Gå til innhold

Her er morgendagens hovedkort


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Må si det var mange snasne HK'er der ja, men er det noen som vet om noen forskjeller mellom det Abit AX78-kortet som er avbildet der, og det AX78-kortet som jeg hentet fra postkontoret i forgårs? Annet enn 7-serie SB (som gjør hva?) og at kjøleribben øverst til høyre ikke er skikkelig festet på artikkel-kortet.

 

Legger ved bilde av mitt eget:

post-81496-1204723768_thumb.jpg

Sikkert ikke verdens beste bilde...

Lenke til kommentar
Noen som vet om Foxconn Destroyer "bruker" AMD eller Intel cpu??

 

AMD, det ser vi jo på cpu-socket ramma

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

post-10740-1204728055_thumb.jpg

 

 

Må si det var mange snasne HK'er der ja, men er det noen som vet om noen forskjeller mellom det Abit AX78-kortet som er avbildet der, og det AX78-kortet som jeg hentet fra postkontoret i forgårs? Annet enn 7-serie SB (som gjør hva?) og at kjøleribben øverst til høyre ikke er skikkelig festet på artikkel-kortet.

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

post-81496-1204723768_thumb.jpg

Sikkert ikke verdens beste bilde...

 

 

Det skal være akuratt det samme hovedkortet som du har kjøpt. AX78 er jo såpass nytt at det sikkert er derfor ABIT tar det med til CEBIT utstillingen. (tror ikke det andre avbildede hk'et fra CEBIT har 700 south-bridge (hvor leser du det forresten?) Begge er Ver. 1.0. (står på strekkode-labelen til venstre over den grønne ram-sloten)

 

(SB 700 er forøvrig støtte for litt fler USB, SATA, etc.)

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

SB-700

 

Support up to 6 SATA 3.0 Gbit/s hard disk drives, with RAID 0, 1, 10 support

eSATA support

Support up to 14 USB ports (12 USB 2.0 and 2 USB 1.1)

I/O acceleration technologies

Improved support for SATA 3.0 Gbit/s and USB [10]

Consumer Infrared receiver/transmitter port compatible with IrDA standards [34]

Additional management and security technologies such as IDM (Intelligent Device Management) and TPM (Trusted Platform Module). [35]

DASH 1.0 support

Endret av Mekanicus
Lenke til kommentar
(tror ikke det andre avbildede hk'et fra CEBIT har 700 south-bridge (hvor leser du det forresten?)

 

Det står "7-series chipset" på et klistremerke på SB-kjøleribben.

 

post-81496-1204739853_thumb.jpg

 

Var derfor jeg stusset over om dette kortet er likt mitt eller ikke, da det har samme betegnelse og samme versjonnummer. Ellers ser det jo ut som om alt annet er kliss likt som på mitt kort. Jeg har i alle fall ikke sett noen andre åpenbare forskjeller.

Lenke til kommentar
(tror ikke det andre avbildede hk'et fra CEBIT har 700 south-bridge (hvor leser du det forresten?)

 

Det står "7-series chipset" på et klistremerke på SB-kjøleribben.

 

post-81496-1204739853_thumb.jpg

 

Var derfor jeg stusset over om dette kortet er likt mitt eller ikke, da det har samme betegnelse og samme versjonnummer. Ellers ser det jo ut som om alt annet er kliss likt som på mitt kort. Jeg har i alle fall ikke sett noen andre åpenbare forskjeller.

 

Er ofte man kan se slike klistremerker på north/south brigde kjøleribben på mange hovedkort, men det er bare der for eye-catchen skyld og markedsføring.

 

"7-series chipset" i den her sammenhengen henspeiler ikke på South-Bridge 700, men på 700-serien chipset, dvs; 740, 770(som du har), 780, 790. Hovedkortene med 770 chipset fra Abit, Asus, Elitegroup, osv. har alle SB600

Lenke til kommentar
Er ofte man kan se slike klistremerker på north/south brigde kjøleribben på mange hovedkort, men det er bare der for eye-catchen skyld og markedsføring.

 

"7-series chipset" i den her sammenhengen henspeiler ikke på South-Bridge 700, men på 700-serien chipset, dvs; 740, 770(som du har), 780, 790. Hovedkortene med 770 chipset fra Abit, Asus, Elitegroup, osv. har alle SB600

 

Då går det greit. Trodde et øyeblikk jeg hadde kjøpt en "gammel" versjon nå. Den gang ei heldigvis. Når du påpeker det så er det jo selvsagt forskjell mellom chipset og SB. Jeg burde jo ha skjønt det når jeg leste det, men siden det var klistret rett på sørbroen så tenkte jeg ikke mer over det.

 

Forøvrig så virker AX78 som et utmerket hovedkort (grei oppgradering fra min nåværende Abit AN-7 fra socket-A generasjonen :cool: ). Men en ting som jeg mener burde vært der er firewire-støtte. Hverken bak på I/O-panelet eller i form av interne plugger er det å finne :nei: . Ikke at det er en plugg jeg bruker ofte, men det hender jeg har bruk for å overføre video fra familiens kamera. For meg virker det rart at et så nytt HK ikke har slike plugger, men det kan vel hende at firewire ikke er så populært lengre.

Lenke til kommentar
Forøvrig så virker AX78 som et utmerket hovedkort

 

Våger å hive meg med på den :thumbup:

 

Forøvrig kan du jo vurdere å kjøpe et rimelig Firewire PCI

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Lenke til kommentar
WheelMan: Er ikke du Intel-fan, da? Så liker du Gigabyte 780i-kortet. :p

780i er Intel da, har jo et selv :p

Det er nok et AMD-brikkesett som kun støtter prosessorer fra AMD (780-serien). :)

 

Link.

780i er vel Intel? Og 780 AMD?

 

780i er Nvidias brikkesett, og socket for Intel og da 775. AMD (ATI) har også et brikkesett som heter 780, så det er litt forvirring rundt dette.

Lenke til kommentar
ASUS love her altså. De lager så sexy kort. Men hva med DFI?

 

Birger :)

Ingen Nvidia 790i hovedkort, det er vel kanskje for tidlig? :(
Ikke noe nytt om 790i da? :(

 

:)

Var innom noen av hovedkort produsentene idag. Går innom ASUS, FOXCONN og noen andre imorgen... CLICKY

Endret av Håkki
Lenke til kommentar
Ja, de slet med å henge med i teten. Om det var ei styrt avvikling eller ei skal være usagt, men ut av asken steg et nytt selskap frem (mai 2007), SUPoX, med ansatte & KnowHow fra tidl. Epox. Satsingsområdet er Asia-markedet.

 

Virker som de henger etter på Intel-socket produkter, mens de på AMD er på tidslinje og høyde med andre.

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Supox AK790 GTR (AMD AM2+ RD780 chipset)

post-10740-1204666839_thumb.jpg

Ah, har jeg ikke fått med meg. Takker og bukker for info :)
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...