Gå til innhold

Radiohead pay-what-you-want skript


Anbefalte innlegg

Hei, er ny her:)

 

Har letet på nettet etter et skript som Radiohead brukte for å promotere sitt siste album.

Der folk kunne velge hva de ville betale, også et valg som gjør at de kunne laste musikken ned gratis, for en gitt tidsperiode.

 

Noen som vet om det finnes et skript der ute som fungerer noe som dette:

Man blir bedt om å¨skrive inn navnet sitt og emailen sin.

Deretter:

Får man opp ett valg om man vil betale 30 kroner for musikk nedlatingen, eller valget gratis.

Valget står på "30 kroner". Man må altså velge "Gratis" manuelt hvis man ikke vil betale.

Hvis:

Valget var "30 kroner", går den til PayPal. Hvis betalingen gikk greit, kommer det opp en side som sier at nedlastings-linken er sendt til oppgitt emailadresse. Samtidig som emailen og navnet blir sendt til webmaster, slik at man kan sende dem nyhetsbrev om neste cd.

Hvis:

Valget var "Gratis", kommer det opp en melding om at en nedlastings-link er sendt til oppgitt emailadresse. En kopi av navnet og emailadressen blir også sendt til webmaster.

 

Nedlastings-linken må ha tidsbegrensning i seg på 24 timer, slik at den ikke fungerer når den overskrider tiden, og at det blir loggført om nedlastingen gikk greit, at så mange kb som zip-filen er på ble nedlastet uten avbrudd. Hvis det skjedde et avbrudd, må det loggføres. Det må også loggføres hvor mange ganger en og samme person har nedlastet zip-filen med mp3 musikken.

 

Tror dette hadde blitt et "hot*" skript for andre band der ute som vil promotere musikken sin ved å legge ut musikken sin i pay-what-you-want en ukes tid, før man tar fast betaling for det.

Er det noe som har knowHow'en til å lage et slikt?

 

Takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
såpass jah, gratis faktisk, virker som et merkelig form for salg...hehe :!:

 

Hehe, ja, folk er jo blitt så vant og hente ned gratis musikk igjenom fildelingsprogrammer, så...

Men det vil være god reklame og spredningsmuligheter for musikken med å ha en åpen uke hvor folk får det gratis, men gjøre det mulig for folk også og støtte prosjektet hvis de vil.

Lenke til kommentar
såpass jah, gratis faktisk, virker som et merkelig form for salg...hehe :!:

 

Hehe, ja, folk er jo blitt så vant og hente ned gratis musikk igjenom fildelingsprogrammer, så...

Men det vil være god reklame og spredningsmuligheter for musikken med å ha en åpen uke hvor folk får det gratis, men gjøre det mulig for folk også og støtte prosjektet hvis de vil.

jah, går vell over til det....men merkelig så tidlig....er vell ikke akkurat vanlig...men et helt greit tiltak...

Lenke til kommentar
kan bruke paypal til dette, der dem kan skrive inn sitt eget beløp!

 

PayPal Klikkelink

 

Ja, men hvis de som ikke vil betale skriver inn 0,- kroner, vil ikke PayPal-folka bli litt irritert over og måtte behandle et ikke-beløp?

Derfor tenkte jeg at de som ikke vil betale, slipper og komme innom PayPal, men får ganske enkelt opp en side som sier at nedlastingslinken blir sendt til deres oppgitte email adresse.

Pluss lage en dynamisk link som kun er brukenes i 24 timer og knyttet til brukerens email.

Lenke til kommentar
hvilket bruker system har du fra før?,

 

Vi har ikke noe system enda. Holder på med og organisere det. Det blir vel i slutten av -08 før det kommer til å være oppe og gå. Vi kommer ikke til å bruke Joomla eller noe i den stil.

Det blir html med css og php for å kjøre salget av mp3.

 

Hvor mye tror dere jeg måtte ha betalt for å få laget et slik skript som jeg skisserte ovenfor?

Det er jo dette med en dynamisk link til nedlastingen som er knyttet opp mot brukerens email og gjøre den gjeldene for kun 24 timer, som jeg ser vil bli vanskelig å lage.

 

Jeg har skaffet meg den PayPal oppsettet som http://www.webassist.com/professional/prod...ommerce_Toolkit tilbyr.

Har dere en idè om hvordan jeg "syr" sammen en side med dette?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...