Gå til innhold

Resistance Fall of Man 2: 8 player Co-op!


-iL-

Anbefalte innlegg

(shamelessly stolen from NeoGaf, med en del additions av meg. Hvis mods ikke liker det, slett tråden)

 

Resistance 2

 

Genre: Goty

Release: Fall 2008

Platform: PlayStation 3

Developer: Insomniac Games

 

MUST LISTEN: Insomniac Games Full Moon Show - Season 2 Podcast premiere with Resistance 2 info, Bungie interview and more!

 

• One campaign focusing on Nathan Hale across 1950's USA invaded by the Chimera.

Game starts out with Hale getting shot down in Iceland (this is the first level) and the country getting overrun by the Chimera. He barely manages to escape alive back to the USA. Nathan Hale is there recruited into a top secret program called the Sentinels, other soldiers who are immune to the virus. Alongside each other they train and prepare for the war. Two years go by and then the shit hits the fans. The Chimera invades with hundreds of gigantic crafts attacking both coastal shores of the USA. UNITED WE FALL.

• One campaign specifically crafted for Co-op focusing on a squad of soldiers, supports 2 players offline, 8 players Online (Co-op). Story runs parallel to the singleplayer with a bit more focus on level flow instead of story presentation. Each players have different classes.

• Partially randomized geometry... levels are different with each playthrough

• Online Multiplayer (dedicated servers with faster matchmaking than any game before) supporting 60 people, lobbies for individual squads. Each squad is given different objectives and the (huge) levels flow such that it's squad versus squad instead of hoping everyone together.

• Online matching... standard difficulty discarded for scaled challenges for team skill..

• Log into smaller four-to-eight man lobbies for each squad... encouraging communication and camaraderie, squad will be tasked with a particular objective. Careful level design aims to deliver intense combat zones, or small team conflicts that flow within arena of larger battle.

• Classes for Co-op, templates include Heavy which is equipped with a chaingun and is powered by the amount of kills he makes which again recharges a mobile shield. There's a Special Ops class that has a re-engineered bullseye rifle with scope functionality and extreme stopping power. Also there's a Medic class equipped with a Medicator gun that shoots red damaging bolts at enemies and blue healing bolts at comrades.

• Mobile phone quality headset voice transfer

• Huge graphical leap with textures being sharp both close and far away. Shaders, shadowing and lighting greatly improved. Game also has a much wider color palette.

• Scaled AI so what's closer to the player and in view gets more sophisticated behavior compared to those far away.

• Randomized layout for certain areas in the Co-op campaign (also procedurally animated clouds).

• Boss fights in FPS gaming finally done right, enemies far bigger than the tallest seen in the original game.

• New creatures including Chameleons.

• Insane stat tracking & Community features coupled with MyResistance.net. Fully featured profile pages at that site tying in with social networking concepts. Clans and Parties can be open with no invites needed and more.

 

gicoverfeb08.jpg

 

Media:

 

 

Links:

Resistance2.com (empty)

http://www.MyResistance.net

Insomniac Games Official Website

Resistance universe back story (top presentation)

Resistance universe European campaign (top presentation)

Endret av -iL-
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Syns det var sykt med 20vs20 online i 1ern jeg:) så det her blir vilt.

Og totalt en kanon tittel for ps3, regner med at insomniac har lært av de små feila som var i 1ern og fikser det her totalt opp til et fps som går ned i historien som noe av det beste:)

 

er lov og håpe atleast=)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

litt skeptsik til dette spillet, 1`ern var ikkw bra.

men får følge litt med på denne..

Endret av Slettet+981234789
Lenke til kommentar
litt skeptsik til dette spillet, 1`ern var ikkw bra.

men får følge litt med på denne..

 

 

Delte meninger der ....

Jeg syns dette spillet er utrolig bra og spesielt siden det er et lansering`s spill.

Vet ikke hvor mange timer jeg har sitti med dette spillet både online og off line , i vente på nye sill . (kjøpte min i januar 07 og da var ikke utvalget stort ) :!:

Lenke til kommentar
litt skeptsik til dette spillet, 1`ern var ikkw bra.

men får følge litt med på denne..

 

Jeg og synes det samme, var bare et helt ok spill i mine øyner.

Husker og dem sa Resistance viser kraften i PS3en :p, jeg synes det var altfor grått og kjedeligt.

Men her ser ut som Resistance 2 endrer stor del.

Skal selv følge med denne tittelen

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Hvilken sjanger er goty? Den eneste jeg forbinder med goty er game of the year, og det er det såvisst ikke...

 

Vet ikke om det er trådstarter som har skrevet det, eller om det har forekommet i Game Informer artikkelen, eller en annen internett artikkel om Resistance 2.

Det er vel bare et humoristisk nikk til at spillet har alle muligheter til å bli

Game of the Year, går jeg utifra. ;)

Lenke til kommentar

RFoM2 kan fort bli GOTY hos flere.

 

RFoM1 var spillet som fikk meg til å godta FPS på konsoll. Spillet er brilliant for å være en "rushet" lanseringsspill til PS3. Spilt mange, mange timer co-op med en kamerat på flere av vanskelighetsgradene.

 

Gleder meg veldig mye til RFoM2!

Lenke til kommentar

Synes det var merkelig at mange ikkje likte 1'eren, men men. No er det berre å skaffe seg det brukt for ein hundrelapp så får man dømme sjølv før dette må-ha-spelet kjem ut. Gleder seg! :)

 

Einaste andre dugandes 2-player co-op split screen FPS'en på PS3 er for meg no Army Of Two, så dette blir bra!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...