Gå til innhold

Fjerning av sånn kjølesøle


Anbefalte innlegg

Dette spørsmålet har sikkert blitt spurt før her på forumet, men jeg spør likevel..

Jeg var seff så tullete at jeg ikke fjerna den rosa firkanten på coolermaster kjølern og erstatte det med ordentlig goop da jeg skulle montere.. men.. er det vanskelig å fjerne den søla uten å ødelegge for mye cpu? Prøvde en gang, og ødela en cpu.. det satt så fast..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det termiske kittet som sitter under kjølere endrer fase når det kommer over en viss temperatur, noe som gjør at det sitter godt fast og i tillegg "smelter" inn i kjølerens underside. Skal du ha kittet helt vekk, noe som er å anbefale slik at du ikke får varmetransport igjennom 4 stoff istedet 3, trengs det nok plansliping eller.no.

 

Skarpe gjenstander som kan lage hakk og skraper er _ikke_ å anbefale. Da må du slipe _mye_. Kredittkort er bra, barberblad/tapetkniv ennå bedre, men sistnevnte krever en stødig hånd og gode nerver :wink:

Aceton eller isopropanol burde fjerne det verste etterpå. Så er det bare til å slipe til det skinner.

Lenke til kommentar

Quote:



Fjærne coren på CPUen? Jau, toppers det! Da vil den jo funke etterpå også
:grin:


 

Heh.. jeg mener liksom å fjerne kittet FRA coren.. men takk for alle gode svar! Skal prøve snart .. Forresten.. kan man på noen måte feste en 80x80 mm vifte på en Coolermaster EP5-6I11?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...