Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Er asiatiske jenter skumle?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg for min del er enig med Zealuu, og det vet jeg om flere som er.

 

Jeg synes mange jenter fra india, pakistan og andre er pene men å innlede et forhold?....aldri i verden :)

 

Ser for meg at jeg må ha med meg tre brødre på alle stevnemøter samt at jeg må treffe hele familen og spise middag med hele slekten førstkommende søndag + + +.

Litt satt på spissen, men i bunn og grunn så ser jeg for meg en kulturkollisjon. Dette er ikke nødvendigvis negativt, men heller en forståelse av at vi er forskjellige, med forskjellig religion og forskjellig syn på diverse ting. Etter det jeg har opplevd og erfart så har vest asia og midtøsten en litt annen oppfatning enn skandinavere angående ting og tang. Kanskje ikke alle men jeg vil påstå de fleste.

 

Ser også veldig mange menn fra de landene som er sammen med norske damer men svært svært sjelden motsatt. Da får i hvert fall jeg en følelse av at det er en dødfødt sak.

En annen ting er at jeg svært sjeldent treffer på damer fra vest asia på byen. Det kan jo ha mer med at ettersom jeg er en gamling på over tretti så er vel de fleste på min alder allerede gifte ;-)

Endret av MrVilla
Lenke til kommentar

Ser at flere har reagert på ordet skummel..

 

Tenker ikke på om man ser ut som et troll og så videre. Med skummel mener jeg at noe er tiltrekkende eller ikke-tiltrekkende på en måte. Som noen av dere har påpekt; asiatiske jenter er pene. Det kan jo tenkes at noen gutter synes jenta er "skummel" fordi hun er så søt. Her bli skummel det samme som tiltrekkende. Var kanskje et dårlig eksempel. Det er vanskelig å presisere hva jeg mener..

 

At det kan hjelpe å være mer frampå. Er i grunnen enig i det, men folk er forskjellige. Man kan ha dårlige dager eller bare være den stille typen. Det tar tid før man blir kjent med noen. Noen ønsker kanskje å slippe å forklare at de er mer fri enn andre. Man kan være veldig utadvent og frampå, men likevel være strengt oppdratt. Det er litt komplisert det der.. Til dáC: Et skilt hadde kanskje vært en idé ja :)

 

Det kan være kjedelig å måtte invitere seg selv på ting som den andre driver med. Har hatt venninner som har utelatt meg fra fester og slikt, da de antok at jeg ikke kunne bli med på sånt. Ble ikke sur, men fikk en rar følelse. Som om det var noe galt med meg. Det ble bedre etter å ha snakket om det med de. De måtte liksom se meg for å tro på det. Synes det er teit at noe sånt må bevises..

 

Jeg likte innlegget ditt Zealuu. Du fikk utdypet det jeg mente med at man ikke frykter jenta, men det som ligger bak - familien.

 

DNA: Like barn leker kanskje best, men noen ganger tiltrekker motsetninger.

Det er selvsagt en smaksak. Smaken er som baken, den er delt i to.

 

MrVilla: Hehe.. sant det. Veldig få jenter som innleder forhold tror jeg.

Det skjer sikkert, men er mindre synlig. Sant at det generelt er kulturkollisjon.

 

Er ikke mange som drar ut på byen nei. Man ser mer av det i Storbritannia, der er det flere indere og pakistanere. Flere generasjoner, mer modernitet. De fleste over 30 er gifte ja, det er vanlig andre steder også, ikke bare blant dem.

 

Once again: dette innlegget vil jeg heller ikke at folk skal sitere eller quote.

Endret av Myztique
Lenke til kommentar

Det er jo veldig synd at du føler det slik Myztique, men jeg tror det er viktig at du skjønner at dette ikke er noe som er på grunn av deg og din person, men på grunn av omstendighetene relatert til din nasjonalitet og da utseende.

 

Jeg har selv jobbet med iranske og indiske damer og synes dem er helt topp. dessverre så har man hele tiden en liten varselklokke som advarer enn mot å gå videre enn rent kollegaer eller venner. Jeg ser for meg skikker og tradisjoner som kan kollidere med mine og ikke minst med tanke på familie og da brødre og onkler. Skulle lynet treffe meg midt i egget så ville jeg nok tatt den utfordringen, men å oppsøke den frivillig er noe annet. Har liksom på følelsen at familien vil at datteren/søsteren skal finne seg en fra sitt eget land og religion, og at en selv da blir uønsket.

 

Eneste løsningen jeg ser for meg her er at dem rundt deg blir kjent med deg og finner ut at du ikke har noen øksesvingende onkler som kommer hoppende frem i det en gutt snakker med deg. Det kommer nok etterhvert og så lenge du er tålmodig og forklarer venninnen dine at du faktisk er som norsk å regne så vil nok en eller annen risikere livet å be deg på en date ;)

Lenke til kommentar

Hei MrVilla.

 

Er klar over det du sier, men du vet, man begynner lett å filosofere over ting.

 

Er vel sånn med de fleste, man ønsker som regel å etablere seg med en som har samme bakgrunn. Det har noe med at det vil opptså konflikter den dagen ungene til dette blandede paret vokser opp. Men så lenge man har like verdier, er det ikke noe problem.

 

Jeg er IKKE ute etter date, men et ordentlig vennskap, som i noe mer enn bare bekjent :)

Endret av Myztique
Lenke til kommentar

Trådstarter: Jeg føler at jeg er i samme båt som deg faktisk.. Er født og oppvokst i Norge jeg også, norsk mor og en far som er fra mauritius. Jeg ser jo ikke norsk ut, men jeg føler meg ikke som en utlending selvom mange stempler meg som det. Jeg har f.eks vært alt mulig rart her inne på forumet fra folk som ikke engang har spurt hvor jeg kommer fra, men som bare har gjetta (noe jeg synes er veldig irriterende til tider) :p .

 

Overalt jeg går så spør folk "hvor kommer du fra?" Da må jeg få dem til å presisere "eh, ja mener du land eller sted i Norge?" Ikke alltid like lett å skjønne hva folk mener :cool: Kanskje du kjenner deg igjen i noe av det jeg har nevnt?

 

Men jeg aner ikke om gutter som møter meg uten å snakke til meg osv, med en gang tenker "hu der er sikkert muslim eller har noe utlendingsfakter osv" :ermm: Hvis det er slik du mente med "skummel" da.. :)

 

ps. svarte kun til førsteposten :)

Endret av Melisma
Lenke til kommentar

For å være dønn ærlig: Ser overhode ikke problemet. Greit nok, mulig det ev. kan finnes litt «problematisk» familie bak vedkommende, men hvorfor skal jeg vike unna? Ser liksom ikke helt hva jeg har å frykte. Vil vedkommende bli kjent med meg så er da det alt jeg trenger :shrug:

Lenke til kommentar

Hei Melisma.

 

Fint å få bekreftet at jeg ikke er alene :)

Jeg kjenner meg igjen i det du har skrevet.

 

Husker jeg sto i dokø et sted en gang, og en gammel dame kom.

Jeg sa det var kø og hun svarte "Du er flink til å snakke norsk".

"Hvor lenge har du bodd her?" Jeg bare.. "Jeg er født her".

Da ble hun helt stille.. tabba seg ut ja :p

 

Nei, er vel ikke så lett for oss å vite det, derfor jeg spør guttene.

Jeg mente noe sånt ja.. :)

 

Til dàC! og Ernie:

 

Nettopp! Sånn bør alle tenke :)

Endret av Myztique
Lenke til kommentar
La oss dyrke litt fordommer: Hvis noen ser ut som om de kommer fra Pakistan/India/Sentralasia-området, ville man kanskje vært litt usikker på om en kunne si hei uten at broren hennes et. al. ville sette i gang en voldelig hevnaksjon for å iverata familiens ære eller noe. Det er ikke selve jenten som er skummel, det er muligheten for at hun har en litt militant familie stående bak henne. Folk flest har intet ønske om å rote seg bort i sånt, derfor foretrekker de gjerne å holde en høflig avstand.

 

Sørøstasia har ikke dette stigmaet hengende over seg, derfor er man sannsynligvis betydelig mindre skummel om man ser thailandsk/japansk/kinesisk ut enn om man ser indisk/pakistansk ut.

 

Selv vet jeg ikke helt hvordan jeg ville ha tenkt.

+1

Lenke til kommentar
La oss dyrke litt fordommer: Hvis noen ser ut som om de kommer fra Pakistan/India/Sentralasia-området, ville man kanskje vært litt usikker på om en kunne si hei uten at broren hennes et. al. ville sette i gang en voldelig hevnaksjon for å iverata familiens ære eller noe. Det er ikke selve jenten som er skummel, det er muligheten for at hun har en litt militant familie stående bak henne. Folk flest har intet ønske om å rote seg bort i sånt, derfor foretrekker de gjerne å holde en høflig avstand.

 

Sørøstasia har ikke dette stigmaet hengende over seg, derfor er man sannsynligvis betydelig mindre skummel om man ser thailandsk/japansk/kinesisk ut enn om man ser indisk/pakistansk ut.

 

Selv vet jeg ikke helt hvordan jeg ville ha tenkt.

 

 

Må dessverre si meg enig i det som er skrevet over. Tragisk at det er sånn. I din situasjon tror jeg det kan være lurt å være litt frempå og å være åpen, slik at folk skjønner hva slags bakgrunn du har. Gjerne inviter med deg folk på kino eller stranda eller noe sånn.

Lenke til kommentar
Gjest Guest_12345_*

No kan eg ikke skryte på meg at eg kjenner mange asiatiske jenter. Ytterst få. Men både eg og ein kompis digger japanske jenter.

 

Trur nok aldri eg hadde involvert meg med ei jente, enn så pen og kjekk ho er. Om ho kom fra slekt/land som involverer ein viss fare for meg sjølve å date. Om eg hadde følt at det var ein fare for at ein fetter, bror , far hadde komt på døra. Hadde eg garantert styrt unna.

Men dette er meg har alltid kjørt trygt og ordentlig.

 

 

Er ikke feig, æreløs,,,bare typisk norsk. Og alle som kjenner meg karaktiserer meg som fryktløs. Man allikavel søker eg aldri konfrontasjoner. Rett og slett fordi eg liker ikke å være ufin og vemmelig.

Lenke til kommentar

Som et sånt første øyekast så ville nok ei jente fra de traktene være litt mer "skummelt" og mystisk enn hvis en skal "prøve seg på" ei etnisk norsk jente.

 

Men hvis man blir kjent med jenta og alt er i orden så ser jeg ingen grunn til å ikke kunne bli sammen med ei jente fra brasil, thailand, pakistan osv...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...