Gå til innhold

Hvordan spille av avchd format


Anbefalte innlegg

hei. sliter litt med å få overført noen videoer til pc-en, som videre skal brennes ut på dvd.

 

sitter med ett Sony HDD kamera av type HDR-SR5E.

Om jeg går inn på kameraets minne via pc-en kommer viodeoene opp som MTS filer, og AVCHD. hvorfor 2 forskjellige?? :O

 

når jeg da går via programmet som medfulgte, og skal overføre til pcen tredobles antall filer og ytterligere filtyper oppstår, deriblant ppts, m2ts, modd, og moff. og alle har størrelse fra rundt 100kb og opp til 300 mb. hva skylles dette??? :O

 

og hvorfor får jeg ikke spilt av filene på maskinen? og ikke minst, overført dem til dvd.

er det fordi at det er ett 1080p format? isåfall...hva kreves av avspilleren, må jeg ha vlc?

 

setter pris på svar, gjerne via pm.

 

på forhånd takk :)

 

ps. legger ved ett bilde av filene

strange.bmp

Endret av benhav
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

fant forresten ut at jeg måtte ha vlc for å få spilt av film i HD format, men når filen åpnes i avspilleren henger alt seg, og beskjeden om at vlc måtte avslutte kommer. hvorfor skjer det?

så også at etter vlc var lagt inn kom ble mange av ikonene endret til ett vlc avspillings fil.

 

men det er fortsatt maaaange ikoner eller "filer" som er igjen uten at jeg ser den logiske grunnen til det..

 

legger ved ett bilde her og

strange2.bmp

Lenke til kommentar

Jeg har akkurat samme kameraet og jeg har kødda en del med det samme hehe. Spill det av i programmet som følger med kameraet. Ellers har jeg ikke hatt det store behovet å se filmene uredigert da jeg stort sett filmer fra skibakken ol. så jeg legger det inn i vegas vet du.

 

Men det å spille av HD krever en del av PC-en...og akkurat som du så klikker vlc om jeg prøver å spille de av...hørt at det er noe med no codecer ol... bare vent litt så er det sikkert noe smartasses som svarer deg på det hehe:)

Lenke til kommentar
Jeg har akkurat samme kameraet og jeg har kødda en del med det samme hehe. Spill det av i programmet som følger med kameraet. Ellers har jeg ikke hatt det store behovet å se filmene uredigert da jeg stort sett filmer fra skibakken ol. så jeg legger det inn i vegas vet du.

 

Men det å spille av HD krever en del av PC-en...og akkurat som du så klikker vlc om jeg prøver å spille de av...hørt at det er noe med no codecer ol... bare vent litt så er det sikkert noe smartasses som svarer deg på det hehe:)

 

ja, jeg forstår....eneste problemet her er at dette som medfølger IKKE er kompatibelt med mac. Dette skal spilles av, og redigeres på en macintosh..beklager at jeg ikke nevnte det før :ermm:

 

så det programet som medfølger er ikke mac-kompatibelt.

noen som veit om det er noen filer for det?

Endret av benhav
Lenke til kommentar

MTS er en filtype som inneholder ACHD-formatet. (ble litt rar beskrivelse) Andre programmer som også spiller av disse filene er Media Player Classic og CyberLink PowerDirector. Jeg personlig foretrekker Real Alternative og Media Player Classic (må ikke blandes med Microsoft/Windows sin versjon) med f.eks. ffdshow-codec.

 

En .m2ts-fil inneholder "BDAV MPEG-2 transport stream", hva nå enn det betyr. De andre har også noe med video og gjøre, men mer vet jeg ikke.

 

PS! Er ikke lov å bumpe før 24 timer har gått, ellers deler de grønne og røde gjerne ut advarsler. :)

Lenke til kommentar
MTS er en filtype som inneholder ACHD-formatet. (ble litt rar beskrivelse) Andre programmer som også spiller av disse filene er Media Player Classic og CyberLink PowerDirector. Jeg personlig foretrekker Real Alternative og Media Player Classic (må ikke blandes med Microsoft/Windows sin versjon) med f.eks. ffdshow-codec.

 

En .m2ts-fil inneholder "BDAV MPEG-2 transport stream", hva nå enn det betyr. De andre har også noe med video og gjøre, men mer vet jeg ikke.

 

PS! Er ikke lov å bumpe før 24 timer har gått, ellers deler de grønne og røde gjerne ut advarsler. :)

 

 

MTS er en filtype som inneholder ACHD-formatet. (ble litt rar beskrivelse) Andre programmer som også spiller av disse filene er Media Player Classic og CyberLink PowerDirector. Jeg personlig foretrekker Real Alternative og Media Player Classic (må ikke blandes med Microsoft/Windows sin versjon) med f.eks. ffdshow-codec.

 

En .m2ts-fil inneholder "BDAV MPEG-2 transport stream", hva nå enn det betyr. De andre har også noe med video og gjøre, men mer vet jeg ikke.

 

PS! Er ikke lov å bumpe før 24 timer har gått, ellers deler de grønne og røde gjerne ut advarsler. :)

 

ehm...forsto ikke helt hva du mener? :ohmy:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...