Gå til innhold

Tidenes spillserie skal kåres! - Runde to har startet!


Kår tidenes spillserie  

419 stemmer

  1. 1. Hvilken er tidenes spillserie?

    • Battlefield-serien (2002-)
      23
    • Diablo-serien (1997-)
      23
    • Final Fantasy-serien (1987-)
      49
    • Grand Theft Auto-serien (1997-)
      79
    • Half-Life-serien (1998-)
      93
    • Halo-serien (2001-2007)
      22
    • Metal Gear Solid-serien (1987-)
      33
    • Super Mario-serien (1985-)
      40
    • The Legend Zelda-serien (1987-)
      57


Anbefalte innlegg

Klarer bare ikke dy meg når noen sier at resistance er bedre enn Orange box. Min mening: utrolig uoriginal og kjedelig musikk og historie, som passer midt inn i andre uoriginale andre verdenskrig spill. Gameplayet går stort sett ut på å spamme skudd med de forskjellige originale (!) våpnene man har. Grafikken er god og spillet kjører godt, men er kjedelig realistisk uten fantasi, og du kan heller ikke påvirke områdene i noen stor grad. Har ikke dette spillet, men en jeg og en kamerat har nesten spilt gjennom spillet.

 

Jeg synes kanskje ikke at orange box hører til på topplisten på gamerangkings, men det gjør vel ikke en del andre spill heller.

 

Selv synes jeg også at mario, zelda og GTA og sannsynligvis mgs burde vinne over half life serien, siden jeg synes at spillet har liten gjennspillbarhet og at bare det første er langt nok.

Endret av Gormers
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ble Diablo her, fantastisk gameplay og story. :D

Enig, vurderte det sterkt, men nei, må si Half-Life tok overhånd.

 

Half-Life 2 midt på treet? Haha, da har ikke du spilt mye. Portal drittkjedelig? Er du seriøs eller bare sulten på grøt? Du pisser jo faen meg på spillindustrien. Vil påstå det ikke er overraskende at Half-Life 2 har flere ganger blitt kåret til tidenes beste spill og oppfølger.

Lenke til kommentar

Jeg har en annen mening enn deg, så da kan jeg ikke ha spilt mye? Seriøs eller bare sulten på grøt? Pisser jeg på spillindustrien når jeg sier at jeg synes Portal er drittkjedelig? Tingene du sier her taler vel for seg selv. Det blir veldig lite saklig. Jeg lurer forresten veldig på hvordan en spillinteressert person som meg kan klare å pisse på hele spillindustrien fordi jeg ikke liker ett spill? Nå sluttet jeg i hvertfall å ta deg seriøst...

Lenke til kommentar
Jeg har en annen mening enn deg, så da kan jeg ikke ha spilt mye? Seriøs eller bare sulten på grøt? Pisser jeg på spillindustrien når jeg sier at jeg synes Portal er drittkjedelig? Tingene du sier her taler vel for seg selv. Det blir veldig lite saklig. Jeg lurer forresten veldig på hvordan en spillinteressert person som meg kan klare å pisse på hele spillindustrien fordi jeg ikke liker 5 spill? Nå sluttet jeg i hvertfall å ta deg seriøst...

Fixd :tease:

Endret av Gormers
Lenke til kommentar

1. GTA

Har prøvd så og si alle. Begynte med GTA1, men det var med GTA3 og den friheten og atmosfæren det spillet ga som virkelig fikk øynene opp for serien. Siden har det bare blitt bedre og bedre. Mye ren og skjær spilleglede. Også musikken, humoren, stilen. Alt fungerer. Rockstar har virkelig skjønt det.

 

2. Super Mario

Dette er barndommen for meg. Har prøvd alle, men Super Mario Bros. 3 står fortsatt som det beste. Det er noe magisk med hele serien som bare Nintendo greier å lage.

 

3. Half-Life

HL1 var revolusjonerende på alle måter både når det gjelder story, grafikk, level design og mye annet for FPS-sjangeren, med HL2 perfeksjonerte de nærmest FPS-sjangeren. Bokstavelig talt ikke et kjedelig sekund.

 

4. MGS

Stor fan av første spillet. Så utrolig gjennomført på alle områder, ikke minst storyen. Psycho Mantis er kanskje tidenes boss. MGS2 var en liten nedtur og litt over-the-top til tider, men det skyldes skyhøye forventninger etter demoen. Har som sagt ikke spilt 3-ern, men det ligger å venter på meg. I motsetning til de andre seriene nevnt her er det viktig å få med seg alle spillene for å skjønne historien.

 

5. Zelda

Ocarina of Time... Ah, det meste har blitt sagt om dette spillet. Ellers synes jeg spillene er så som så. Mye gjentagelser i de siste spillene synes jeg og 2D-spillene greier ikke å fenge med like mye.

 

6. Halo

Eneren var for meg en enorm overraskelse og en av mine største spillopplevelser, men langt fra feilfri med sitt tvilsomme level design. 2-ern var ganske mye dårligere etter min mening. Ellers er storyen i denne serien som det var mer fokus på i nr. 2 til å sovne av. Spilt litt online, men kommer aldri skikkelig inn i det. Ikke prøvd nr. 3 ennå.

 

Final Fantasy

Har prøvd de fleste spillene i serien, men ikke satt med skikkelig inn i noen av spillene. Turn-based JRPG er ikke min greie.

 

Diablo

Har jeg knapt prøvd.

 

Battlefield

Prøvd demo på BF2.

Endret av kilik
Lenke til kommentar
3. Half-Life

HL1 var revolusjonerende på alle måter både når det gjelder story, grafikk, level design og mye annet for FPS-sjangeren, med HL2 perfeksjonerte de nærmest FPS-sjangeren. Bokstavelig talt ikke et kjedelig sekund.

Veldig enig, for og ikke snakke alle timene som har gått bort for og skjønne puzzleoppgavene man møer på

4. MGS

Stor fan av første spillet. Så utrolig gjennomført på alle områder, ikke minst storyen. Psycho Mantis er kanskje tidenes boss. MGS2 var en liten nedtur og litt over-the-top til tider, men det skyldes skyhøye forventninger etter demoen. Har som sagt ikke spilt 3-ern, men det ligger å venter på meg. I motsetning til de andre seriene nevnt her er det viktig å få med seg alle spillene for å skjønne historien.

MGS3 er ikke bare overraskende bra, men det har en flott storyline og måte det blir fortalt på, så til og med moren min ble interresert og fulgte med når jeg spilte det(anbefaler sterkt at du kjøper Subsistence ettersom du får utrolig mye får pengene)
6. Halo

Eneren var for meg en enorm overraskelse og en av mine største spillopplevelser, men langt fra feilfri med sitt tvilsomme level design. 2-ern var ganske mye dårligere etter min mening. Ellers er storyen i denne serien som det var mer fokus på i nr. 2 til å sovne av. Spilt litt online, men kommer aldri skikkelig inn i det. Ikke prøvd nr. 3 ennå.

3. og 1. er det beste spillene, men 3. er et must det og!

Lenke til kommentar

Selvom jeg aldri hadde NES, SNES eller N64 selv, må jeg si at Mario-spillene er de som har gleda meg mest av alle spillene på den lista (spilte mye hos kamerater).

 

Super Mario får min stemme. GTA som nr. 2, og Half-Life som nr. 3.

Endret av Amored
Lenke til kommentar

Jeg er enig i at GTA er en veldig god serie, men den kan alikevel ikke stille opp mot de gamle gode som Zelda, FF og Mario. Tror det er en liten hype rundt GTAIV som trekker den opp. Dette er riktignok på bakgrunn av at jeg nok har mest følelser for Zelda, FF og Mario, men også det samme med GTA1. Vanskelig å rangere...

 

Stemmen gikk denne gang til Zelda, forrige gang var det FF.

Lenke til kommentar
Jeg har en annen mening enn deg, så da kan jeg ikke ha spilt mye? Seriøs eller bare sulten på grøt? Pisser jeg på spillindustrien når jeg sier at jeg synes Portal er drittkjedelig? Tingene du sier her taler vel for seg selv. Det blir veldig lite saklig. Jeg lurer forresten veldig på hvordan en spillinteressert person som meg kan klare å pisse på hele spillindustrien fordi jeg ikke liker ett spill? Nå sluttet jeg i hvertfall å ta deg seriøst...

Kan du forklare hva det er som gjør spillene så dårlige?

 

Enig i at TF2 var kjedelig, men det var fordi det besto av spawn, løp, dø for min del. :p

Lenke til kommentar

Hvem i himmelens navn og rike er det som stemmer opp GTA-serien som Verdens Beste Spillserie? :nei: Er det alle de nye (og no offence, unge) GTA-spillerne som har hengt seg på lasset etter GTA:SA og som aldri har hørt om OoT, FFV og som aldri har tatt i en NES-kontroll (ei heller vet hva en NES er for noe)

 

Hadde GTA fått like mange stemmer om vi hadde samme avstemning for to måneder siden? I think not.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...