Gå til innhold

Reparere 360 med RRoD selv?


Nimrad

Anbefalte innlegg

Lurer på å kjøpe meg en "defekt" 360 av en kamerat med brutt garanti til en billig penge for å fikse den selv, eller hvertfall prøve. Jeg har søkt litt rundt på forumet, men har ikke funnet noen guide/tråder om dette. Det jeg lurer på er rett og slett om det er veldig vanskelig å fikse selv? Jeg har ikke peiling på hva som skyldes at den får røde ringer, men har hørt noe om overoppheting? Hva gjør MS med maskinene de får inn til reparasjon? Jeg har en del erfaring med PC-er og jeg har fikset en del, men siden jeg ikke har peiling på hvordan 360 er bygd opp vil jeg slite med å lokalisere problemet og da evt. løse det? Finnes det guider som viser de vanligste probleme og hvordan fikse?

 

Takker for svar :)

 

PS: Ingen trenger si at jeg heller må kjøpe en med garanti for jeg har absolutt ikke råd til det nå.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Fikser X-clamp RROD eller bare minsker det sjansen for å få RROD?

Som regel skyldes rrod att loddepunktene under gpu har "løsnet", dette vil ikke løses ved bare å gjøre x-clamp fiksen, du må først overopphete konsollen slik att "loddekulene" faller på plass(kan f.eks gjøres ved å starte opp maskinen uten viftene tilkoblet og vente til du får 2 rød lys (feilkode for overoppheting) eller ved å gjøre "towel" trikset.

Hvis du får bort rrod ved å gjøre dette kan du gjøre x-clamp fiksen slik att gpu'en ikke blir overopphetet igjen.

Dette var ihverfall slik jeg gjorde det med min (har forøverig vannkjøling nå :thumbup:)

Lenke til kommentar

vis det er tri røde lys så, kan ein som nevnt tidligere bare overopphete konsollen, med eit håndkle (slik at konsollen ikkje får ny luft til kjøling) i ca 20-25min og så vente til den kjøler seg ned igjen, men det er vel egentlig bare ein utsetelse, for du får jo RROD igjen.

men denne x-clamp, da må du vel åpne den? vis ja, kan da mickrosoft finne ut at du har gjort det vis du kobler opp til X-live?

Lenke til kommentar
men denne x-clamp, da må du vel åpne den? vis ja, kan da mickrosoft finne ut at du har gjort det vis du kobler opp til X-live?

Det er vel ikke ulovlig å gjøre dette, er det? Men er den modifisert (noe som vanligvis er grunnen til at den har blitt åpna) kan man vel ikke spille online uansett?

Lenke til kommentar

 

Du endrer ingenting med X-clamp, du avlaster hovudkortet. For at du skal bli bannet frå live må det gjerast endringar som kan registrerast på boxen. Det kan være å skifte maskinvare (modifisere) eller installere ny programvare eller firmware.

 

X-clamp er kun ein mekanisk forandring. Men du mister garantien sidan du må åpne boxen.

Lenke til kommentar
ja eg vet at vis du åpner den så mister du garantien, men du må vel åpna den for å koble den til. bruker x-clampen straum for vis det så kan vel mickrosoft finna den via live?

Uansett om det hadde vært mulig, hvorfor i all verden ville MS prøvd å banne dem som prøver å hindre at 360-en får RROD?

 

Var du hva x-clamp er? Du setter i noen skruer og tar bort en X-formet metalldings. Umulig å merke den uten overvåkningskamera inni boksen.

Lenke til kommentar

Jeg fikk rrod ved juletider. Satt inn x-clamp-fix og xboxen funker som bare det igjen.

Ikke så hardt å fikse heller. Noe slit å få opp boxen men.

Bare sku av no kryss, erstatte med no skruer. slå av vifter så det blir overhetet så skivene på skruene smelter seg fast så er den istand igjen.

Lenke til kommentar
ja eg vet at vis du åpner den så mister du garantien, men du må vel åpna den for å koble den til. bruker x-clampen straum for vis det så kan vel mickrosoft finna den via live?

 

eg har ikkje peil

x-clamp fiksen er ikke noe elektronisk du kobler til, det eneste man gjør er å feste cpu og gpu kjølerene på en bedre måte enn det microsoft har gjort. Altså 0% risiko for å bli bannet.

 

Nå virker det på meg som om folk tror att microsoft banner deg på livstid bare du ser stygt på konsollen, dette er ikke tilfelle :!:.

 

Jeg for min del har tidligere montert 12v viftekontroller samt flashet dvd-rommen og har aldri opplevd noen problemer (spiller selvsagt over live).

Tror ikke microsoft har noe ønsker om å banne folk i hytt og pine.

Har heller ikke hørt om noen her inne som har blitt bannet.

 

Virer som om de som har blitt bannet er amerikanske 13-åringer som spiller piratkopier, blir bannet og så "spammer" diverse forumer med att ms banner alt og alle.

Så lenge man kun driver med diverse vifte modifikasjoner samt flashing av fw uten å benytte seg av piratkopier så tror jeg ikke ms banner deg.

Lenke til kommentar
Har hørt om folk som har fikset dette ved å legge mynt(er) under hodekortet slik at cpu`en igjen får kontakt med loddepunktene sine.

Hvis du mener "penny" trikset så går vel dette ut på å legge en penny oppå ram chippene slik att gpu kjøleren ikke bøyer seg så mye. Noe som igjen vil kunne gi bedre kjøling av gpu'en.

Lenke til kommentar
ja eg vet at vis du åpner den så mister du garantien, men du må vel åpna den for å koble den til. bruker x-clampen straum for vis det så kan vel mickrosoft finna den via live?

 

eg har ikkje peil

x-clamp fiksen er ikke noe elektronisk du kobler til, det eneste man gjør er å feste cpu og gpu kjølerene på en bedre måte enn det microsoft har gjort. Altså 0% risiko for å bli bannet.

 

Nå virker det på meg som om folk tror att microsoft banner deg på livstid bare du ser stygt på konsollen, dette er ikke tilfelle :!:.

 

Jeg for min del har tidligere montert 12v viftekontroller samt flashet dvd-rommen og har aldri opplevd noen problemer (spiller selvsagt over live).

Tror ikke microsoft har noe ønsker om å banne folk i hytt og pine.

Har heller ikke hørt om noen her inne som har blitt bannet.

 

Virer som om de som har blitt bannet er amerikanske 13-åringer som spiller piratkopier, blir bannet og så "spammer" diverse forumer med att ms banner alt og alle.

Så lenge man kun driver med diverse vifte modifikasjoner samt flashing av fw uten å benytte seg av piratkopier så tror jeg ikke ms banner deg.

 

hva kan man gjøre med flashet dvd-rom utenom å spille piratkopier da?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...