Gå til innhold

PvE TierX tokens kan brukes til PvP gear?


Anbefalte innlegg

Med så begrensede mekanikker som klassene har i PvE er det vanskelig å kunne definere ferdighet på samme måte som i PvP, hvor man har en dynamisk fiende som aldri opptrer likt. Det å forstå sin klasses styrke og begrensninger, kunne en encounter fullt ut og ha timinga i orden er det nærmeste du vil komme skills i PvE i World of Warcraft. Og det er krevende å være en god spiller i PvE, uavhengig av hva du som casual måtte tro. Du kan jo forhøre deg litt med de andre medlemmene her på forumet som faktisk raider i verdenstoppen?

 

Mine komplimenter, du forklarte det mye bedre en jeg gjorde. :new_woot:

 

Det å raide krever ofte helt andre ferdigheter enn de lynraske refleksene du trenger i PvP. Ofte er det mye vanskeligere å måtte lede, organisere og ha ansvar for et raid en å utføre selve raidet. Her det handler om en gruppe som med felles mål for øyet jobber sammen som et team mot en noenlunde statisk fiende så de har størst sjanse for å lykkes. Her ligger 'skillzene' heller i dedikasjonen og tiden som en spiller er villig til å bruke på spillet, og det å ha ansvar for de andre i raidet, går du afk har raidet stor sjanse for å wipe.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Blir det samme som å si Fridtjof Nansen har gått til nordpolen, så det er lett.

 

Hehe, så du sammenligner å gå til nordpolen med å sitte og trykke på noen knapper i et dataspill. Du skjønner sikkert selv hvor dumt det blir.

Lenke til kommentar

Er det ikke også rart hvordan noen av spillerene i guilden har omtrent nøyaktig det samme gearet, mens den samme spilleren uke etter uke ligger over de andre i damage?

 

Blir det samme som å si Fridtjof Nansen har gått til nordpolen, så det er lett.

 

Hehe, så du sammenligner å gå til nordpolen med å sitte og trykke på noen knapper i et dataspill. Du skjønner sikkert selv hvor dumt det blir.

 

Poenget er ikke vanskelighetsgraden. Poenget er at bare fordi de beste i verden har klart noe, så betyr ikke det at det er lett.

Endret av Skurupu
Lenke til kommentar
Det å raide krever ofte helt andre ferdigheter enn de lynraske refleksene du trenger i PvP. Ofte er det mye vanskeligere å måtte lede, organisere og ha ansvar for et raid en å utføre selve raidet. Her det handler om en gruppe som med felles mål for øyet jobber sammen som et team mot en noenlunde statisk fiende så de har størst sjanse for å lykkes. Her ligger 'skillzene' heller i dedikasjonen og tiden som en spiller er villig til å bruke på spillet, og det å ha ansvar for de andre i raidet, går du afk har raidet stor sjanse for å wipe.

 

Er enig i dette. Krever imidlertid ikke mye av hver enkelt spiller (om de er nogenlunde oppegående). Raids i WoW er stort sett "når bossen bruker ability A gjør vi B". "Vanskeligheten" er å få folk til å gjøre dette.

 

Poenget er ikke vanskelighetsgraden. Poenget er at bare fordi de beste i verden har klart noe, så betyr ikke det at det er lett.

 

Neida, men finn en ordentlig sammenligning da, sammenlign med tilsvarende "bragd" innen dataspill.

Lenke til kommentar
Poenget er ikke vanskelighetsgraden. Poenget er at bare fordi de beste i verden har klart noe, så betyr ikke det at det er lett.

 

Neida, men finn en ordentlig sammenligning da, sammenlign med tilsvarende "bragd" innen dataspill.

 

Det var en ordentlig sammenligning.

 

Men du kan jo nevne et random dataspill du mener krever dyktighet, så skal jeg bruke de samme argumentene som deg for å bevise at det er lett.

Endret av Skurupu
Lenke til kommentar
Henger meg på diskusjonen :)

 

Er sååå ubeskrivelig enig i at det siste delen av contenten bare skal være tilgjengelig for noen, dette er jo HELE grunnmuren til ett mmorpg, at du skal kunne se kurven i fremgangen i spillet. At du faktisk kan foreta en vurdering av en spillers 'Skillz', dedikasjon og erfaring bare ved å se hva han eller hun har på seg.

 

Tillfelle på den serveren jeg spiller på:

 

Kun et guild hadde tatt ned illidan da dette skjedde.

Store deler av et guild (som har farmet BT) fra en annen server migrerer til oss.

Rekruterer kjapt 40-50 spillere som fort blir dratt gjennom SSC/TK for å være med på MH/BT.

Jeg stoppet opp og sjekket gearet til en gammel guildie av meg som joinet disse gutta.

Han hadde kjapt fått seg 3 deler t6 (hoppet glatt over alt som heter t5).

Så nå sto han der.. med 3 t6 deler, noe arena og questrewards fra netherstorm.

En herlig mix for en som er under "boosting".

 

"spillers 'Skillz', dedikasjon og erfaring" Tja... vet ikke helt jeg.

 

Av de jeg kjenner som har gearet som faktisk er verdt en liten for for beundring,

så har kanskje 20% gjort jobben som fortjener min beundring (hvis man kan kalle det det)...

Lenke til kommentar

Er en dårlig sammenligning fordi om gåturen var lett, ville andre gjort det etterpå, som ikke er tilfelle. Derimot har masse guilds tatt Illidan.

 

http://www.realmhistory.net/guild-ranking/overview.html kan du selv se når de første guildene tok han. Som du ser er det et par uker etter Nihilum (som visstnok clearet alt tidligere på test realm) mange guilds som tar han.

 

Om det var tilsvarende enkelt å gå til nordpolen, tror du ikke flere ville gjort det?

 

Skurupu: Starcraft er nok litt mer skill-basert enn WoW.

Lenke til kommentar
Helt idiotisk sammenligning, vi snakker om et SPILL her. Om noen kan gi meg en link til vendoren som selger disse tingene som dropper i BT/MH hadde det vært fint.

 

Igjen en helt idiotisk sammenligning. Samle ting i WoW må sammenlignes med andre like meningsløse ting i virkeligheten. En med full t6 imponerer meg like mye som en som har sett alle episodene av hotell cæsar. Det du har rett i derimot er at i WoW ER alle vinnere, riktignok i forskjellig grad.

 

Hehe, så du sammenligner å gå til nordpolen med å sitte og trykke på noen knapper i et dataspill. Du skjønner sikkert selv hvor dumt det blir.

 

Neida, men finn en ordentlig sammenligning da, sammenlign med tilsvarende "bragd" innen dataspill.

 

Du liker å klage på sammenlikninger, Illidan skjelver.

 

Men prøv heller om du kan se budskapet i sammenligninger istedenfor, da alle de sammenligningene varierte fra brukbare til gode. Det er ikke noe kriterie for en sammenligning at den skal handle om noenlude samme ting eller situasjon. En sammenligning brukes bare for å få frem et poeng.

Lenke til kommentar
Men prøv heller om du kan se budskapet i sammenligninger istedenfor, da alle de sammenligningene varierte fra brukbare til gode. Det er ikke noe kriterie for en sammenligning at den skal handle om noenlude samme ting eller situasjon. En sammenligning brukes bare for å få frem et poeng.

 

Sammenligne at folk får et par ting i WoW med å gi bort en million til alle å enhver er altså en god sammenligning? Den hadde vært god om å ha ting i WoW var sammenlignbart med å ha en million, men det er det ikke. Tror de fleste kjapt hadde valgt bort WoW til fordel for en million.

Lenke til kommentar
Er en dårlig sammenligning fordi om gåturen var lett, ville andre gjort det etterpå, som ikke er tilfelle. Derimot har masse guilds tatt Illidan.

 

http://www.realmhistory.net/guild-ranking/overview.html kan du selv se når de første guildene tok han. Som du ser er det et par uker etter Nihilum (som visstnok clearet alt tidligere på test realm) mange guilds som tar han.

 

Om det var tilsvarende enkelt å gå til nordpolen, tror du ikke flere ville gjort det?

 

Skurupu: Starcraft er nok litt mer skill-basert enn WoW.

 

Hvis det var så lett å drepe Kel'Thuzad, trur du ikke flere ville gjort det?

 

I Stacraft konkurrer man i å være best. I WoW konkurrer man om å være best. I Starcraft skal man drepe fienden først. I WoW skal man drepe fienden først. Man skal være bedre enn de andre spillerene, det er dette alle spill går ut på.

Lenke til kommentar
Men prøv heller om du kan se budskapet i sammenligninger istedenfor, da alle de sammenligningene varierte fra brukbare til gode. Det er ikke noe kriterie for en sammenligning at den skal handle om noenlude samme ting eller situasjon. En sammenligning brukes bare for å få frem et poeng.

 

Sammenligne at folk får et par ting i WoW med å gi bort en million til alle å enhver er altså en god sammenligning? Den hadde vært god om å ha ting i WoW var sammenlignbart med å ha en million, men det er det ikke. Tror de fleste kjapt hadde valgt bort WoW til fordel for en million.

 

Nå troller du bare.

Lenke til kommentar
Henger meg på diskusjonen :)

 

Er sååå ubeskrivelig enig i at det siste delen av contenten bare skal være tilgjengelig for noen, dette er jo HELE grunnmuren til ett mmorpg, at du skal kunne se kurven i fremgangen i spillet. At du faktisk kan foreta en vurdering av en spillers 'Skillz', dedikasjon og erfaring bare ved å se hva han eller hun har på seg.

 

Tillfelle på den serveren jeg spiller på:

 

Kun et guild hadde tatt ned illidan da dette skjedde.

Store deler av et guild (som har farmet BT) fra en annen server migrerer til oss.

Rekruterer kjapt 40-50 spillere som fort blir dratt gjennom SSC/TK for å være med på MH/BT.

Jeg stoppet opp og sjekket gearet til en gammel guildie av meg som joinet disse gutta.

Han hadde kjapt fått seg 3 deler t6 (hoppet glatt over alt som heter t5).

Så nå sto han der.. med 3 t6 deler, noe arena og questrewards fra netherstorm.

En herlig mix for en som er under "boosting".

 

"spillers 'Skillz', dedikasjon og erfaring" Tja... vet ikke helt jeg.

 

Av de jeg kjenner som har gearet som faktisk er verdt en liten for for beundring,

så har kanskje 20% gjort jobben som fortjener min beundring (hvis man kan kalle det det)...

 

Innlegget ditt fungerer, helt til du begynner å overdrive noe forferdelig. Ok, dette med boosts og kompis-welfares er jeg ikke noe særlig fan av, men ingen har noensinne vært 50-50% T6 og questgreens.

Lenke til kommentar
Er en dårlig sammenligning fordi om gåturen var lett, ville andre gjort det etterpå, som ikke er tilfelle. Derimot har masse guilds tatt Illidan.

 

http://www.realmhistory.net/guild-ranking/overview.html kan du selv se når de første guildene tok han. Som du ser er det et par uker etter Nihilum (som visstnok clearet alt tidligere på test realm) mange guilds som tar han.

 

Om det var tilsvarende enkelt å gå til nordpolen, tror du ikke flere ville gjort det?

 

Skurupu: Starcraft er nok litt mer skill-basert enn WoW.

nå er jo folkene du dikuterer mot gennerelt enige i at top bossene TBC er mye lettere enn pre TBC. Det var ikke mange som hadde C`Thun på farm, og det var neimen ikke mange som hadde Kel`Thuzad for å si det sånn.. Som ble skrevet tidligere. Hvorfor var det ikke fler som hadde dem på farm? eller i det hele tatt hadde drept dem?

 

Jeg var i en guild som var hadde startet på AQ40 når Naxx kom, vi så aldri snutten av det stedet. Er vi komplette idioter da eller? siden det er så lett.. Har man joinet et progress run samme hvor egentlig så sier man ikke det er lett. Selvsagt er det lett når man er på sitt 12 kill, sånn er det med alt annet også..

Lenke til kommentar
Men prøv heller om du kan se budskapet i sammenligninger istedenfor, da alle de sammenligningene varierte fra brukbare til gode. Det er ikke noe kriterie for en sammenligning at den skal handle om noenlude samme ting eller situasjon. En sammenligning brukes bare for å få frem et poeng.

 

Sammenligne at folk får et par ting i WoW med å gi bort en million til alle å enhver er altså en god sammenligning? Den hadde vært god om å ha ting i WoW var sammenlignbart med å ha en million, men det er det ikke. Tror de fleste kjapt hadde valgt bort WoW til fordel for en million.

 

Liker ikke å ta slike nyreskudd, fordi det ødelegger en diskusjon, men her kan jeg bare ikke la være: Det der må være tidenes dårligste sammenligning, trur ikke du helt skjønner meningen med å beskrive en lignende situasjon for å få frem et poeng.

Lenke til kommentar
nå er jo folkene du dikuterer mot gennerelt enige i at top bossene TBC er mye lettere enn pre TBC. Det var ikke mange som hadde C`Thun på farm, og det var neimen ikke mange som hadde Kel`Thuzad for å si det sånn.. Som ble skrevet tidligere. Hvorfor var det ikke fler som hadde dem på farm? eller i det hele tatt hadde drept dem?

 

Jeg var i en guild som var hadde startet på AQ40 når Naxx kom, vi så aldri snutten av det stedet. Er vi komplette idioter da eller? siden det er så lett.. Har man joinet et progress run samme hvor egentlig så sier man ikke det er lett. Selvsagt er det lett når man er på sitt 12 kill, sånn er det med alt annet også..

 

Har aldri sagt dere er komplette idioter? Poenget er at visse folk her mener andre ikke fortjener å få kjøpe en og annen item til 150 badge of justice fordi den er "for nær" deres ting i stats. Grunnen til at de mener dette er fordi de tror det er status å ha tatt Illidan fordi dette krever så voldsomme skills, noe jeg prøver fortelle at det ikke er.

Lenke til kommentar
Men prøv heller om du kan se budskapet i sammenligninger istedenfor, da alle de sammenligningene varierte fra brukbare til gode. Det er ikke noe kriterie for en sammenligning at den skal handle om noenlude samme ting eller situasjon. En sammenligning brukes bare for å få frem et poeng.

 

Sammenligne at folk får et par ting i WoW med å gi bort en million til alle å enhver er altså en god sammenligning? Den hadde vært god om å ha ting i WoW var sammenlignbart med å ha en million, men det er det ikke. Tror de fleste kjapt hadde valgt bort WoW til fordel for en million.

 

Epic-fail :w00t:

 

Det innlegget der minner meg om den gangen jeg leste verdens dårligste innlegg. Handlet ikke argumentene mine AKURATT om hvordan du må prøve å se forbi hva sammenligningen handler om i detalj men heller prøve å dra mening ut av det og hvordan det er relevant?

 

Med små ord: Den sammenligningen om én million var for å forklare at om alle maser og vil ha de samme tingene så synker tingene i verdi. Eksempelet med millionen fungerer veldig bra til dette da det er presist det samme som skjer når gearet blir for tilgjengelig i WoW, hele 'sikle-når-du-inspecter-noen' forsvinner når alle du inspecter har like bra gear.

 

Herregud.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...