Gå til innhold

Her er morgendagens hovedkort


Anbefalte innlegg

Slenger meg på ATWindsor og Onyx, MEN synes det er verd å se en gang til på Asus Striker2 Extreme. For ser du nøye, litt til høyre for cpu slotten. Da ser du tre veldig små dioder(?) som jeg tror rangerer hastigheten på cpu'en din ettersom hvor høy frekvens den kjører på.

 

Rangert slik:

CPU_CRAZY

CPU_HARD

CPU_NORMAL

 

Haha, nice!

 

 

 

Dette (Asus Striker2 Extreme)blir det neste hovedkorte jeg pakker inn i PC-en min!

 

nei. De har det på maximus kortene som jeg har et av. det flere diode som indikerer hvor mye volt du sender den enkelte komponenter.

 

jeg hare skrudd det av

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjør det? Hehehe... Har jeg ikke fått med meg=) Men det kan jo hende det kommer en driver som støtter 8 kjerner da? Eller har det å si på crossfire-brikken på X2 f.eks? Men er vel tvilsomt om det er vits i da, når man ser at skaleringen nesten stopper etter 3 kjerner på nåværende beta-drivere.

Det er bare en CF plugg-ish ting på kortet :p

Skaleringen er da ikke ille?

 

Tester har vist at det er veldig bra skalering opp til 3 GPU-er, men på 4 stk, så avtar det såpass mye at det ikke forsvarer prisen på det fjerde kortet.

Lenke til kommentar

Jeg ser et par hovedkort med P45 i modellbetegnelsen. Betyr det at etterfølgeren til det elskede og forhatte P35-brikkesettet er like rundt hjørnet? Jeg håper Intel får fikset PCIe-problemet (manglende støtte for andre PCIe-enheter enn skjermkort i PCIe x16-porten) og ytelseproblemet med Mtron SSD i Raid på ICH10/R-sørbroa.

 

ser jeg riktig? AMD fortjsetter og ha med cpuføttene i selve cpuen istede for i hovedkortet slik som intel har gjort?

Ja, du ser riktig. Det er fortsatt AM2+ sokkelen de bruker og kommer til å bruke frem til AM3-sokkelen kommer i 2. halvår. Den blir også basert på PGA-ZIF slik AM2-sokkelen er. Altså at pinnene sitter på prosessoren og ikke i sokkelen. Vær sikker på at AMD har vurdert alternativene og konkludert med at det er best for dem å fortsette med PGA-ZIF.

Lenke til kommentar
begynner å bli noen alvorlige kjøleribber nå...

Er enda ikke nok. Striker II kortet mitt ligger på 70 grader idle på 1,44v med stock Mosfetkjølere :ermm:

 

WheelMan: Er ikke du Intel-fan, da? Så liker du Gigabyte 780i-kortet. :p

780i er Intel da, har jo et selv :p

 

Personlig er det ikke så interessant å se hvordan kortene ser ut, man finner alltid et kort med greie fysiske tilkoblinger, det jeg savner er stabilitet, og at ting faktisk fungerer i kortene.

 

AtW

Der er vel Gigabyte kongen atm. Asus er også veldig gode, men BIOSene er ikke like gode atm, men det kommer seg nok ;)

 

Slenger meg på ATWindsor og Onyx, MEN synes det er verd å se en gang til på Asus Striker2 Extreme. For ser du nøye, litt til høyre for cpu slotten. Da ser du tre veldig små dioder(?) som jeg tror rangerer hastigheten på cpu'en din ettersom hvor høy frekvens den kjører på.

 

Rangert slik:

CPU_CRAZY

CPU_HARD

CPU_NORMAL

Er sånn på Striker II Formula også, ganske tøft syns jeg da. Dumt OVP (over voltage protect) slår inn når de røde (Crazy) diodene lyser :(

Lenke til kommentar
foxconn dreadnought er ikke småtterier heller. sjekk dem skruene eller hva pokker det nå er...

 

Er det ikke nipler for vannkjøling av chipsettet da?

 

Riktig, det er en heftig radiator på Foxconn Dreadnought som sansynligvis hjelper i massevis for de som like utfordinger med overklokking. :yes:

Lenke til kommentar
Ser at både Asus og Foxconn har mulighet for vannkjøling på chipset. Er ikke dette i litt feil retning? Savner dagene da chipsetkjølere var for entusiaster :roll:

Litt enig der, problemet er at det snart begynner å bli påkrevd, med chipset som har høyere reel effektforbruk enn flere CPUer. Nvidia er særlig "flink" til dette. Skulle ønske AMD hadde CPUer som fristet og var reelle alternativ for overklokkere, de vet ihvertfall å lage effektgjerrige chipset...

Lenke til kommentar
Hvor har det blitt av Epox? Har de tatt kvelden?

 

Ja, de slet med å henge med i teten. Om det var ei styrt avvikling eller ei skal være usagt, men ut av asken steg et nytt selskap frem (mai 2007), SUPoX, med ansatte & KnowHow fra tidl. Epox. Satsingsområdet er Asia-markedet.

 

Virker som de henger etter på Intel-socket produkter, mens de på AMD er på tidslinje og høyde med andre.

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

Supox AK790 GTR (AMD AM2+ RD780 chipset)

 

post-10740-1204666839_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Ser at mange "pakker" kjøleribber rundt prosessorsokkel. Funker vel greit om man har vifte-kjøling på cpu, men vi som bruker vann-kjøling vil vel bli nødt til å montere ekstra kjølevifter i kabinettet for å få kjølt ned hovedkortene. Da blir litt av vitsen med vannkjøling borte , i alle fall for meg som bruker vannkjøling for å få mindre støy.

Lenke til kommentar
Jeg må si jeg likte Gigabyte 780i kortet :hmm:

Gigabyte GA-M780SLI-DS5 er ikke Intel, men AMD... ;)

Jaok, kult forde :D

 

Ser at mange "pakker" kjøleribber rundt prosessorsokkel. Funker vel greit om man har vifte-kjøling på cpu, men vi som bruker vann-kjøling vil vel bli nødt til å montere ekstra kjølevifter i kabinettet for å få kjølt ned hovedkortene. Da blir litt av vitsen med vannkjøling borte , i alle fall for meg som bruker vannkjøling for å få mindre støy.

Er en grunn til at det følger med vifter da :fun:

Lenke til kommentar
Ser at mange "pakker" kjøleribber rundt prosessorsokkel. Funker vel greit om man har vifte-kjøling på cpu, men vi som bruker vann-kjøling vil vel bli nødt til å montere ekstra kjølevifter i kabinettet for å få kjølt ned hovedkortene. Da blir litt av vitsen med vannkjøling borte , i alle fall for meg som bruker vannkjøling for å få mindre støy.

 

Kjører du stovk er det bare å kjøre på. Chipset tåler endel varme. har ihvertfall aldri hatt problemer med å ikke ha vifter rundt.

 

AtW

Lenke til kommentar
Venter på Et G45 mATX kort med HDMI utgang og støttet for de nye HD-lydformatene for bygging av HTPC. Det hadde vært drømmen.

 

Noen som vet om det er mulig eller om jeg venter forgjeves?

Det burde hvertfall komme, ettersom at markedet i stor grad er der. Et med en UVD-brikke og et bra lydkort hadde vært snasent, M-ATX eller mindre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...