Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Ventelo - en spøk?


Anbefalte innlegg

Det du skrev i den andre posten

"Problemet var at vi er ganske langt unna de fleste sentraler, men til slutt kom Ventelo på banen med en løsning. De nevnte en slags booster i den nærmeste sentralen og dermed kunne vi få bra hastigheter til borettslaget."

 

Dette er en helt annen løsning en det jeg snakker om. Det er rett og slett en boost (de fyrer ut mere enn dere skal få) på linje og håper at dette går bra. (kan ende med at linja går til helvete). Det jeg snakker om er en helt ny sentral der dere bor.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ville anta at hvis de skal legge ut fiber, så må de nok være flere enn om de skal legge ut ny sentral.

La opp fiber hos naboen for noen mnd siden, husker ikke nøyaktig pris, men var SINNSYKT dyrt.

 

*edit* er ikke helt sikker på pris eller om det må være flere, men vil annta det med tanke på pris

Endret av ProZac
Lenke til kommentar

Jeg er usikker på hvor mange som skal ha rundt her, men det har blitt gravd ned kabler her de siste dagene i forbindelse med riks-tv og det opplegget der. Blir visst internett i samme slengen så jeg skal forhøre meg om hvor kjapt det blir. Forhåpentligvis er mange nok interessert slik at det kan bli noe ordentlig.

 

Ventelo er jeg i hvert fall ferdig med. Lite vits å betale 250 i mnd. for noe som ikke fungerer, eller å sitte og vente i håp om at noen andre hopper av først så jeg kan få litt brukbar fart igjen :!:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC
Når det gjelder å bygge ut, evt lage ny sentral, er dette noe som er mye mer realistisk enn folk flest tror. Skaff nok folk i området ditt, og send inn en BRA formulert SKRIFTLIG søknad til enten ventelo, ngt eller telenor, og be dem se på saken. Hørte for et par år siden om en sak der det var 30stk eller noe som var HELT uten linje, men skrev inn til telenor, etter 2mnd hadde de egen sentral.

Jeg forhørte meg litt med Telenor og NextGenTel om dette angående mitt område. Jeg bor i et område med ca 350 rekkehus som alle er over 3 km unna bysentral (!).

 

Imidlertid hemmes vi litt av konkurransen fordi internett også kan leveres av GET (tv-kabel) i dette området, Telenor tør ikke ta kostnaden for ny bysentral uten et bindende avtale med mage nok folk i området. GET har allerede avtale med en del (TV / Internett).

 

Leker litt med tanken på å sette opp en privat bysentral for det borettslaget jeg bor i (ca 200 hus) sånn kunne vi ringt gratis internt og delt på kostnaden av 20-25 utgående linjer. Dette ville i tillegg gitt billig internett.

Lenke til kommentar
ville anta at hvis de skal legge ut fiber, så må de nok være flere enn om de skal legge ut ny sentral.

La opp fiber hos naboen for noen mnd siden, husker ikke nøyaktig pris, men var SINNSYKT dyrt.

 

*edit* er ikke helt sikker på pris eller om det må være flere, men vil annta det med tanke på pris

 

Tja, det rulles ut mye fiber så det er ikke sinnsvakt dyrt hvis en utbygger finner området av interesse.

Std prisen for fiber her i området er 3900,- i etablering.

Lenke til kommentar

Pratet med Fakey istad, og han hadde fått vite dette:

 

Recent News

- Ventelo lovet at linja skulle være klar Fre 11. innen kl 1600.

- Ventelo utsatte det og lovet at linja skulle være klar Ons 16. innen kl 1600

- Ventelo utsatte det (bombe anyone?) og lovet at linja skulle være klar innen Fre 18 1600 (i dag)

- Ny beskjed kommer og det blir utsatt enda en uke til Fre 25. 2000

- Kontrabeskjed as we speak, linja skal være klar innen 4 timer.

Lenke til kommentar

Fått høre fra Fakey nå :)

Teknikern er på sentralen nå. Spenningen øker mens klokka tikker og nærmer seg 1600.

 

Oppdatering

"Da er linja oppe, fantastisk, eller? Det beste Ventelo klarte å levere er en 800/xxx linje, de kan rett og slett ikke levere høyere. Så da sier jeg opp dette ikveld."

Endret av Raste
Lenke til kommentar

Hadde selv en del problemer med ventelo da jeg vill gå over til adsl2+

 

Snakka med selger. dem skulle gjøre alt men jeg kunne ikke få 20/1 mbit linje som ønsket.

Men dem var rimelig sikkre på at med min linjelengde så skulle ikke 15/1 være noe problem.

Da linja var kobla opp fikk jeg kun 13.5/850.

Det var det meste de kunne tyne linje før den ble ustabil mente dem.

 

Linja funka fint en god stund til jeg endag plutselig datt av nett.

Da hadde dem sperra linja mi uten grunnlag pga av en feil med faktura.

 

Når jeg fikk opp linja igjen så sto jeg registrert med min gammle adsl adresse og ikke min adsl2+ så jeg fikk ikke mer enn min gammle hastighet. Og dessuten store problemer med stabilitet.

Fikk ordnet slik at jeg fikk adsl2+ og den hastigheten jeg skulle ha.

Fikk aldri den skikkelige hastigheten på 13.5 som jeg var tidligere fornøyd med.

Men fikk bare 11.5 denne gang.

 

Etter en liten mnd eller 2 så kutta linja mi igjen. Da hadde det sjedd noe med modemet mitt.

Fikk etter et par dager et nytt i posten. Når jeg kobla opp dette så fikk jeg max hastighet på 7.7/950

 

Unnskyldninga til Ventelo denne gang var at det var for dårlig kobber i området til at dem klarte å levere noe mer stabilt enn 7.7

 

Så jeg sa opp det abonnemanget rimelig raskt.

 

Nå har jeg derimot flytta til stockholm.

Bahnhof 100/100 fiber funker som fjell.

 

Anbefaler alle fiber i sverige :)

 

Konklusjon: Ventelo stinker !

Lenke til kommentar
Unnskyldninga til Ventelo denne gang var at det var for dårlig kobber i området til at dem klarte å levere noe mer stabilt enn 7.7

Ventelo og alle andre leverandører er avhengig av å sende ADSL over kobberlinjen til huset. Maksimal hastighet avhenger av mest av linjestøy og tap. Hvis man skal klage på en ISP så bør det være noe som de kan påvirke og ikke et parameter som andre er ansvarlige for.

Lenke til kommentar

Jeg selv funderte på å bytte ISP for å spare litt månedlige utgifter. Ringte rundt og forhørte meg. Ventelo var den som kunne garantere lavest hastighet på linja samt at de ikke var særlig koselig på tlf. Ventelo har jeg hatt mye å gjøre med via jobb og kan ikke akkurat si at de er stort bedre på bedriftsmarkedet heller.. Synd, for de har absolutt muligheten for å bli store her til lands.

 

Enden på visa var at jeg beholdt NGT da de senket prisen på min adsl+2 (20mb) linje. Nå betaler jeg like mye som for Telenor Turbo (399,-) i måneden. Det som slo meg var hvor proffe og raske både NGT og Telenor var. Ringte frem og tilbake for å presse tilbudet ned, og det funket veldig fint.

 

Moralen fra dette må være å sette opp forskjellige tilbud og deretter presse de litt til.. evnt gratis internett en måned eller billig installasjon. Ganske mye de gjør for å holde på kundene sine.

 

Men Ventelo kan jeg ikke si så mye fint om. Håper andre tar lærdom fra stakkars trådstarter og finner seg noe mer seriøst enn Ventelo.

Lenke til kommentar
Update: Ble lovet at linja skulle være ferdig 25. april, hverken noe har blitt fikset, ei heller har jeg hørt noe.

 

 

Latterlig, rett og slett. Hadde jeg vært deg så ville jeg mailet saksbehandleren din, eller sjefen hans/hennes med link til denne tråden, så er de i allefall klar over at det er flere enn deg som ALDRI kommer til å ta i bruk Ventelo på noe sett og vis. Snakk om useriøsitet. Du har min fulle støtte!

 

På Ventelo sine nettsider kan du finne kontaktpersoner, bl.a denne karen:

 

Adm. dir: [email protected]

link: http://privat.ventelo.no/corp/

 

Kanskje han kan se på saken din? Rett skal jo være rett...

Endret av andylove
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...