Gå til innhold

Black & White, hva var det som gjikk så fryktelig galt?


Anbefalte innlegg

...grafikken var jo suveren og gameplayet og de nye effektene funket jo akkurat som de skulle, eller gjorde de det? Det som er sikkert er ivertfall at spillet ble ikke spillt så mye som de var så sikre på. Alle var sikre på at dette ble et kjempespill, men jeg las en artikkel nå som var om de 100 beste spillene noensinne, og jett hvem som ikke var der...jo ,nettopp Lionhead`s Black & White. :roll:

Men hva var det egentlig som ikke klaffet helt da? Det var ivertfall mange spillere inkludert meg som ikke helt ble fenget av gameplayet, slik som utviklerteamet gjerne skulle ha trodd. Var spillet rett og slett for bra?

 

Akkurat dette temaet har jeg gått å grublet på lenge lenge...å nå måtte jeg bare høre deres synspunkter.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spillet var ikke for bra. Det var ikke særlig bra, egentlig. Grafikken var ganske imponerende den gang, men gameplayet, i mine øyner, var forferdelig.

 

Det første oppdraget hadde et snev av interesse i seg. Disse scriptede sakene som hendte. Dette ble blendet etter hvert som spillet gikk. Ellers var det for lite å gjøre. Jeg følte meg slett ikke som Gud. Spillet burde hatt en enorm verden, la oss si i hvertfall 100 ganger større enn dem som var der, med en fungerende økonomi, nasjoner, mange byer, og daglige hendelser. Random hendelser som føltes scriptede ut, hvor man måtte ta valg om man skulle hjelpe eller ikke. "Skip synker!", "Avlingene er dårlige", "Vi finner ikke Per, hjelp oss!", "Steinras!" osv.

 

Spillet var altfor banebasert for meg.

Lenke til kommentar

I starten var jo Black & White sterkt preget av et utall bugs, og når den første patchen kom hjalp ikke den noe særlig (i allefall ikke for meg), så det kan jo være en grunn. Lionhead ga jo heller aldri ut noen demo versjon av spillet, siden de mente en demo aldri kunne gi et fullgodt bilde av kompleksiteten B&W kunne tilby.

Lenke til kommentar

Førtseinntrykket var veldig bra og det virket originalt og spillbart. Ganske fort ble det rett og slett bare irriterende og kjedelig! Tror aldri jeg har vært borti noe spill som har gått fra så bra til så dårlig så fort noen gang...

Dessuten ble man nødt til å bruke såkalte "mouse-gestures" og det gjorde jo ikke saken særlig bedre. Hadde man enda hatt en ordentlig interface så kanskje det hadde vært litt bedre.

Lenke til kommentar

Mange av bugsa i spillet ble etterhvert uutholdelige. F.eks. var de fleste landsbyfolka utrolige late. Dermed måtte man fyke rundt mellom byene og levere tømmer og mat, slik at ikke de fordømte latingene blei sjuka og strøyk med. Mao. blei gameplayet etter min mening altfor ensidig pga. bugs og ganske dårlig AI blant landsbyfolka og det var jo litt synd...

Lenke til kommentar

Jeg synes spillet igrunn er veldig bra.

Grafikken er bra og det er heftig mye man kan gjøre. Dessuten er det mange måter man kan klare et oppdrag på.

Det dårligste med spillet er den hersens kontrollen. Den er så vanskelig å mestre! Men jeg vil ikke si at spillet er så dårlig som enkelte av dere hevder...

Lenke til kommentar

Hmmm...

 

Jeg har alltid trodd at Black & White var et supert spill som bare ble litt oversett av allmennheten. Men det ser ut til at tilfellet er det stikk motsatte!

 

I det første incite-nummeret jeg kjøpte hadde de en omtale på 12(!) sider, og gav det 9/10. Alt jeg tenkte var :woot: ! I sluttvurderingen stod det dessuten at "Black & White er et av de fem mest revolusjonerende dataspill noensinne. Enhver spiller med et minimum av fantasi blir sugd inn i en fantastisk spillverden. Nå er du advart". På forsiden stod det at "Black & White blir årets største spill". Kanskje incite skulle ventet til spillet var utgitt? :wink:

Lenke til kommentar
Hallo Ringenes Herre er Knallbra (BOKA)

Filmen er OK og spillene er gode nok.

Celeborn sier ikke noe lignenes i boken så slutt å diskuter det!!!!!

I filmen har vel E.E rett......

Ja. E.E har rett, og jeg sier ikke at Ringenes Herre er dårlig. Jeg har selv lest boka og er fullt klar over hva Celebornj sier korrekt i filmen.

Lenke til kommentar

Største problemet med B/W var at det var hypa langt opp i skyene. Dessuten var det fullt av bugs. Lionhead prøvde å gape over for mye på en gang. Hva var egentlig vitsen med å ha en pet? Jeg fikk følelsen av at de prøvde å dytte en Tamagochi inn i et (dårlig) RTS for enhver pris. Grafikken var ganske fin da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...