levlex Skrevet 10. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 10. mars 2008 Både MTU og Network Norway rapporterer om rekordpågang, men roter med begrepene. Les mer Lenke til kommentar
AyeGee Skrevet 10. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 10. mars 2008 (endret) Fort litt vanskelig å ringe 1000 timer på 1 måned vel? edit: minutter endret til timer selvfølgelig. Endret 10. mars 2008 av AyeGee Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 10. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 10. mars 2008 Fort litt vanskelig å ringe 1000 minutter på 1 måned vel? 1000 minutter på en måned blir gjennomsnittlig bare litt over en halvtime hver dag. Så nei, det er nok ikke så vanskelig å ringe så mye. 1000 timer derimot som MTU-sjefen så fint bruker i sitt eksempel er litt verre å oppnå. Lenke til kommentar
Islanbadsj Skrevet 10. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 10. mars 2008 Hvis du kan ringe 1000 timer måneden vil jeg si du har skaffet ett ganske bra abonnement, siden det tilsvarer over 40 dager... Lenke til kommentar
RevelleR Skrevet 10. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 10. mars 2008 (endret) Du kan ringe så mye du bare vil med MTU fastpris.. Sjekk med teleprisens kalkulator... Hva med å sette inn det høyeste tallet, som er 9 (9999) på "ringe-delen" (antall minutter og samtaler + uke,måned) og la det stå det som står på sms (23) og mms (0). - Da får du MTU Fastpris på 414 kr. Også prøver du igjen med å sette inn 999 på sms og 999 på mms og la det som står på ringedelen stå slik det står... - Netcom freetext (485 kr) og telenor djuice nonstop (488 kr) Og hvis du setter 999999-tall på alt... - Får du Netcom freetext og telenor djuice nonstop, igjen som de to billigste (uavhengig om du velger dag/uke eller måned)... Noe å tenke på det Endret 10. mars 2008 av RevelleR Lenke til kommentar
Sigmund_Freud Skrevet 10. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 10. mars 2008 Kall det bøtteprising. Jeg er igrunn enig i påstanden om at x antall fri ringeminutter ikke er fastpris, men i praksis er 3000 ringeminutter (for 95 % av oss) fastpris. Lenke til kommentar
hobgoblin Skrevet 10. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 10. mars 2008 hmm, network norway sin gir en minuttpris på ca 0,16. men hva pokker spretter prisen til når en skulle klare å ringe for mer den dem minuttene? det er det store spørmålet. har så smått ett inntrykk av at over atlantern så er den summen såpass høy at folk heller betaler for flere ringeminutter enn dem kommer til å kunne bruke opp med mindre dem sitter i telefonen 24/7, heller den å risikere å gå tom... Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 11. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 11. mars 2008 En liten digresjon: Det bildet av Tore Aarønæs, er det snappet fra Facebook eller no'? Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 11. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 11. mars 2008 Ja, de kan godt la være å kalle slike ting fastpris, får litt assosiasjoner til "unlimited" bandwidth o.l som de operer med i USA, som ikke er unlimited. AtW Lenke til kommentar
knutaj Skrevet 11. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 11. mars 2008 Heldigvis en stund enda til vi fullt og helt har amerikanske tilstander. For der teller vel også mottatte anrop og meldinger? Lenke til kommentar
hobgoblin Skrevet 11. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 11. mars 2008 http://arstechnica.com/news.ars/post/20080...cell-calls.html og når det gjelder ubegrenset nettbruk pr mobil så tror jeg også norske operatører forbeholder seg retten til å strupe eller kutte forbindelsen om dem mener bruken blir for drøy... Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 12. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 12. mars 2008 Jeg ble i dag oppringt av ett nderfirma av network norway. Fikk da tilbud om deres "fastpris" abb for 604 kr pr mnd. Sitter nå å vurderer de opp mot MTU. Er 205 kr i forskjell pr mnd, og fo de 205 kr kan jeg faktisk sende så mye som over 400 sms ekstra. Så med MTU kan jeg ringe ubegrenset, samt sende 250 gratis sms + 400 sms før det vil lønne seg for meg å benytte meg av NWN framfor mtu. Blir nok en av dem om litt, men må se hvordan det er med dekning innen eget nett her i bergen før jeg bestemmer meg. 3G er jo også et klart ankepunkt, så får se i løpet av mars mnd hva de tilbyr. Lenke til kommentar
lilleninni Skrevet 12. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 12. mars 2008 Et viktig poeng for meg hvertfall er jo at MTU har inkludert datatrafikk (innen eget nett), mens hos NWN må du betale 9 kr pr MB fra starten. Men jeg venter nok uansett og ser hvorvidt de kommer med 3G-nett, og hvilken telefon jeg ender opp med... Lenke til kommentar
Sigmund_Freud Skrevet 12. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 12. mars 2008 hos NWN må du betale 9 kr pr MB fra startenRart at de tar så mye, når One Call (som leier hos NWN) bare tar 5kr/MB. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg