Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Ventelo - en spøk?


Anbefalte innlegg

I starten av januar godtok jeg et tilbud fra Ventelo om fasttelefon og internett til en rimelig penge. Jeg hadde hørt mye dritt om dem, faktisk veldig mye. Men verre enn Telenor kunne det da ikke bli? Slik skulle jeg aldri tenkt.

 

Etter ca. 1 1/2 måned som var tiden de hadde brukt på å kontakte Telenor og Tele2 (tidligere bredbånds og telefonileverandører) ble nett og Telefon koblet ut 21. februar. Hadde fått en gjør-det-selv pakke i posten, så jeg strevde med dette hele kvelden uten resultat. Neste dag ringte jeg og det var en i kundesupport som neppe hadde så veldig mye peiling. "Ja, den ledningen skal kanskje der, ehhh eller så kan du kanskje prøve en annen en." Samtalen var slutt da han ikke gadd å sjekke om de fikk kontakt med modemet før til uka.

 

Uten å høre noe som helst fra dem dukket det opp uanmeldt en hyggelig tekniker som var leid inn for å koble oss opp på nett. Etter å ha tilbrakt 2 timer ut og inn av huset sa han at han måtte avslutte for dagen, men at han skulle returnere dagen etter for å fortsette. Neste dag ringte han, og det han kunne fortelle var at vi var alt for langt fra sentralen til at det kunne gå. Han skulle kontakte Ventelo og ordne det slik at Ventelo kunne leie plass på Telenor sin sentral som er relativt nærme. Ok, tenkte jeg, da får vi vente litt og se. Gikk en uke, og jeg ringte for å purre. De kunne ikke forklare hvorfor det tok så lang tid. Jeg purret annenhver dag helt fram den 6. mars da jeg fikk beskjeden om at alt var klart, og at nettet skulle være ferdigstilt kl. 16:00 den 7. mars.

 

Kom til 7. mars og klokka var langt forbi 16:00, fortsatt uten nett. Ringte for å purre, og da fikk jeg beskjed om at de skulle kontakte Telenor for å kanskje leie plass på deres sentral. HVA? Hva er det Ventelo har holdt med i de tre ukene da? Arbeidet jeg hadde trodd de bedrev i disse 3 ukene hadde de ikke engang hatt i tankene på å starte enda.

 

Nei, nå var det kun én utvei. Og det var å kontakte sjefen for Ventelo Privat gjennom det skjemaet på sidene deres. Fikk et raskt svar, men fikk et inntrykk av at det var et veldig standard-svar. "Jeg beklager det du beskriver og opplever.. bla bla.. jeg skal få kundeservice til å se på saken så raskt som mulig." Ventet noen dager til og fikk plutselig beskjed om at ferdigstillelse var satt til 27. mars! Her er det da snakk om 17 dager ekstra siden dette var den 10. mars. Ventelo har nå 13 dager på å levere før jeg sier opp dette tullet.

 

Og kun for å legge til litt ekstra: kundeservicen stinker, de har registrert at vi skal ha 1500/xxx nett selvom jeg bestilte 4500/xxx. Og i dag kom den fantastiske overraskelsen: fikk regning for én mnd! Ikke bare fikk jeg regning på den ene mnd, men beløpet var mye høyere enn det som var avtalt under bestilling. På samme regning var det lagt på 450,- for en trådløs router, nemlig routeren som vi skulle få gratis da dette abbonementet ble registrert!

 

Moralen er: Ikke bruk Ventelo. Dette er en leverandør som gir langt faen, og har det mest amatørmessige opplegget jeg noen gang har vært med på.

 

Takk for meg! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg hadde problemmer i forbindelse med adsl 2 med ventelo. Linjen min hadde for mye støy, så det var vanskelig å få den stabil. Jeg var uten forbindelse i perioder og det tok tid å få den opp igjen. Jeg gikk tilbake til vanlig adsl og krevde kompensasjon. Jeg fikk 3 mnd gratis pga problemmene. Linja har vært stabil siden det.

Lykke til.

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke hvordan det er med Ventelo nå, men jeg hadde 3 mnd. oppsigelsestid på mitt abonoment fra bluecom, og hadde jeg vist dette ved kontraktingåelse så hadde jeg aldri valgt denne leverandøren.

 

Forøvrig må jo si at det virket utrolig stabilt, og greit når det først var oppe, dog 3 mnd. forsinket levering. Men, var det noe som var galt så var det et helvete og få hjelp.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Ventet noen dager til og fikk plutselig beskjed om at ferdigstillelse var satt til 27. mars!

Da er vi kommet til 27. mars, og hva linja, har den kommet?

 

Oh no :)

 

Ringte dem i dag, og det første jeg får høre er at linja er sagt opp. "Hva?!" tenker jeg. Joda, "den er sagt opp" i følge "supporten". Dette vet jeg ikke stemmer, og hun blir borte i 10 minutter før hun kommer tilbake og sier at "linja ble ferdigstilt for to dager siden". Hurra, *legge på* og kjøre hjem for å sette opp nettet. Ringer Ventelo igjen, og da kommer beskjeden om at linja ikke er ferdigstilt, og at jeg må vente et par dager.

 

Hvor mye gratis internett bør jeg kunne kreve for alt dette pisset her?

Lenke til kommentar

Jeg hadde 7-8 dager nede med Telenor en gang og da fikk jeg vel 1 mnd gratis.

I tillegg gikk modemet i stykker,antageligvis i forbindelse med en oppgradering av linjen.

Det var avtalt at både nytt modem og en gratis mnd med Internet skulle bli gitt.

De greide alikevel å sende meg regning for begge deler men heldigvis ordnet det seg da jeg ringte.

Det jeg ikke fikk noe tilbake for var de dyre timene med venting på support telefonen pga av en årsak som var skapt av dem.

Still heller et høyt krav første gang slik at de ikke blir for gjerrige med tilbudet sitt,krev ihvertfall 2 mnd. Edit:hmm lurer på om jeg fikk igjen for telefonen også?

Mine Telenor minner er druknet i fiber nå.... :new_woot:

Endret av Knopfix
Lenke til kommentar

Høres dritt ut det der, Fakey. Jeg hadde seriøst gått til forbrukerrådet, når dem lover og lover og ikke holder det.

 

Telenor har ALLTID vært greie mot meg, fått nytt modem etter 2 dager hvis eks det ene gikk, har hatt 3 modemer av telenor iløpet av 3 år, ikke noe særlig bra det men:P

Skjønner ikke at folk klager så mye på Telenor.

Lenke til kommentar
Skjønner ikke at folk klager så mye på Telenor.

 

Vet ikke om det meg du sikter til når du sier klager men.........

Det er en selvfølge at du burde få modemet så fort som du fikk og da har du selvfølgelig en positiv opplevelse.

Det er ganske uakseptabelt å ha nettet nede i over en uke nå om dagen når Internet er så utbredt og man er avhengig av å få gjort utdanning\jobb osv.

Spesielt når store Internet leverandører ikke gidder å ta seg bryet med å ordne linjen din fordi du bare er en liten kunde@Den situasjonen Fakey er i nå.

En bekjent av meg ble fakturert av telenor for bruk av Internet før han hadde flyttet inn i et nytt hus.Nettet var ikke en gang oppkoblet og han måtte faktisk bruke mye energi på å få overbevist dem.

Har også erfaringer med NGT som er helt på tryne.

Men sånn er det med alle Internetleverandører,noen har positive og negative erfaringer.

Merk deg også at Telenor vil melke det meste ut av deg ved å ville la deg betale for å bruke

tjenster som Youtube,de hadde også en nedlastningsgrense på 1GB for noen år tilbake som måtte trekkes tilbake da de endelig oppdaget at kundene heller gikk til andre leverandører.

Ikke ment som syting dette her men man burde få respekt som enkelt individ og bli tatt personelig når man først får problemer. :yes:

Endret av Knopfix
Lenke til kommentar

Kan jo komme med dagens oppdatering:

 

Ringte i dag og ble forklart at nettet var ferdigstilt (noe jeg ble i går og forsåvidt). Prøvde å koble opp, men ikke faen om det var noen linje nei. Ringte tilbake, og det viser seg at linja ikke fungerer fordi vi fortsatt har Tele2 som telefonileverandør fortsatt, selv om dette var Ventelos oppgave å ordne. Ikke bare har vi Tele2 som telefonileverandør fortsatt, men Ventelo har jo faktisk kobla dem ut, så nå må vi betale for 2 mnd telefoni uten i det hele tatt å tilgang til det!

 

Jeg forstod ikke hele greia, men Tele2 sto hvertfall på at her har Ventelo gjort noe ulovlig uten at jeg vet hva. Enda et godt argument når jeg skal ha kompensasjon!

 

Så nå blir det vel enda en stund til uten nett pga må fikse dette med Tele2 osv.

 

Dette er så herlig! :)

Lenke til kommentar

Jeg har i de siste tre årene forsøkt å bli kunde av Ventelo (eller vente-lo, som passer bedre), men hver eneste gang har de etter en måned eller to funnet at at de ikke kan levere, av ulike grunner. To ganger var det jeg som var for langt fra sentralen, en gang skylte de på Telenors teknikere (selv om ventelo hadde eget utstyr i sentralen min, og egne folk på saken) og en gang klarte de bare ikke å registrere bestillingen min, trass flere forsøk. Selvsagt har hvert eneste forsøk ledet til ytterligere komplokasjoner og utsettelser, som f.eks dobbel regning for installasjon og månedsavgift (for en linje de ikke kunne levere), dobbeltregistrert bestilling av linje, andres regning i min postkasse, installatør på feil dag (jeg ga beskjed tre uker i forveien om at jeg var bortreisst i perioden) og bestillinger og kanselleringer av installatør - ingen av dem registert. Jeg mister nesten mål og mæle av den åndeløse og lysende inkompetansen som dette firmaet har lagt for dagen. Å bli Ventelo-kunde er tydeligvis kun for masochister.

Lenke til kommentar

Eg og har hatt ein del problem med internett levrandør opp gjennom tide men i ditt tillfelle tar det vel kaka...

 

 

Min meining bør du vertfall får gratis instalasjon + 3 månder gratis etter at nette er 100% oppe. For da dei driv på med no er ikkje ein handel... det er uskyldningar etter uskyldningar rett og slett svindel i mine øyner.

 

Du får ha lykke til i kampen! stå på!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...