Gå til innhold

Trenger ny laptop. HDX9200 godt valg?


Pondus81

Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Da har min trofaste 3 år gamle Whitebox tatt kvelden. Trolig et bestandig varmt skjermkort som har vandret heden og siden Whitebox ikke lenger eksisterer og jeg har lyst på helt ny PC så blir det jakt på nytt :)

 

Har kikket litt på skjermkort og jeg vil ha 8800m gts eller gtx. Gtx finner jeg ikke i Norge (fant en, men den siden så luguber ut) og gts finnes kun i denne HP-maskina. Hadde egentlig tenkt å gå for T9300, men denne finnes ikke i kombinasjon med 8800m. T8300 er egentlig et greit kompromiss selv om den har bare halvparten L2 cache.

 

Noen som har noen erfaringer med byggekvalitet? Skjermfestet ser no spesi ut så det hadde vært greit med en brukererfaring før jeg handler.

 

All info mottas med takk!

 

Med vennlig hilsen

Thor Stokke

Endret av Pondus81
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Heisann!

 

Da har min trofaste 3 år gamle Whitebox tatt kvelden. Trolig et bestandig varmt skjermkort som har vandret heden og siden Whitebox ikke lenger eksisterer og jeg har lyst på helt ny PC så blir det jakt på nytt :)

 

Har kikket litt på skjermkort og jeg vil ha 8800m gts eller gtx. Gtx finner jeg ikke i Norge (fant en, men den siden så luguber ut) og gts finnes kun i denne HP-maskina. Hadde egentlig tenkt å gå for T9300, men denne finnes ikke i kombinasjon med 8800m. T8300 er egentlig et greit kompromiss selv om den har bare halvparten L2 cache.

 

Noen som har noen erfaringer med byggekvalitet? Skjermfestet ser no spesi ut så det hadde vært greit med en brukererfaring før jeg handler.

 

All info mottas med takk!

 

Med vennlig hilsen

Thor Stokke

 

Jeg vurderte denne sterkt selv, men leveringstiden har jo blitt utsatt og utsatt. Ulempen er tvilsom kvalitet, mye problemer med serien og elendig support. Harddisken er bare 5400 rpm, 8800 GTS kortet er greit og vil nok vare en god stund. Skjermen skal ettersigende være fantastisk, samme med Altec lansing høyttalerene og subwooferen. Men, kvaliteten skremmer meg, les HDX tråden og se hvor mye trøbbel folk har. For 3000 mer fikk jeg Dell XPS 1730, og da snakker man kvalitets kundeservice.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg har nå anskaffet en HDX9200 og synes den er pen og god i bruk (etter 1 uke da men :!: )

 

Fikk som nevnt i andre tråder problemer med hurtigtastene (quicklaunch), etter installering av et spill og directx9c. Dette løste jeg selv med å re-installere driveren til quicklaunch. Ser ut som det var en eller annen konflikt der.

 

Annen ting er at Picasa2 ikke fungerer, den bare får maskinen til å henge. Jeg tror det er når den prøver å lage "småbilder" av videosnutter. Lurer på om det er en codec-problem. Skal prøve å forske litt på det derre.

 

Så noen små oppstartsfeil (software) var faktisk ikke annet å forvente. Synes det er slikt på alle PC-er man kjøper.

 

Alt i alt etter 1 uke. Digg PC :love:

Lenke til kommentar
Har lest HDX tråden, og noen av feilene har jeg som sagt fått. Men det viser seg å være driverkonflikter som kan fikses.

 

Noe av det ja,men dessverre ikke alt, alle feil som var på de fire første jeg hadde var DOA ifølge HP og jeg måtte ha ny maskin hver gang, dattra til søstern min har nylig kjøpt en,den er nå inne til rep der var skjermkortet røket, bare for å nevne noe.

Synd egentlig for det er en bra maskin om en får en som funker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...