Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Ventelo - en spøk?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-Pqy3rC

Artig historie (for oss det ikke gjelder). Du verden for en overbevisende oppvisning av inkompetanse, helt tydelig mange der ute som prøver å mjælke kua uten noen nevneverdig spenetrening.

 

Ventelo når stadig nye høyder på "We are not to be trusted due to our massive incompetance" skalaen. Helt ufattelig at folk kan drive på i lange tider selge ting de øyensynelig ikke har det spøtt greie på.

 

Skål!

Lenke til kommentar
Ringte tilbake, og det viser seg at linja ikke fungerer fordi vi fortsatt har Tele2 som telefonileverandør fortsatt, selv om dette var Ventelos oppgave å ordne. Ikke bare har vi Tele2 som telefonileverandør fortsatt, men Ventelo har jo faktisk kobla dem ut, så nå må vi betale for 2 mnd telefoni uten i det hele tatt å tilgang til det!

 

Hehe. Jeg har tidligere jobbet for en av landets største ISP-er(og har helt sikkert skapt problemer for enkelte, men har stor tro på at jeg har hjulpet flere). Uansett - det Ventelo kommer med her er reinspikket bullshit, beklager ordbruken, men det er fakta.

 

Forstår jeg deg rett dersom jeg sier at du tidligere hadde PSTN(analog)- eller ISDN(digital)-telefoni gjennom Tele2? Ventelo kan nok ha rett ved at porteringen på denne fasttelefonien tar noe lenger tid enn hva det eksempelvis har gjort med ADSL-en. Uansett tilfelle, kan Ventelo fint sende ut en teknikker for å koble din ADSL på en delaksess sammen med PSTN-/ISDN-løsningen til Tele2, slik at du har internett til din fasttelefon er portert.

 

Når det gjelder kompensering ifht nedetid, ser jeg andre antyder én og to måneders kompensasjon. Jeg mener du har en såpass god sak at du bør forlange fri etablering(inkl. montør), hardware/modem, samt tre måneders fri abonnements avgift fra den dagen ADSL-en er oppe og går. Antagelig vil du få avslag på noe sånt hos kundeservice, men om du stiler et brev til Ventelos reklamasjonsavdeling med et lettfattet sammendrag av saken, vil jeg nok tro at de kjøper argumentene dine.

 

Slik jeg ser det, har ikke Ventelo problemer med å få rettet opp i denne saken, men de ser gjerne at de slipper å sende ut montør to ganger. Med andre ord venter de dermed til din fasttelefon er portert over til dem, før de sender ut montør til DSLAM.

 

Mvh

AndersL

Endret av AndersL
Lenke til kommentar

Dette er jo heilt uakseptablt av ventelo

Kontakt forbrukerombudet, det er de eg ville ha gjort.

 

har kun 1 leverandør her å de funker fint, har stabil linja å får 1mb raskere linje en betilt:D hadde litt "problemer" i begynelsen, i og med at telenor ikkje ville gji tilatelse til utbyging av sentralen som de leigde av dem som har dsl`en her nå:p

Lenke til kommentar
Jeg hadde 7-8 dager nede med Telenor en gang og da fikk jeg vel 1 mnd gratis.

I tillegg gikk modemet i stykker,antageligvis i forbindelse med en oppgradering av linjen.

Samme skjedde hos meg (ikke min skyld at vi hadde Telenor, men heller ikek jeg som betalte, så skal ikke klage). Nettet gikk plutselig ned og jeg ringte selvfølgelig kundeservice. Dagen etter sto det plutselig en tekniker på døra. Helt uanmeldt. Fikk heldigvis fikset problemt fort. Fikk nytt modem og så stakk han.

 

Og til trådstarter. Hører om mange problemer med Ventelo. Bare hørt om denne typen en gang før, men andre problemer som hoper seg opp til en hver tid. Skjønner ikke at du ikke bare tar en annen operatør enn Ventelo. De beviser jo gang på gang at de ikke klarer å levere et produkt som er i nærheten av det en kunde har krav på.

Lenke til kommentar

Orker ikke å fortelle om dagens nye komplikasjoner, men vil bare legge til at dette er fullstendig latterlig. Begynner nå å bli så tragikomisk at jeg ikke vet om jeg skal le eller gråte.

 

Hoho.

 

Hver eneste gang jeg ringer nå får jeg egentlig bare samme beskjeden, nemlig at de i support synes det her begynner å bli ganske latterlig.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC
Orker ikke å fortelle om dagens nye komplikasjoner, men vil bare legge til at dette er fullstendig latterlig. Begynner nå å bli så tragikomisk at jeg ikke vet om jeg skal le eller gråte.

Søren, jeg som hadde gleda meg til å nyte andres lidelse.

Hver eneste gang jeg ringer nå får jeg egentlig bare samme beskjeden, nemlig at de i support synes det her begynner å bli ganske latterlig.

Øh?! Er det ikke de på support som skal ordne opp ?

Lenke til kommentar
Hver eneste gang jeg ringer nå får jeg egentlig bare samme beskjeden, nemlig at de i support synes det her begynner å bli ganske latterlig.

Øh?! Er det ikke de på support som skal ordne opp ?

Det trodde jeg og.

 

Neste nå blir mail til sjefen med trussel om forbrukerombudet/TV2 Hjelper Deg. Selskaper som Ventelo bør ikke få lov å holde på.

Lenke til kommentar

Sån som Ventelo driv på med no er rett og slett idiotisk...

 

Forbrukeren må no få hjelp når han ringe suporten! vist ikkje han som sitt bak telefonen i suporten oss Ventelo ikkje kan hjelpa bør han sett over til dei som kan hjelpa...

 

Ikkje si det same dag ut og inn og heller få ut fingeren og hjelp han/ho.

 

Du får forsatt å kjempa! Stå på!

Lenke til kommentar

Takk. Begynner å bli passe lei av det ustabile nettet til naboen som bruker 2 min på å laste en side.

 

Fikk akkurat melding av Ventelo. De lovet internett innen neste virkedag. Lørdag er vel virkedag er det ikke?

 

Isåfall blir det TV2 Hjelper Deg om jeg ikke sitter med nett i morgen kveld.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...