx? en STOR del av historien i WC3 og WoW ender opp i Naxx, men likevell er dette noe som bare er/var tilgjeng for en svært LITEN del av spillerne.

Det samme gjelder Illidan, Kael'Thas, Vashj og nå Kil'Jaeden. Alle er store personer i wow lore, men bare en minimal del av spillergruppen får sett disse.

Det var mye verre før TBC. På min server drepte kun èn guild Kel'Thuzad, mens nå er det 13 guilds som har drept Illidan. Med 40-50 spillere i hver guild blir det faktisk godt over 500 spillere som har sett det ytterste av end-game på min server. Og enda flere som er veldig nærme.

Og tid = rewards også når belønningen er å oppleve epic encounters i PvE-delen.

Endret av Skurupu

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...