Gå til innhold

Trenger hjelp med redigering!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, har et problem. Tenkte jeg skulle lage en filmsnutt av hva jeg har hatt om i særemne. Særemnet har omhandlet tre filmer. Har lasta ned to filmer og la ut på å begynne og redigere, men fikk beskjeden om at pinncale ikke støttet MPEG4 formatet til filmen. Hva skal jeg gjøre? Prøvde dette i Vegas 6.0 også, men da kom bare lydsporet fram.

Håper på svar - Rune

Vet ikke om dette ble posta rett men.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tråden var feilpostet og har blitt flyttet til riktig kategori. :)

(Vennligst ikke kommenter dette innlegget. Reaksjoner på moderering gjøres pr. PM/melding)

Skrevet

Da får du finne ut hva slags filtype det er, formodentlig DivX eller XviD, og deretter finne et program som kan konvertere slike filer til noe redigeringsprogrammene takler.

Skrevet
Hei, har et problem. Tenkte jeg skulle lage en filmsnutt av hva jeg har hatt om i særemne. Særemnet har omhandlet tre filmer. Har lasta ned to filmer og la ut på å begynne og redigere, men fikk beskjeden om at pinncale ikke støttet MPEG4 formatet til filmen. Hva skal jeg gjøre? Prøvde dette i Vegas 6.0 også, men da kom bare lydsporet fram.

Håper på svar - Rune

Vet ikke om dette ble posta rett men.

Du mangler codecs. Installer K-Lite Mega codec pack, da får du de codecs du trenger.

Skrevet

Ikke rediger i mp4, konverter til noe lettere. Konverter til ukomprimert avi (HuffYUV), enkelst og best. Så bruker du en kjapp kodek internt i programmet, som MJPEG.

Skrevet

Uten å være noen ekspert synes jeg det virker som selvmotsigende å skrive om ukomprimert AVI hvis den er komprimert med HuffYUV-kodeken. Ukomprimert AVI er iallfall ikke spesielt lett, gjerne rundt 60-70 gigabyte pr time. Har ingen erfaring med HuffYUV (akter å installere og teste den nå!), men håper at den vil gi atskillig mindre filer enn dette. Men tviler på om de i så fall vil kunne kalles ukomprimerte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...