Gå til innhold

The Sims 3 kunngjøres snart?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ja, det var litt klønete fremstilt og sagt, men det var det jeg mente. For prisen av Sims 2 med tilleggspakker kan du kjøpe deg en Xbox 360 eller en Wii. Det syns jeg er litt skummelt. Både fordi det i seg selv stiller uten sidestykke i spillverdenen og fordi målgruppa til denne spillserien strekker seg så langt ned i alder. 'Digitale dukkehus' er allerede nevnt som betegnelse, men selv lisensiert Barbie-utstyr blir jo nesten billigere i lengden. (Nesten fordi det brått slo meg at det antakelig kommer til å koste en hel haug dét også, herregud som jeg gruer meg til jeg får unger.)

 

 

Edit: Bare sånn for å hamre spikeren ordentlig inn i kista; poenget mitt var at konsoller er en ikke ubetydelig utgift. Det er liksom noe man overveier ordentlig før man går hen og kjøper. Jeg skal prøve å finslipe allusjonene mine neste gang. :p

Aha! Sånn å forstå. Vel, det kan jeg være med på, spesielt dette med tanke på de yngste i målgruppen. Små, kontinuerlige utgifter virker mindre skremmende en store éngangsutgifter. Det var nok en del som fikk seg et lite sjokk da det gikk opp for dem hvor mye de hadde lagt ut for spillene totalt. Enkelte har kanskje ikke oppdaget det ennå.

 

En annen ting med tilleggspakkene er at de roter til spillet. Jeg er selv eier av The Sims pluss Livin' It Up og House Party, og mesteparten av ekstrainnholdet hadde jeg bare bruk for mellom én og null ganger. Det virker rett og slett malplassert, og bryter opp den ellers gode flyten i spillet. Men det er kanskje bare meg.

Lenke til kommentar

Nå er det virkelig ikke nødvendig å laste ned alle tilleggspakkene. Utvidelsespakkene gjør bare spillet vanskeligere å spille, og gjør at det går tregere (bortsett fra noen få som legger til noe som er verdt det). Utvidelsespakkene som bare inneholder møbler er også veldig unødvendige. The sims og the sims 2 er veldig gjennomførte spill, som helt og holdent står på egne bein. Jeg har hatt det mye moro med serien, og har bare kjøpt on holiday og unleashed utvidelsespakkene. Det første simsspillet som dukket opp på xboxen var også gjennomført og hadde underholdene samarbeids- og konkurransemoduser.

 

Hva er det som er så ille med en oppfølger til et spill som kom i 2004?

Endret av gormers
Lenke til kommentar

Jeg vil ikke si at The Sims2 var en spesielt god lansering.

Det inneholdt jo færre ting enn The Sims gjorde i sin tid, og en oppfølger som faktisk inneholder mindre enn forgjengeren vil jeg si at er temmelig dårlig.

 

For meg virket det som Electronic Arts bevist valgte å ribbe The Sims 2 for å tilrettelegge for utvidelsespakker. :thumbdown:

Lenke til kommentar

The sims 2 inneholder for eksempel muligheten for fester (forbeholdt house party i eneren), muligheten til å reise til andre steder (holiday), muligheten til mange ting når det gjelder romvesener (forbeholdt house party tror jeg, men det aller meste her var nytt). Det hadde blitt veldig mye arbeid og lage alt innholdet fra alle utvidelsespakkene i de første spilla inn i spillet fra grunnen av, da det er veldig mye som må bli tatt hensyn til og ikke glem at the sims 2 var veldig annerledes enn eneren. I forhold til hvor mye nytt og forandring som vanligvis kommer ved et nytt spill i en spillserie, var dette en revolusjon.

Lenke til kommentar

Det morsomste med The Sims er dette:

Et stykk skremmende lite rom med sofa, kjøleskap og en komfyr. Plasser deretter en gutt og en jente der inne. Så er det bare å vente. Spol gjerne litt fram til det skjer noe, som f.eks at de lager seg noe mat elns. Er du heldig setter setter jenta seg i sofaen, mens gutten lager mat. Siden du har plassert sofaen helt intil komfyren vil denne mest sansynlig ta fyr. Begge vil da klikke helt å prøve å slukke brannen. dessverre for dem plasserer du et par stoler rett ved siden av den brennende sofaen så de vil også ta fyr, og de vil aldri klare det. Så brenner de i hjel...

Lenke til kommentar
Det morsomste med The Sims er dette:

Et stykk skremmende lite rom med sofa, kjøleskap og en komfyr. Plasser deretter en gutt og en jente der inne. Så er det bare å vente. Spol gjerne litt fram til det skjer noe, som f.eks at de lager seg noe mat elns. Er du heldig setter setter jenta seg i sofaen, mens gutten lager mat. Siden du har plassert sofaen helt intil komfyren vil denne mest sansynlig ta fyr. Begge vil da klikke helt å prøve å slukke brannen. dessverre for dem plasserer du et par stoler rett ved siden av den brennende sofaen så de vil også ta fyr, og de vil aldri klare det. Så brenner de i hjel...

Eventuelt badebasseng med 8 skalla folk med briller som svømmer febrilsk rundt mens de leter etter en stige. Før de drukner :)

Lenke til kommentar
:tease: What? Nytt The Sims med så rå grafikk at man trenger et nvidia geforce12000 eller 9000.

Takke meg til!!!!!

Dette blir ikke sånn som med 1-ern, at man kunne få kjøpt den på kappahl! :thumbdown:

Du liker ikke at et spill koster 50kr altså?

 

 

Det morsomste med The Sims er dette:

Et stykk skremmende lite rom med sofa, kjøleskap og en komfyr. Plasser deretter en gutt og en jente der inne. Så er det bare å vente. Spol gjerne litt fram til det skjer noe, som f.eks at de lager seg noe mat elns. Er du heldig setter setter jenta seg i sofaen, mens gutten lager mat. Siden du har plassert sofaen helt intil komfyren vil denne mest sansynlig ta fyr. Begge vil da klikke helt å prøve å slukke brannen. dessverre for dem plasserer du et par stoler rett ved siden av den brennende sofaen så de vil også ta fyr, og de vil aldri klare det. Så brenner de i hjel...

 

Kameraten min lagde en gravplass i the sims 1, der han ringte til folk, fikk de til å gå i lange ganger med et kjøleskap i den ene enden og en do i den andre, stengte dem inne etterhvert, og så flyttet stenen på sin plass ( :ermm: )

Endret av gormers
Lenke til kommentar
Ja, det var litt klønete fremstilt og sagt, men det var det jeg mente. For prisen av Sims 2 med tilleggspakker kan du kjøpe deg en Xbox 360 eller en Wii. Det syns jeg er litt skummelt. Både fordi det i seg selv stiller uten sidestykke i spillverdenen og fordi målgruppa til denne spillserien strekker seg så langt ned i alder. 'Digitale dukkehus' er allerede nevnt som betegnelse, men selv lisensiert Barbie-utstyr blir jo nesten billigere i lengden. (Nesten fordi det brått slo meg at det antakelig kommer til å koste en hel haug dét også, herregud som jeg gruer meg til jeg får unger.)

Gi dem en konsoll istedet, som du også kan ha glede av. :p

 

Noen som har peil på hvor mange enheter (inkludert tilleggspakker) The Sims serien har solgt?

Endret av teletubbiekid
Lenke til kommentar

Joda, The Sims 3 hvor det er en 16 player multiplayer hvor vi kan slette toalettene til hverandre.

 

Synd at de lager så mange expansions, ettersom spillet er ganske så greit, kan gå et par timer i dunken ved å prøve å lage det perfekte hjemmet.

 

Men mer realisme hadde vært gøyere enn denne tegneserie unge vennlige Sims'en vi har nå. De kunne lagt 2 versjoner av The Sims 3 da, en Child og en Adult.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...