Gå til innhold

Gooba.no selger fake Dynavoice høyttalere


Anbefalte innlegg

de bildene beviser i vertfall ikke at elementene ikke kommer fra samme fabrikk , diskanten ser helt lik ut , med unntak av at Housingen er noe lavere .

opphenget til Bass elementene er noe bedre utført på de originale , eller ser det dønn likt ut .

 

litt andre måter og skru de samme elementene sammen på rett og slett

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er da ingenting der som er likt. De orginale har også relativt store magneter. Man kan ikke bare se på et bilde og si hvordan noen elementer spiller osv. Elementene til F6 ble solgt til 250kr stk i webshop tidligere :)

 

Man får jo også kjopt B&W kopier osv på norske webshops til 1/4 av prisen, ser helt like ut også, betyr dette at de spiller helt likt? (Ikke det at dynavoice er så mye å rope hurra for).

Lenke til kommentar

Hvor like høyttalerne er eller hvor de kommer fra spiller uansett ingen rolle, saken handler om at Gooba har kjøpt et parti høyttalere som ikke kommer fra Dynavoice selv og solgt dem til sine kunder som ekte vare.

 

Sier nok om Goobas forretningsmentalitet til at jeg kommer til å fortsette å ikke handle der :no:

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Okay, har sjekka opp litt i dette no med fyren eg kjøpte dei av og lese eit par trådar på bla. AVforum, og det er slettes ikkje snakk om piratkopi i det heile, berre ein modell laga for salg overseas. Grunnen til at dei ikkje har serienummer er at dei normalt sett ikkje har serienummer, men Surround.no bad spesifikt om å få dei merka md serienummer. Altså, det er berre dei som går via Surround.no som har serienummer. Har testa mine litt no, og hvis det hadde vore ein piratkopi, så hadde det vore ein forbanna bra ein. Dei spelar pent, enn ein smule uengasjerande og diskanten er ikkje av dei beste, men dei har godt med trøkk. Legg du 5-600 i nye diskantar blir dette supre høgtalarar.

 

Edit: Her er mailen eg fikk:

 

Ja du har rett i at det er 2 versjoner, men det er ingen av de som er piratkopi eller kopi i det hele tatt. De med serienummer er med serienummer fordi

 

Surround.no har bedt om det. Resten av verden opererer uten serienummer.

 

 

 

http://avforum.no/forum/hoyttalere/68524-t...0-232-a-12.html

 

 

 

på denne linken finner du hele historien til denne tvisten. Her finner du også en AB test av de med og uten serienummer hvor det faktisk viser seg at de

 

uten serienummer er konstruert i dyrere materialer enn de med serienummer.

 

 

 

Her har du pressemeldingen fra Stein Frode Ertzeid som er medeier i Netthandelen.no og Dynavoice.

 

 

 

”Som du sikkert allerede vet så er jeg norsk, men jeg jobber i Asia hvor jeg har et firma for utvikling, produksjon og salg av audio produkter.. Mitt firmas hovedkontor er i Hong Kong med kontorer i Ningbo og ShenZhen i Kina. Vi har ansatte både fra Europa og Asia. Hovedmarkedet vårt er Europa, men vi har også gode kunder i Nord Amerika og deler av Asia. Våre kunder omfatter de fleste aktører i Norge, og mange av de mer velkjente varemerkene i Europa. Vi produserer altså både for større kjeder og for merkevare innehavere. I enkelte tilfeller har vi avtale både på produksjon og salg i enkelte områder. Dette gjelder både fra Kina og inn i andre markeder, men også fra andre markeder og inn i Kina.

 

 

 

I en årrekke har vi solgt Dynavoice i det internasjonale marked, både i Amerika, Europa og Asia. For en tid siden ønsket det Svenske firmaet JWS å ta salget i Europa selv (de har rettighetene for enkelte av landene i Europa.). Enkelte av våre kunder ønsket å opprettholde kundeforholdet med vårt firma i stedet for å bytte til JWS i Sverige. Vi tilbød da en mulighet for å kjøpe varene i det Asiatiske marked gjennom vårt firma. Varene er produsert av samme firma som produserer varene som går til JWS. Det Kinesiske firmaet har lenge solgt disse varene i Asia, og har rettighetene til å gjøre det. Jeg har personlig selv stått for dette asiatiske salget.

 

 

 

Varene som det diskuteres er produsert på ordinær måte i det asiatiske marked, tradet gjennom Hong Kong og deretter havnet på parallell import i Norge. Jeg understreker at varene er importert på helt regulært vis av Netthandelen. Norge praktiserer såkalt ”global konsumpsjon”. Dette gjør en slik vareimport 100% legal. Varene er ikke kopier.

 

 

 

Når vi opererer i et internasjonalt marked prøver vi ofte å tilpasse oss lokale forhold mest mulig. Det kan være små forskjeller fra region til region. Indonesia spør for eksempel om vesentlig nedskalerte versjoner av disse modellene. I dette tilfellet til Norge har høyttalerne blitt produsert med samme spesifikasjoner som for Sverige. Fabrikkene har mange underleverandører for å sikre seg varetilgang på deler. Enkelte deler kan derfor ha ubetydelige estetiske forskjeller fra produksjon til produksjon. I den aktuelle produksjonen kjenner jeg til at en pynte ring rundt woofere er noe annerledes enn den svenske versjonen. Jeg valgte likevel å akseptere dette. For øvrig er det ikke vanlig med serienummer i det asiatiske marked.

 

Jeg håper dette forklarer saken for deg på en tilfredsstillende måte, og at du føler deg komfortabel med at verken den svenske versjonen eller den norske versjonen er kopier av noe som helst, men begge to autentiske produkter. Samtidig håper jeg du og andre hi-fi- og musikk elskere fortsatt kan nyte godt av de mest kostnads effektive omsetnings kanaler i markedet. Etter mitt skjønn er den en fin ting at gode produkter kan anskaffes til en hyggelig (og markedsbestemt) pris. Jeg vil gjerne forsette å bidra til dette.

 

 

 

Mange hilsener fra

 

Stein Frode Ertzeid”

Endret av KimNK
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...