Konducta Skrevet 26. februar 2008 Skrevet 26. februar 2008 (endret) Heisann! Skal reise litt rundt i Europa nå, og er på et tight budsjett. Hvor burde jeg kjøpe meg et digitalkamera til en billigere penge enn norge? Har allerede speilrefleks, men fint å ha et lite og hendig ett i tillegg. Greit å få ordna det litt i starten av turen, og da er jeg rundt danmark, nederland, england, tyskland OSV. Noen som har peiling? Endret 26. februar 2008 av Konducta
Autoxave Skrevet 27. februar 2008 Skrevet 27. februar 2008 Norge er blant de billigste på elektronikk I Europa etter det jeg har hørt. Mulig Tyskland er hakket billigere.
tomsi42 Skrevet 27. februar 2008 Skrevet 27. februar 2008 (endret) Jeg vil forslå at du kjøper et greit kamera før du reiser på ferie. I og med du er på et tight budsjett; så regner jeg med at du reiser på interrrail. Da bør du ikke kaste bort tid på å fly rundt å lete etter et kamera for å spare 50-100 kroner. Kjøp et greit kamera her hjemme. Akam* (og jeg) anbefaler Samsung NV8 hvis du er på et stramt budsjett. Sleng ved et par 1GB eller 2GB Sandisk Ultra II minnekort. Tom * mUligens en sterk påstand, men NV8 var et av de beste i denne testen de hadde før jul. Endret 27. februar 2008 av tomsi42
Crazysteps Skrevet 3. mars 2008 Skrevet 3. mars 2008 Av landene du nevner er Norge billigst. Du kan få det litt billigere i land som ikke har merverdiavgift eller liknende på elektronikk, som f.eks Andorra, men er ikke så mye å spare (da det kun er avgiften du sparer, utstyret er billigere her hjemme). Gibraltar, som er kjent for å være grisebillig på elektronikk, er MYE dyrere enn gamle gode Norge. Kjøp utstyret før du drar og få med reklamasjonsretten på kjøpet.
Black Star Skrevet 4. mars 2008 Skrevet 4. mars 2008 Enig med Crazysteps. Fem års reklamasjonsrett er verdt en del. Dette er noe du ikke får om du kjøper i utlandet. Da får du stort sett bare et års garanti, som ikke alltid gjelder i Norge engang.
Wipeout Skrevet 7. mars 2008 Skrevet 7. mars 2008 Var i Gibraltar ifjor høst og er ikke helt enig i påstanden om at Norge er mye billigere. Ja, jeg vet at man taper forbrukerrettigheter ved kjøp i utlandet, men jeg tok sjansen. Betalte litt over 6500,- NOK for Canon EF 24-105 mm. f/4 L og vil ikke si at det var så verst. Prutet ned prisen riktignok og sa at fotobutikken ved siden av gav meg en god pris.
Crazysteps Skrevet 7. mars 2008 Skrevet 7. mars 2008 Var i Gibraltar ifjor høst og er ikke helt enig i påstanden om at Norge er mye billigere. Ja, jeg vet at man taper forbrukerrettigheter ved kjøp i utlandet, men jeg tok sjansen. Betalte litt over 6500,- NOK for Canon EF 24-105 mm. f/4 L og vil ikke si at det var så verst. Prutet ned prisen riktignok og sa at fotobutikken ved siden av gav meg en god pris. Du finner nok enkelte gode tilbud der, akkurat som du til tider kan finne 30D for under 4000kr her hjemme. Jeg kikket innom 4-5 forretninger, konstaterte at det var latterlig dyrt (godt over norske priser på det aller meste) og konsentrerte meg heller om å komme meg opp på den store steinen i midten av halvøya I Andorra på den andre siden så kunne man spare 10-20% på det meste (mva-fradrag), men om dette er verdt det får være opp til hver enkelt. Da jeg var i New York og besøkte BH Photovideo i mai 06 sparte jeg nesten 50% på Canon 100mm USM macro, to stk kameraer i Ixusserien og fikk et flott stativ til knallpris. Så i USA er det billigbillig
Wipeout Skrevet 7. mars 2008 Skrevet 7. mars 2008 Jeg fant et 100-400 mm. Canon L serie der også til rundt 2ooo,- billgere enn her hjemme, men fant ut at jeg hadde svidd av nok penger der. Ellers så var som sagt prisene litt i underkant av hva de var her hjemme i de butikkene jeg var innom. Men USA og Hong Kong? er vel de billigste stedene for øyeblikket tror jeg.
Crazysteps Skrevet 8. mars 2008 Skrevet 8. mars 2008 Jeg fant et 100-400 mm. Canon L serie der også til rundt 2ooo,- billgere enn her hjemme, men fant ut at jeg hadde svidd av nok penger der. Ellers så var som sagt prisene litt i underkant av hva de var her hjemme i de butikkene jeg var innom. Men USA og Hong Kong? er vel de billigste stedene for øyeblikket tror jeg. Kanskje jeg var uheldig og ramlet innom feil steder? Ikke godt å si. Uansett om Gibraltar kan regnes blant de billigste i Europa eller ei, er også Norge der.
PMnormal Skrevet 8. mars 2008 Skrevet 8. mars 2008 Uansett har det ingen hensikt å spare 37 kr på et kamera til ca 1500.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå