Gå til innhold

Musikk: SkyMarshall Arts - Endelig Ferie


Anbefalte innlegg

Hei ja! Ny låt fra meg i anledning etterlengta påskeferie som jeg tenkte jeg kunne dele med dere.

Melodi, tekst, vokal og instrumenter av meg ... laget i Cubase SX3 og Adobe Audition 1.5.

 

Last ned HER eller bare hør den på youtube!

 

 

Teksten:

 

"Ja hei og morn ja nok en gang,

her har du nok en jævla sang.

Har blitt mast javnt på stakkars mailen min.

Ja vi har jo gjerne jobbi og musikken den er hobby.

Hvis du ikke liker denna er det synd.

 

For nå er det nok tortur, nå står ranglinga for tur.

Nå skal vi spy og pisse oppetter en mur.

For vi har jobbi, vi har sliti,

sitti kvelder her å nigrini

om livet - men nå er det tid for øl.

 

Nå er det ferie og fylla, all promilla skal få skylda.

For tragedier som vi steller i stand.

For nå skal gudejæværn vite at for jobbinga og slitet,

skal vi slå oss hardt på fylla alle mann.

 

Nå blir det Heineken og hælvete.

Bacardi og Tequila ve - den festen her blir bra den skal du se.

Nå blir det RÆ LA LA LALLA.

LAAA LA LA LALLA.

LA LA LALLA LALLA LALLA LA LA LAAA.

 

For vi skal drekka drekka øl - drekka øl drekka øl.

Vi skal drekka drekka øl - en masse øl.

For vi skal drekka drekka øl - drekka øl drekka øl.

Vi skal drekka drekka øl - drekka øl.

 

For vi skal drekka drekka øl - drekka øl drekka øl.

Vi skal drekka drekka øl - drekka øl.

Også heller vi ned no værre.

Også går det vel rett te hælvete.

Men det er litt av sjarmen - drekka øl.

 

Nå er det ferie og fylla, all promilla skal få skylda.

For tragedier som vi steller i stand.

For nå skal gudejæværn vite at for jobbinga og slitet,

skal vi slå oss hardt på fylla alle mann.

 

Nå er det ferie og fylla, all promilla skal få skylda.

For tragedier som vi steller i stand.

For nå skal gudejæværn vite at for jobbinga og slitet,

skal vi slå oss hardt på fylla alle mann.

 

Å nå har jeg fakisk kommet med en helt ny vakker sang.

Så da kan det gå litt tid te neste gang.

Å hvis du har problemer med det, kan du kysse meg i stedet

der hvor inngang er forbudt i mange land."

Endret av SkyMarshall
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Må si at i det første verset kan minne litt om litt for mye klaging over noe (også kalt whining - derav navnet "Whiners"? :!: ) og det høres ut som du har slitt noe innihampen for å endelig blitt ferdig med en ny sang.

 

På den annen side tar sangen seg opp ganske raskt, så absolutt, og jeg skal innrømme jeg fikk lyst å gå på fest, tvert! Samtidig er sangen ganske avslappende (i alle fall nå om kvelden). Funker sikkert bra som avslappingssang.

 

Artig tekst må jeg si. Selv om det ble endel øl på meg i kveld. Bra effekt den robot-stemmen! Ble interessert i å prøve å mekke noe lignenes selv. Hvordan går du fem når du ordner en slik stemme?

 

Alt i alt en gjennomført sang!

Kanskje unødvendig å si, men bare for å være plagsom: Stå på!

 

Enten så var det skjebnen, eller så tenkte jeg at jeg skulle vente 23 timer og 59 minutter med å svare.

 

Redigert: Leif-Arild von Bienheimen svippet forresten innom.

Endret av BorN
Lenke til kommentar

Hehe ja takker :) Har ikke sliti veldig med å lage sangen, men sliti med å få tid til å lage noe sang innimellom all jobbing i ukedagene.

 

Uansett, den robot-effekten du snakker om kan du oppnå ved å tvinge et program som heter Antares Autotune f.eks til å vri stemmen din fra for eksempel en C til en G på enkelte steder. Da får du den merkelige halvfalske vrien på det. Det blir vel egentlig brukt til å gjøre vokalproduksjoner perfekt on-pitch, men jeg skulle bare ha en snodig vri på stemmen!

 

Takker og bukker for the love :)

Lenke til kommentar

Aha, ja det hender jeg også ikke får tid til det jeg har lyst til mest. Det er kjipt. Den klaginga i starten kan man uansett vende seg til :p

 

Du trenger vel to vokaler for å få til effekten, ikke bare vri den originale, eller er jeg på multebærtur?

 

Slik at hvis vokalen synger C, så legger du på (og ikke erstatter) en "remix" av vokalen som synger G. Slik at disse to stemmene utgjør det vi kaller robotstemme. Eller twister du bare på den originale, uten å legge på en ny stemme? :)

Endret av BorN
Lenke til kommentar

Antares autotune er jo pr definisjon håpløst! Tøft bare at du har fått til noe med det :)

 

Anyway! synes sangene dine er ganske geniale. De er ikke eksepsjonelle, men du har en måte (dialekt?) å synge på som gir låta en ekstra piff som ikke kan gis gjennom instrumenter.

Lenke til kommentar
Ah ok! :p Jeg lager hardstyle, og jeg holder meg i 140-150BPM hehe. Teksten var ganske fengende egentlig! ^^ Bra jobbet!

EDIT: Hva heter den Synthen du bruker i den mellomspill melodien? Var litt tøff :p

Ja takker og bukker :) Synthen jeg bruker her er en sqaure fra Pro-53 faktisk, med masse chorus og equalizer.

 

Antares autotune er jo pr definisjon håpløst! Tøft bare at du har fått til noe med det :)

 

Anyway! synes sangene dine er ganske geniale. De er ikke eksepsjonelle, men du har en måte (dialekt?) å synge på som gir låta en ekstra piff som ikke kan gis gjennom instrumenter.

Autotune er håpløst veitu, er enig i det. Særlig når det åpenbart blir brukt for å skjule en horribel vokalprestasjon. Er forresten ikke Autotune, det er pitch-correction i Adobe Audition. Satt den til å vri det ut av riktig tone bare for å se hva som skjedde. Hørte H.C Andersen og en til synge ei låt på radioen her om dagen, og tenkte jeg måtte prøve å finne ut åssen de fikk til det.

 

Men takker for feedback ... dialekt faktisk. Bondebokmål da tenker jeg :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...