Gå til innhold

Tilbakemelding og mye hjelp for mitt egenlagde program


M4ds

Anbefalte innlegg

Ja, altså jeg har prøvd å lage et treningsprogram. Jeg vet dette ikke er så bra, så det trenger dere ikke si (hvis det er helt forferdelig kan dere si det :p )

 

 

 

 

Treningsdager: Tirsdag, Torsdag, Lørdag

 

Tirsdag: Mage (Sit-ups, Crunches m/ vridning), Biceps (Bicepscurl med kabel), Triceps (Triceps pushdown)

Torsdag: Rygg (Sittende kabelroing, Nedtrekk), Nakke (maskin)

Lørdag: Skuldre (Omvendt pec-dec, Sidehev), Bryst (Flyes, Benkpress, annet)

 

 

Tirsdag:

 

Sit-ups: 3 x 30

Crunches m/ vridning: 3 x 10 (40 kg)

Bicepscurl m/ kabel: 3 x 20 (20 kg)

Triceps pushdown: 3 x 20 (20 kg)

 

 

Torsdag:

 

Sittende kabelroing: 10 x 10 (30 kg)

Nedtrekk: 3 x 10 (30 kg)

Nakke: 3 x 10 (30 kg)

 

 

Lørdag:

 

Omvendt pec-dec: 3 x 10 (20 kg)

Sidehev: 3 x 15 (20 kg)

Flyes: 3 x 10 (30 kg)

Benkpress: 3 x 10 (30 kg)

Annet: 3 x 10 (35 kg)

 

 

Pauser med 30-90 sek

 

 

Hva bør jeg forandre på og sånt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, jeg sparker fotball, og jeg synes jeg har nok trening med bena der. Jeg er en midtbanespiller som jobber mye, så jeg blir godt trent i bena.

 

For liten arbeidsmengde? Vil det si flere repitisjoner eller noe?

 

PS: Jeg sa ikke dette, men der det står hvor mange kilo jeg skal kjøre, har jeg bare skrevet noe. Det er ikke sikre tall, jeg finner ut av det neste gang jeg trener.

Lenke til kommentar
Vel, jeg sparker fotball, og jeg synes jeg har nok trening med bena der. Jeg er en midtbanespiller som jobber mye, så jeg blir godt trent i bena.

 

At du spiller fotball er vel desto større grunn til å trene beina? ;)

 

Du kan lese om Idrettsspesifikk trening her:

http://www.myorevolution.com/art_trening2.asp?NyhetsID=52

 

Les også del to her:

http://www.myorevolution.com/art_trening2.asp?NyhetsID=54

 

Så finner du et nytt program etter det.

Lenke til kommentar
trener du med 30 kg i flyes og 20 kg i sidehev? kan ihvertfall ikke være frivekter... apparat?

 

 

Ja, apparater. Det er for det meste det de har der, de nyeste apparatene som man får på markedet.

 

 

skjønner ikke åssen apparat man tar sidehev i men,men.. og flyes i maskin forbinner jeg med cabelcross men at du løfter 30 kg tviler jeg på, så må vel være noe helt nymotens apparater da..

Lenke til kommentar

Jeg antar du ikke har fått det med deg, men som jeg har sagt tidligere: Dette er bare kilo som jeg TROR jeg greier, jeg har ikke prøvd med den tyngden ennå...

 

Men jeg skjønner at jeg ikke får slik hjelp jeg ønsker meg, så moderator kan stenge denne tråden :)

Lenke til kommentar

Vel, jeg har jo fått litt hjelp fra deg, men det jeg tenkte var om noen kunne hjelpe meg med å endre alle tingene slik at hele programmet ble bra. Ikke bare sånn at jeg burde ha ditt-og-datt i tillegg etc.

 

Jeg er som sagt nybegynner her, så jeg kan ingenting om hva jeg burde gjøre og sånt

Lenke til kommentar

Da regner jeg med du tar pull-ups også.

 

Dag 1:

Knebøy 5*5

Benkpress 5*5

Roing 5*5

Dips 4 ganger, så mange reps du klarer

 

Dag 2:

Knebøy 5*5

Militærpress 5*5

Markløft 5*5

Chins/pull-ups 4 ganger, så mange reps du klarer

 

Tren progressivt. Ikke løft så tungt du klarer alle øktene. Start lavt (ca. halvparten av 10RM) og gå opp med 2.5kg hver gang. På kroppsvektsøvelsene bruker du vekter når du klarer 12 repetisjoner. Tren tre ganger i uka. Annenhver uke er det to ganger dag 1, annenhver uke to ganger dag 2. Knallprogram!

 

Eventuelt kan du trene Release Your Potential. Det har jeg rimelig god erfaring med. (google it). Men der bytter du ut nedtrekk med chins/pull ups. Chins og Pull-ups er rett og slett en mye bedre øvelse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...