Gå til innhold

Spørsmål angående olympus e-510's seriebildefunksjon.


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Ser i prisguiden at det bare er oppgitt antall bilder i serie i RAW-format.

Er dette fordi det kun går an å ta serier i RAW eller fordi det ikke er oppgitt noe annet til akam fra produsent?

 

I slengen så tar jeg et annet spm. også:

Jeg lurer litt på hvordan E-510 er i forhold til EOS 400D/450D som et inngangskamera til dSLR verdenen.

 

Mvh. Ocularis.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er fullt mulig å skyte JPEG seriebilder. Hvor mange du får fyrt løs før det stopper varierer med hastigheten på minnekortet.

 

E-510 er likeverdig 400D/450D som et innstegskamera. Jeg har av naturlige grunner ikke prøvd et 450D, men jeg har skutt mye med en del Canon-modeller, og i mine øyne har Olympus langt enklere brukervennlighet og betjening. Jeg kan endre veldig mange innstillinger på mitt E-400 på samme tid som det vil ta meg å endre en innstilling via menyene til et 400D.

 

Kun min subjektive mening, men alt er subjektivt, tross alt.

Lenke til kommentar
Jeg lurer litt på hvordan E-510 er i forhold til EOS 400D/450D som et inngangskamera til dSLR verdenen.

 

Tja. E-510 har innebygget bildestabilisator, så du sparer noen kroner i forhold til IS. Samtidig har Canon mye rimelig optikk av lavere kvalitet enn det Olympus tilbyr. Så, om du skal slippe virkelig billig unna så er kanskje Canon best.

 

Samtidig har Olympus (som Simon Aldra sier) veldig bra ergonomi. På E-510 er det mange knapper, bra system for statusskjermen og mange funksjoner. Det gjør at du kjapt kan stille inn det meste. Etterhvert som du lærer, så vil du sette pris på disse funksjonene.

 

Jeg har ikke klådd på et 450D ennå, men 400D gir meg ingen "ånei, jeg har kjøpt feil kamera"-følelse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...