Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

mopedvalg nå snart..


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
hei, trenger hjelp til valg av moped..

føler at det står mellom Yamaha DT, derbi senda og cpi.. hvilken av disse mopedene vil dere anbefale meg? gjerne si litt om hvorfor og pris..

 

1. Yamaha Dt (kvalitet, kvalitet og enda mer kvalitet.) Stort minus er prisen.

 

2. Derbi er helt ok, går ganske bra selv om den er plombert, koster ikke mer enn ca 20k ny for x-race. Minuset er litt småfeil, følsom elektronik.

 

3. Cpi popcorn du mener? Ingen erfaring med den, men de nyere modellene ser tøffe ut :D

Lenke til kommentar
gå for en billig mt5 hvis du hater å skru!!!

Ja de er det jo ikke skrujobb på ehh... :roll::p

 

Men Derbi er å anbefale. Lett å trimme, delene er generelt sett lett å få tak i.

Yamaha som nevnt over er også veldig gode sykler

 

Men se deg litt rundt og prøvesitt/prøvekjør og se hvem du liker best

 

:)

Lenke til kommentar
Hadde klart valgt DT. Har gode erfaringer med dem. Alle japser har egentlig god kvalitet. Suzuki RMX også. Mopeder fra Spania har jeg mine tvil om, men sikkert gode mopeder om du tar vare på dem, men ramma sprekker i kulden.

ja, for alle mopeder fra spania er jo dårlige...

Lenke til kommentar

Tja, er nå samme motoren i DT og CPI (am6), derbi har igjen ett litt eget konsept som jeg mener har litt bedre kvalitet. Men er mye tull med det elektriske på derbi ja

 

 

Og skal du hverken trimme eller skru så ville jeg kjøpt en gammel MT5/TSX/DT50 som aldri har vært trimma(kan nok være vanskelig å få tak i men)

 

De går og går og går, blir somregel ikkenoe tull med dem før en fjortis uten noe som helst skru erfaring begynner å trimme

Lenke til kommentar

helt ny moped så anbefaler jeg derbi x race. lett å trimme å går veldig bra plombert også. kan holde 45 opp bratte bakker noe som et fåtall mopeder kan. yamaha dt går ræva plombert, klarer ikke oppoverbakker, men hvis du fjerner plomberingen så går den vel bedre.

 

har selv derbi x race og har ikke hatt problemer med den, den er også en av de billigste nypris. kjøp derbi og du blir fornøyd.

Lenke til kommentar

Jeg tenkte ikke på motor når jeg sa at spanske mopeder er dårlige, men rent teknisk egentlig. Kan godt hende jeg tar litt feil, men jeg vil ihvertfall si at DT har bedre kvalitet kosmetisk ihvertfall enn f eks Derbi og Motorhispania.

 

DT er DAU å kjøre med plomber ja. man MÅ ta plombene om du skal ha en slik.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qtXdRFbtay

Vil du helst ha moped eller scooter? Jeg syns nå scooter er mye greiere... mindre vedlikehold og mye mer praktisk. Greie på pris også. Hva med en Keeway Matrix.. det er gode sykler til latterlig lave priser. Produseres på samme fabrikk som CPI, og kan minne litt om CPI Hussar. Fins også gode priser på brukte utgaver av disse.

 

Her er en jeg fant i farta på finn:

http://www.finn.no/finn/mc/object?finnkode=12723006

Lenke til kommentar
Hadde klart valgt DT. Har gode erfaringer med dem. Alle japser har egentlig god kvalitet. Suzuki RMX også. Mopeder fra Spania har jeg mine tvil om, men sikkert gode mopeder om du tar vare på dem, men ramma sprekker i kulden.

 

Der dreit du deg, du vet at DT også blir laget i spania?

 

Cpi, disse syklene har amkjeks, men de har eget tenningsanlegg. Kjøp denne og forbered deg på og skifte tennspole annen hver uke.

 

Derbi senda, Gode sykkler, går greit orginalt. Noen sier disse har el-problemer, har hatt min i nesten 2 år nå. Ikke noe problem til nå i alle fall. Rabassa motoren har også sterkere clutch, samt veiv enn amkjeks. Skal du kjøre på med mild trim så velger du derbi/annen sykkel med rabassa motor. amkjeks tåler lette sylindrer som mk handmade, DR, t6 asso. Med derbi kan du kjøre airsal maxima ->mk sp med fullt oppsett uten problemer.

 

-Yamaha DT, dette er også veldig gode sykkler. Taper litt på motoren. ellers helt på klasse med derbi.

 

-Om du ikke bryr deg om trim, så driter du i hva alle sier og velger den du synes er penest. Alle sykklene har sine fordeler, og bakdeler. :)

Endret av hiper
Lenke til kommentar

Godt mulig DT blir produsert i Spania (jeg har dog hørt at kun visse komponenter kommer derfra), likevel er YAMAHA japansk, og det er kvalitet. Om de har bestemt seg for å sette sammen syklene i Spania er kvaliteten like god som i Japan helt sikkert. Det jeg tenker på at mopeder som er spanske tvers igjennom, om du skjønner?

 

Derbi (spesielt de litt eldre modellene, <2005) har dårlig el-system.

At Derbi motorene tåler high-end sylindere er SPRØYT! Veiva på Derbi tåler visstnok mer om du KUN har uplombert i forhold til Minarelli sin.

Din påstand her fikk meg til å tvile litt på dine kunnskaper om hva du hevder du er verdensmester på.

Lenke til kommentar
Godt mulig DT blir produsert i Spania (jeg har dog hørt at kun visse komponenter kommer derfra), likevel er YAMAHA japansk, og det er kvalitet. Om de har bestemt seg for å sette sammen syklene i Spania er kvaliteten like god som i Japan helt sikkert. Det jeg tenker på at mopeder som er spanske tvers igjennom, om du skjønner?

 

Derbi (spesielt de litt eldre modellene, <2005) har dårlig el-system.

At Derbi motorene tåler high-end sylindere er SPRØYT! Veiva på Derbi tåler visstnok mer om du KUN har uplombert i forhold til Minarelli sin.

Din påstand her fikk meg til å tvile litt på dine kunnskaper om hva du hevder du er verdensmester på.

 

Vel, sier ikke at jeg er verdensmester. Du kommer med uttalelen: Veiva på Derbi tåler visstnok mer om du KUN har uplombert i forhold til Minarelli sin. -Hva faen? Veiva tåler rett og slett mer, samme om du kjører uplombert eller om du har patanegra. VEIVA TÅLER MER....

 

Det er det dummeste jeg har hørt til dags dato. Am6 veiva tåler mer en ryktene sier, ok. Am6 sin veiv er balansert til 12000rpm. Den som sitter i rabassa motoren er balansert til ca 14000rpm. Det er en viss forskjell. Jeg har også testa derbi veiva i praksis, 200mil med airsal maxima. Da skifta jeg til doppler endurance veiv, pga. Jeg skulle ha Hyper racing oppsett. Orginal veiva var like fin den, men org lagrene begynnte og bli dårlige. Clutchen til am6 er og et kapittel for seg selv. :) Orker ikke diskutere med deg nå, men hvilke erfaringer har du med "high-end" kits som du kaller det?

Endret av hiper
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...