Gå til innhold

hvorfor roper vi Arne på TG? Vil ha full forklaring! heh


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hva i all verden er Arne-roping, spør du kanskje. Arne-fenomenet går kort og greit ut på at én deltaker roper på Arne, deretter tar en annen deltaker over stafettpinnen og i løpet av kort tid høres det Arne-rop over hele hallen. Eller som i tilfellet med demonstrasjonstoget, over hele Hamar sentrum.

 

Arne har nærmest blitt TGs maskot. Det er ingen ekte person, men allikevel har vi alle et forhold til han. Hvis du vil lese mer om Arne-fenomenet, anbefaler jeg en titt på side 6 av TheNewsGathering nr. 2 (PDF-fil, 14 MB).

Kjelde: http://www.hardware.no/artikler/tg08_2500_...asjonstog/49928

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Vel, etter hva jeg har hørt, så er det fordi en som het Arne, var på TG, også kom foreldra hans engang fordi han hadde glemt tannbørste, tannkrem og det der, så de kom og sto i inngangen mens det ble ropt opp på høytalerne "Arne, moren og faren din står i inngangen med tannbørsten osv, og da mener jeg og huske at han ikke turte det, så derfor har vi ropt "ARNE" på TG de siste åra :p

Lenke til kommentar

Dette startet faktisk helt tilbake i 96. Husker jeg ikke helt feil har det sitt opphav i Bare egils band: Arne går mot døra, som ble spilt hyppig i 96. Når det i tillegg var fritt frem for hva du kunne ta med av anlegg så ble det sport i å spille så høyt som mulig og låta var Arne :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...