Gå til innhold

Ting blir lettere i framtiden: skinnet bedrar


Anbefalte innlegg

Allerede i år 2008 er det mulig for et menneske å skifte kjønn. Det er også mulig å gjøre kirurgiske inngrep for å ligne på andre personer eller rett og slett for å se bedre ut. Mange har prøvd og blitt operert slik at de ligner mest mulig på Elvis Presley, mens andre vil se ut som Pamela Anderson. Michael Jackson er også et eksempel på en person som da var ung så helt annerledes ut enn han gjør nå. Hvis man hadde sett to bilder av han fra da han var ung og nå ville man aldri trodd det var samme person. Om han hadde hudsykdom eller ikke er ikke så viktig fordi, det alle kan se at det ikke bare er huden som har forandret seg.

 

Vi er bare i år 2008, hvordan vil dette utvikle seg de neste 50-100-200 årene? Om 200 år vil man trolig kunne forandre kroppen sin på sekunder eller timer. Det vil gå an å være slank til å bli en stor kroppsbygger på noen timer. Man ser neppe noen som trener med manualer på treningsstudio om 200 år. Hva er vits med å pumpe jern når man får samme utbytte av ikke gjøre noe. I løpet av 200 år vil kroppen på en aller annen måte være digitalisert eller lignende slik at når man sender et signal til kroppen responderer cellene, musklene og andre ting på dette og begynner å forandre seg til det formål man vil.

 

Hvilke hudfarge man har i framtiden har ingenting å si, siden man også kan forandre dette på kort tid. Man kan velge hvilke farge man vil og velger trolig det som er da på moten.

 

Vi kan også skifte kjønn i år 2008 og jeg vil betegne 2008 som enda et steinaldersamfunn. Hvordan vil dette foregå om 100-200 år? Det burde ikke være noe i veien for at man kan skifte kjønn fra mann til kvinne på noen timer hvis man vil det.

 

Det samme kan man gjøre mer personlighet. Er man trist og har en trist personlighet kan man også forandre på dette. Vil man ha en kjendis personlighet og sjarm kan man også det.

 

Alt dette over vil nok være mulig å gjøre i framtiden, men er dette veien å gå? Det vil nok komme lover og regler for dette slik at ikke tar helt av. Det er viktig å ta vare på menneskelige verdier og ikke bli maskiner. Det kjønnet man er født som bør man fortsette å være osv.

 

Noen som har noen innspill?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

for 50 år siden trodde man at vi i år 2000 kjørte rundt i flyvende farkoster og hadde bemannet minst månen, men du ser jo hvor feil de tok.

 

jeg tror ikke dette kommer til å skje, kanskje en eller annen lettere måte å bygge muskelmasse på, men det tar fortsatt garantert tid.

 

det du snakker om ligger nok mange hundre år frem i tid, hvis ikke tusen år, men tviler egentlig på at det kommer til å skje.

 

det er ikke mulig å skifte kjønn helt heller, kun med fikse på utseende, kappe av/sette på utstyr, men innvendig er det egentlig ikke mye man kan gjøre nå.

 

uansett hvor mye teknologi man har virker kroppen fortsatt på samme måte, men jeg tror helt klart at det blir bedre og lettere enn det er nå...

Lenke til kommentar
for 50 år siden trodde man at vi i år 2000 kjørte rundt i flyvende farkoster og hadde bemannet minst månen, men du ser jo hvor feil de tok.

 

jeg tror ikke dette kommer til å skje, kanskje en eller annen lettere måte å bygge muskelmasse på, men det tar fortsatt garantert tid.

 

det du snakker om ligger nok mange hundre år frem i tid, hvis ikke tusen år, men tviler egentlig på at det kommer til å skje.

 

det er ikke mulig å skifte kjønn helt heller, kun med fikse på utseende, kappe av/sette på utstyr, men innvendig er det egentlig ikke mye man kan gjøre nå.

 

uansett hvor mye teknologi man har virker kroppen fortsatt på samme måte, men jeg tror helt klart at det blir bedre og lettere enn det er nå...

 

For hvert tiår går teknologien fortere. Se hvor stor forskjell det er fra 1950-1960 enn 1980-1990, og for å ikke snakke om 1990-2000. Hvem hadde trodd 1990 at internett og slikt vil dominere så mye 10 år senere.

 

Tenk hvis det fortsetter slik 200 år fram i tid. Kurven vil gå rakere og rakere opp helt til den når en limit.

Lenke til kommentar

Hvis alle menneskene om 200 er like normale som alle andre, like vakre, like perfekte og like sunne, så er jeg glad jeg lever nå og ikke om 200 år. En slik standardverden av standardmennesker vil bli ytterst kjedelig og intetsigende, det er jeg ganske sikker på.

 

Det at det er voldsomme variasjoner mellom individene nå er det som gjør det interessant å leve. Det er ikke det normale som er det spennende og interessante her i verden, det er ytterpunktene og spennet mellom dem. Det er faktisk de unormale i verden som gjør at verden er interessant. Når vi bare fatter dette blir det stas å være unormal, for de unormale er krydderet i verden.

 

Presten Karsten Isaksen snakker om de dampende levende menneskene. De som lever livet sitt fullt og helt og raust. Som bommer litt av og til i forhold til normalen, og noen ganger ganske mye, men som er ærlige og oppriktige og rettferdige på sin egen rause måte. Presten Isaksen mener selvsagt at det er Gud som setter pris på slike dampende mennesker, men vi gjør det vi også når vi tenker etter, vi trenger dem. De er krydderet i tilværelsen. Det blir litt som at vi aldri kan bli skikkelig lykkelige uten å ha opplevd noe ubehagelig eller trist tidligere.

 

Hvis vi lærer oss å sette pris på det unormale, det berikende, ytterlighetene, så tipper jeg framtiden som skisseres i åpningsinnlegget aldri skjer. Jeg håper det, at det aldri skjer at alle blir like normale som alle andre. For en sånn normalisert verden ville vært en død verden uten sterke opplevelser og sterke følelser. En verden uten krydder.

 

Ordet "normal" er et av de tristeste og kjedeligste ordene jeg vet av.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
For hvert tiår går teknologien fortere. Se hvor stor forskjell det er fra 1950-1960 enn 1980-1990, og for å ikke snakke om 1990-2000. Hvem hadde trodd 1990 at internett og slikt vil dominere så mye 10 år senere.

Er ikke så veldig imponert over det som har skjedd den siste tiden. Internett og mobiltelefoner (har eksistert helt siden siden 80-tallet), javel, men hvor er de store oppfinnelsene? Sånt som bil, fly og elektrisitet, ting som virkelig drev verden fremover.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6
Er ikke så veldig imponert over det som har skjedd den siste tiden. Internett og mobiltelefoner (har eksistert helt siden siden 80-tallet), javel, men hvor er de store oppfinnelsene? Sånt som bil, fly og elektrisitet, ting som virkelig drev verden fremover.

Den kalde krigen og romkappløpet drev verden fremover (teknologien hvertfall:P)

Lenke til kommentar
Er ikke så veldig imponert over det som har skjedd den siste tiden. Internett og mobiltelefoner (har eksistert helt siden siden 80-tallet), javel, men hvor er de store oppfinnelsene? Sånt som bil, fly og elektrisitet, ting som virkelig drev verden fremover.

Problemet er at "oppfinnelsene" ikke kommer som ferdige greier i butikkene, de blir gradvis utviklet. Dermed merker man ikke at de sniker seg inn, og det er bare dem som ble utviklet før man ble født som virker som store enkeltoppfinnelser. Den første forbrenningsmotoren kom på 1700-tallet, og så tok det ca 100 år før den ble godt nok til at noen satte den i en vogn og begynte å selge dem. Deretter tok det 30 år til før Henry Ford begynte å produsere dem på en sånn måte at ikke bare dem som hadde råd til egen sjåfør/mekaniker hadde råd til å kjøpe en.

 

Samme med fly og til en stor grad elektrisitet, som lenge stort sett bare ble brukt til lys. Jeg tviler på at verken internett eller mobiltelefonteknologi er i nærheten av å ha tatt ut potensialet enda. De to teknologiene vil selvsagt flyte sammen også, slik de så vidt har begynt å gjøre. Siden det skjer så gradvis fra dag til dag føles det ikke som noen stor ting, men det vil virke mye mer drastisk når man leser om det om 100 år.

 

Hva som i fremtiden vil bli regnet som store oppfinnelser gjort i dag kan vi ikke vite. På 80-tallet hadde omtrent ingen hørt om internett. Jeg tipper imidlertid det som skjer innen medisin og kommersiell romfart kommer høyt oppe på listen.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...