Gå til innhold

Xbox 360 med PC skjerm og høytalere.


jsol

Anbefalte innlegg

Hei! Har bestilt meg en Xbox 360 VGA HD Kabel.

Antar da at jeg kan koble min Xbox til skjermen min, type Hiundai ImageQuest Q995.

http://alatest.no/hyundai_imagequest_q995/...pp-32300699,29/

 

Dette er en CRT skjerm med maksimal oppløsning på 1600x1200 @ 75hz. Skjermen er litt gammel, men jeg vil si det er en god CRT-skjerm.

 

1. Hvordan kan jeg få det til å bli best mulig bilde på skjermen? Er det 720P oppløsningen jeg må velge på Xbox 360 display settings? Vil det bli kornete? Blurry? Dratt ut?

 

EDIT: Oppdaget at skjermen min ikke har en sånn inngang bakpå som LCD skjermer har. Slik at jeg kan koble denne VGA kabelen min rett inn der.. Må jeg kjøpe en overgang mellom den vanlige kabelen i skjermen og VGA kabelen? Hva heter isåfall denne?

 

Jeg har en slik en: http://www.fujitsu-siemens.co.uk/rl/servic.../DVI/1145-A.jpg

men den jeg må ha er vel omvendt ?

 

2. Hvordan blir det med lyd? Har en sub,og to høytalere som jeg gjerne vil koble til. Hvordan vil dette fungere?

 

Takker for svar!

Endret av jsol
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjør den høyeste oppløsningen du kan. CRT-skjermer's piksler endrer seg til å tilpasse bildet de skal vise, fremfor å ha en "nativ" oppløsning slik som lcd skjermer.

 

Regner med at du har en vga inngang i skjermen (enten i en kabel, eller rettpå skjermen) og kabelen du har bestilt har med alt nødvendig tilbehør! :)

Lenke til kommentar

Har skjermen DVI-inngang? Det er jo ein analog skjerm, merkeleg at den skulle ha det.

 

1080p trur eg ikkje du får. Skjermen tar max 1600x1200, dessutan trur eg 1920×1080 blir litt i minste laget på ein 19" skjerm. 720p og 1080p er forresten breiformater, så du må velge 4:3 på Xbox-en, kva oppløysing du kan velge ut frå det veit eg ikkje.

Lenke til kommentar

EDIT: Oppdaget at skjermen min ikke har en sånn inngang bakpå som LCD skjermer har. Slik at jeg kan koble denne VGA kabelen min rett inn der.. Må jeg kjøpe en overgang mellom den vanlige kabelen i skjermen og VGA kabelen? Hva heter isåfall denne?

Lenke til kommentar

Ein LCD-skjerm har ofte både VGA og DVI, kva er det du har og ikkje har på din CRT-skjerm?

 

VGA:

 

250px-VGA.socket.png

 

DVI:

 

03dvi_d-box-l.jpg

 

Du har altså ein DVI-inngang på din CRT-skjerm?

 

Edit: I følge denne sida er det D-Sub (VGA)-inngang, eg ser difor ikkje problemet.

 

Når det gjeld lyden treng du kanskje ein sånn:

 

logitechwire150.jpg

 

Kva anlegg har du forresten? Er det ein fastmontert minijackplugg som signalkjelde?

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

Har ingen av delane. Fann ingen input på baksida av skjermen..! Altså ein plass der eg kan plugge den nyinnkjøpte VGA kabelen direkte inn. Skjermen har ein straumledning, samt ein ledning som går til dataen. Ingen "inputtar" eller noko..

Lenke til kommentar
Har ingen av delane. Fann ingen input på baksida av skjermen..! Altså ein plass der eg kan plugge den nyinnkjøpte VGA kabelen direkte inn. Skjermen har ein straumledning, samt ein ledning som går til dataen. Ingen "inputtar" eller noko..

 

Du er nok nødt til å ta ut ledningen som går til PC-en og sette ledningene fra xbox'en inn der. Det skal være en vga inngang.

Lenke til kommentar

Aha.. OK! Bruker ikkje skjermen til ein anna PC nei! Skal berre bruke den til sjølve Xboxen. Altså kan eg plugge kabelen frå skjermen, i VGA kabelen eg har kjøpt og så fungerer alt? Flotte greier!

 

Den lydkabelen må eg nok kjøpe meg. Kva heiter den?

Lenke til kommentar
Aha.. OK! Bruker ikkje skjermen til ein anna PC nei! Skal berre bruke den til sjølve Xboxen. Altså kan eg plugge kabelen frå skjermen, i VGA kabelen eg har kjøpt og så fungerer alt? Flotte greier!

 

Den lydkabelen må eg nok kjøpe meg. Kva heiter den?

Blir ikkje det hann mot hann? I så fall må du ha eit adapter dersom kabelen i skjermen er fastmontert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...