excusemoi Skrevet 25. mars 2008 Skrevet 25. mars 2008 (endret) Det burde ikke være så vanskelig å skrive i word gjennom enten å snakke til pcen og si hva som skal skrives, eller at man kun tenker det man skriver. Det samme gjelder spill, man f.eks spiller Battlefield 4, man bestemmer selv hvor man skal gå kun ved hjelp av at man tenker det i hodet, man løper/ går når man føler for det. Det blir som på ekte. Når man skal skyte derimot må man bruke en mus eller noe ala det. Når vil dette inntreffe tror dere? Det er jo tungvint å bruke tastatur når man kan gjøre alt uten å berøre noe. Endret 25. mars 2008 av excusemoi
Assbear Skrevet 25. mars 2008 Skrevet 25. mars 2008 (endret) at dataen gjer det vi tenker vil ikkje skje dei første 100 åra, men at vi kan snakke til dataen trur eg det er nokon som har fått til alt Endret 25. mars 2008 av assbear
Stifi Skrevet 25. mars 2008 Skrevet 25. mars 2008 Blir vel "noen" år til dette skjer, iaf. Til Japaneserne har klart å komme opp med noe, kan jeg kanskje klare å se det for meg. Men ellers, så trur dette blir noe vi kan se langt framover med. Til nå, så klarer j meg fint med tastatur og mus.
excusemoi Skrevet 25. mars 2008 Forfatter Skrevet 25. mars 2008 Blir vel "noen" år til dette skjer, iaf. Til Japaneserne har klart å komme opp med noe, kan jeg kanskje klare å se det for meg. Men ellers, så trur dette blir noe vi kan se langt framover med. Til nå, så klarer j meg fint med tastatur og mus. Leste noe for 1 år siden om at man har klart å fått til denne teknologien i jagerfly. Man styrer flyet gjennom tankenen sine.
Nikkopikko Skrevet 25. mars 2008 Skrevet 25. mars 2008 Blir nokk ikke noe hardcore gaming med noe slikt før om en stund tror jeg. Men noe lignende er under utvikling. Se
Stifi Skrevet 25. mars 2008 Skrevet 25. mars 2008 Blir nokk ikke noe hardcore gaming med noe slikt før om en stund tror jeg. Men noe lignende er under utvikling. Se En start iaf.
Campin Carl Skrevet 25. mars 2008 Skrevet 25. mars 2008 Det jeg tenker meg er mer stilrene "tastatur" som er en stor touchscreen kapabel nok til og takle flere fingertrykk samtidig akkuratt som Microsoft Surface.
The Jester Race Skrevet 25. mars 2008 Skrevet 25. mars 2008 Dere ser jo selv alt som ble oppfunnet i løpet av forige århundre, tenk hva faen for noen rare ting vi kommer til å finne opp de her årene.
Landeplagen Skrevet 25. mars 2008 Skrevet 25. mars 2008 at dataen gjer det vi tenker vil ikkje skje dei første 100 åra, men at vi kan snakke til dataen trur eg det er nokon som har fått til alt Og dette har du forsket lenge og hardt på, siden du er så sikker?
Sveern Skrevet 25. mars 2008 Skrevet 25. mars 2008 Blir vel "noen" år til dette skjer, iaf. Til Japaneserne har klart å komme opp med noe, kan jeg kanskje klare å se det for meg. Men ellers, så trur dette blir noe vi kan se langt framover med. Til nå, så klarer j meg fint med tastatur og mus. Leste noe for 1 år siden om at man har klart å fått til denne teknologien i jagerfly. Man styrer flyet gjennom tankenen sine. Det jeg tror du tenker på med flyene er at de kan sikte med øynene. Visst jeg ikke husker feil var det "bare" at der var noe som registrerte hvor øynene dine så... Tror det var på Discovery jeg så det...
Gjest Slettet-aNZFa3 Skrevet 25. mars 2008 Skrevet 25. mars 2008 at dataen gjer det vi tenker vil ikkje skje dei første 100 åra, men at vi kan snakke til dataen trur eg det er nokon som har fått til alt Man kan "snakke" til Word 2007, og den skriver det man sier, er dog ikke på norsk da. Man kan også laste ned et program som åpner f.eks Notepad, hvis du sier "Notepad". Men de stemme kommandoene må forhånds instilles, det programmet gjenkjenner også stemmen din, så det er bare din stemme til din bruker som åpne opp forskjellige programmer, men det er i betalings versjonen. Det finnes også kraftigere programmerer til rundt 8.000 - 10.00 dollar. Men veldig dumt av meg å ikke huske navnet på disse programmene akkuratt nå
Koopa Skrevet 25. mars 2008 Skrevet 25. mars 2008 Har hørt at space invaders finnes som hjerne kontrollert nå. Bare å tenke hvor man skal ha skipet sitt og tenke når man skal skyte så gjør man det. Er dog bare rykter men... skummelt uansett syntes nå jeg =S
Toxin Skrevet 25. mars 2008 Skrevet 25. mars 2008 Filmen er om en ny type armprotese som kobles via nervene til ryggraden -> hjernen om jeg ikke huske helt feil (selve filmen er ikke så informativ men demostrerer litt). Dermed så styres armen med tankene er ganske stilig. Så det er ganske mye som kan gjøres allerede nå om en har folk og penger...spørs om spill er førstefokus though. Hvorfor det samme ikke skulle kunne gjøres med en mus kan jeg dog ikke forstå?
The Stig Skrevet 26. mars 2008 Skrevet 26. mars 2008 Tom Clancy's EndWar er en kommende konsolltittel som virker særdeles lovende. Spillet er et strategispill, og mange av ordrene kan du gi til troppene dine gjennom stemmen. For meg virker det greit nok med stemmekommunikasjon. Vet ikke hvor interessert jeg er i et VR-lignende opplegg foran dataen riktig enda ..
Timeo Skrevet 26. mars 2008 Skrevet 26. mars 2008 Det er ikke usannsynlig at det skulle komme noe sånt tilgjengelig for forbrukere innen et tiår, men spørsmålet blir vel hvor godt det selger. F.eks. vr-utstyr var jo noe som aldri slo ann.
Gjest Slettet-aNZFa3 Skrevet 26. mars 2008 Skrevet 26. mars 2008 Tom Clancy's EndWar er en kommende konsolltittel som virker særdeles lovende. Spillet er et strategispill, og mange av ordrene kan du gi til troppene dine gjennom stemmen. For meg virker det greit nok med stemmekommunikasjon. Vet ikke hvor interessert jeg er i et VR-lignende opplegg foran dataen riktig enda .. Kan man ikke gjøre noe av det samme i Socom spillene?
Bruker-104685 Skrevet 26. mars 2008 Skrevet 26. mars 2008 Jeg synes tastaur er så A4 Er dritlei å styre spill med A,W,D,R, og fler teite ting
Wartorn Skrevet 26. mars 2008 Skrevet 26. mars 2008 Blir vel "noen" år til dette skjer, iaf. Til Japaneserne har klart å komme opp med noe, kan jeg kanskje klare å se det for meg. Men ellers, så trur dette blir noe vi kan se langt framover med. Til nå, så klarer j meg fint med tastatur og mus. Leste noe for 1 år siden om at man har klart å fått til denne teknologien i jagerfly. Man styrer flyet gjennom tankenen sine. Det jeg tror du tenker på med flyene er at de kan sikte med øynene. Visst jeg ikke husker feil var det "bare" at der var noe som registrerte hvor øynene dine så... Tror det var på Discovery jeg så det... Nei, det at datamaskiner registrerer hvor øynene dine ser er vel allerede i bruk? Så vel et program en gang der de demonstrerte en pilot som styrte en simulator med tankene. Var veldig "basic" opplegg da, tror det var mer slik at hvis han slappet av gikk flyet til høyre, og hvis han tenkte hardt gikk det til venstre. Noe i den duren hvertfall. Men det er på vei...
Zeph Skrevet 26. mars 2008 Skrevet 26. mars 2008 Denne tråden var feilpostet og er blitt flyttet til riktig kategori.
Piratpjokken Skrevet 26. mars 2008 Skrevet 26. mars 2008 Dette tror jeg ikke det er lenge til.. Det er allerede kommet noe til CS har jeg hørt, som gjør at man styrer med tankene istedenfor musen. Det stod her på forumet for en uke tiblake siden
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå