Halvt horn ost skinka piffi varmt Skrevet 7. mars 2008 Skrevet 7. mars 2008 Dette kommer bare til å straffe den norske spillbransjen. Prøver denne regjeringen aktivt å ta rotta på folk og norske selskaper med avgifter?
Mala Skrevet 7. mars 2008 Skrevet 7. mars 2008 Syns så synd på oss eg som handlet mye spill på N64, det var harde(men usansynlig herlige) tider.
Pilot_ Skrevet 7. mars 2008 Skrevet 7. mars 2008 Syns så synd på oss eg som handlet mye spill på N64, det var harde(men usansynlig herlige) tider. Husker jeg betalte 899kr for et N64-spill engang.
Landeplagen Skrevet 7. mars 2008 Skrevet 7. mars 2008 Hvis det blir dyrere enn 600 for nye konsollspill, ja da blir det nesten så man bør finne seg en ny og billigere hobby... Syns så synd på oss eg som handlet mye spill på N64, det var harde(men usansynlig herlige) tider. Jeg husker den lokale utleiesjappa her. Vi vurderte å kjøpe THPS1 til N64, brukt, til intet mindre enn 800 kroner. Sykt gjerrig den karen som styrte der.
Crazy Joe Davola Skrevet 7. mars 2008 Skrevet 7. mars 2008 Blæh. Akkurat som at spill ikke er dyrt nok fra før av. Fyren burde hete Trond Griske!
Inc Skrevet 7. mars 2008 Skrevet 7. mars 2008 Syns så synd på oss eg som handlet mye spill på N64, det var harde(men usansynlig herlige) tider. Husker jeg betalte 899kr for et N64-spill engang. Hhehee. og jeg som solgt min maskin for å kjøpe ett spill som meg og fetteres kunne spille på hans maskin
Skogslik Skrevet 7. mars 2008 Skrevet 7. mars 2008 trond Giske: norges mest forpestede mann. vis dette blir realitet blir han hat objekt for min del. er faen meg dyrt nok som det er!
MrL Skrevet 7. mars 2008 Skrevet 7. mars 2008 Å si ja til avgift på dataspill, er det samme som å si ja til mer piratkopiering. Er ihvertfall det som kommer til å skje.
-Léon- Skrevet 7. mars 2008 Skrevet 7. mars 2008 Ser jo ikke ut som Giske fyren har noe som helst peiling på at folk vil gå over til piratkopiering enn å kjøpe spill i butikken... Blir jo bare mer og mer avgifter på alt og annet i dette "Rike Landet".... Men det er vel typisk at de som skal styre dette landet kommer med helt hårreisende ideer som går igjennom siden de ikke ser saken fra alle sidene.
Szmekken Skrevet 7. mars 2008 Forfatter Skrevet 7. mars 2008 Er jo for såvidt et rimlig absurd land vi bor i. Er ikke lenge siden det ble yttret forslag om å legge avgift på trening i treningsentrene ... Jeg merker jeg blir utrolig provosert.
Kvinnorna Skrevet 7. mars 2008 Skrevet 7. mars 2008 å jeg er så forbanna lei av hele denne sosialistiske regjeringa. Målet er å su ut mest mulig av oss vanlige folk, og nå kommer dette på spill også. Det eneste de oppnår med dette er at folk kommer til å kjøpe færre spill, ergo blir det mer piratkopiering. Kan ikke folk se til helvete å lære å slutte å stemme opp det forbannade arbeiderpartiet. Håper virkelig vi ser frp og høyre regjering fra neste stortingsvalg. I mellomtiden, kan noen se å få skutt giske? drep han, torturer han, pin han...det er så bakvendt tankegang at det er til å bli direkte kvalm av, og ikke minst hissig. SLUTT Å STEM PÅ AP DA
Bear^ Skrevet 7. mars 2008 Skrevet 7. mars 2008 Syns så synd på oss eg som handlet mye spill på N64, det var harde(men usansynlig herlige) tider. Ja det var tider det, Ocarina of Time kostet meg 700 spenn, Donkey Kong 64 800 spenn. Ufattelig hvor mange ganger jeg nileste gjennom spillblekker for å se hvilken spill som kom i fremtiden, for så å legge en spareplan kun for å få råd til det spillet (og selvfølgelig ofre en del i prosessen). tider. Men om forslaget til Griske: Leser noe som er universal svaret til norske politikkere: for å skaffe friske millioner som kan føres tilbake til norske spillprodusenter. Samme som avgiften på bensin som teoretisk sett skulle føre til bedre veier, i samsvar med årsavgiften som skulle gå til samme formål. Norske veier er så gjennomhullet at en sveitserost ser mer hel ut. Dette er kun et grep for å tappe penger fra et voksende marked med masse penger i seg. Regner med at det er noen som har lest hvor mange millioner det omsettes for årlig og bestemmer seg at de vil ha en del av ostekaken (liker ostekake best jeg så bruker den som metafor) koste hva det koste vil. Nei hurra for Norge som er så godt å bo i. Synd at den "fete" lønninga jeg får går med på å støtte en gjeng med IOGT*'er som sitter på stortinget. *= Idioter Og Gamle Tullinger.
Mala Skrevet 7. mars 2008 Skrevet 7. mars 2008 Syns så synd på oss eg som handlet mye spill på N64, det var harde(men usansynlig herlige) tider. Ja det var tider det, Ocarina of Time kostet meg 700 spenn, Donkey Kong 64 800 spenn. Ufattelig hvor mange ganger jeg nileste gjennom spillblekker for å se hvilken spill som kom i fremtiden, for så å legge en spareplan kun for å få råd til det spillet (og selvfølgelig ofre en del i prosessen). tider. Djiises! Ja det var tider der. Som veldig ungutt haddde eg ei så mye penger, og kvalitetstitlene lot også vente på seg på N64. Men du verden, ventetiden var de vel verdt. Denne spareplanen du nevner er altså velprøvd
KayAU Skrevet 7. mars 2008 Skrevet 7. mars 2008 Ok, eg er som sagt òg negativ til avgift på dataspel, men det får då vere måte på til syting og unyanserte utbrot frå enkelte her. Det er jo ikkje som om politikarane våre får pengane som blir innkrevd til odel og eige. Og det er heller ikkje slik at spesielt mange av oss lid noko naud, materielt sett. Dersom det at ein politikar luftar ein idè om ei ny avgift er det som skal til for å vekke det store raseriet, er det kanskje på tide å prøve å utvide perspektivet på det her med liv og samfunn litt. Ja, Giske sitt forslag er dumt, men enkelte av reaksjonane her direkte deprimerande. Kay
Campin Carl Skrevet 7. mars 2008 Skrevet 7. mars 2008 Kommer dette forslaget igjennom ender Giske opp som norges svar på Jack Thompson. Hvis det blir avgift på dataspill skal jeg gå opp på kontoret hans og ikke flytte meg før han gir meg de penga som blir avgiten på kabal og minesveiper!
Kvinnorna Skrevet 7. mars 2008 Skrevet 7. mars 2008 Oppfordrer alle til å bli med å debattere rundt den rød-grønne regjeringen, og dems sinnsvake politikk føring. tråden for oss som _hater_ den rødgrønne regjeringen
BåGan Skrevet 8. mars 2008 Skrevet 8. mars 2008 %¤#£?&$¤ sosialister Ja, disse fæle sosialistene. Roten til alt vondt assa!
Morten_H Skrevet 8. mars 2008 Skrevet 8. mars 2008 så send denne diskusjonen i ein link til han då. då tror eg han lika godt kunne reis her fra. men ja spill er dyre så koffer gjøra dei endå dyrare? det hadde kansje hjulpet med å senke prisene på spill men det skjer jo. men ordet avgift er yndlings ordet til politikere, men er for andre er det det verste ordet i ordboka, så uanset kor mye prisane synker så vil folk ha vekk avgifter.
Litek89 Skrevet 9. mars 2008 Skrevet 9. mars 2008 Virkelig noen som tror spill kommer til å bli vesentlig dyrere av dette? Prisene idag er satt av konkuransen i markedet og utenlandske priser For å holde tritt med utlandet går ikke dette utover forbrukeren i vesentlig grad, er ikke slike at et spill til 600 kr vil koste 900 kr plutselig. Dette går utover distrubutørene(i all hovedsak de), importørene og butikkenes MARGINER!!!! Så istedenfor å tjene 30 % av de 600 kr spillet koster deg så tjener de 25 %. Du vet, de er ikke dumme de som selger, de skjønner at de ikke bare kan skru opp prisene og tro at folk ikke ser etter alternativer da
V5R1X Skrevet 9. mars 2008 Skrevet 9. mars 2008 Få opp øynene da Giske! Dette blir jo bare et stor tap-prosjekt når alle kommer til å boikotte spillkjøp. Da kommer det i hvert fall til å gå dårlig med norsk spillindustri (som det allerede gjør). Det tror jeg du har veldig rett i. Spillkunder er personer som med enkelhet og kompetanse lett kan omgå det kjøpe spill meget effektivt. Praktisk talt så har de fleste spillkunder egentlig et valg mellom det å skaffe seg et spill helt gratis eller å betale for det. Selv kjøper jeg ikke spill før jeg vet at jeg liker de, og om jeg kjøper de kommer igjen ann på hvor mye jeg liker spillet i forhold til prisen. Det at prisen skal bli plusset på enda mere er å heve min, og ganske sikkert mange andres, terskel for om vi ønsker å betale for et spill.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå