Gå til innhold

Tråden for de hodetelefonofile


miCro

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Erre så stor forskjell på Wimp og Spotify da?

Spotify har ikke rett lyd (den er farget; "loudness"; selv om de påstår at de ikke gjør det). Bare å sette opp Wimp (med taps komprimiering; dvs ikke HiFi utgaven) og switche mellom den og Spotify i topp kvalitet.... Wimp høres _veldig_ mye bedre ut og veldig tett opp mot CD/FLAC av samme sang.

 

Wimp HiFi høres helt identisk ut med CD/FLAC.

Lenke til kommentar

Jeg byttet just til spotify premium bare får gøy. Må si jeg er enig at Wimp høres bedre ut.

Kommer ikke til å gå tilbake til Wimp hifi, da jeg bruker det kun til å finne musikk.

Bruker JRiver til lytting.

Beste media programmet jeg har prøvd.

Har begge deler; bruker kun spotify når det er ting jeg ikke finner på Wimp; samt når Wimp er nede for telling selvsagt.

 

Edit:

Nå er lyden så bra her at det er nesten som man hører hvordan sveisen ligger på gitaristen :D

Endret av TGB
Lenke til kommentar

 

Jeg byttet just til spotify premium bare får gøy. Må si jeg er enig at Wimp høres bedre ut.

Kommer ikke til å gå tilbake til Wimp hifi, da jeg bruker det kun til å finne musikk.

Bruker JRiver til lytting.

Beste media programmet jeg har prøvd.

Har begge deler; bruker kun spotify når det er ting jeg ikke finner på Wimp; samt når Wimp er nede for telling selvsagt.

 

Edit:

Nå er lyden så bra her at det er nesten som man hører hvordan sveisen ligger på gitaristen :D

 

 

Hva er det du har gjort som har gitt seg såpass rå lyd? :D

Lenke til kommentar

 

 

Jeg byttet just til spotify premium bare får gøy. Må si jeg er enig at Wimp høres bedre ut.

Kommer ikke til å gå tilbake til Wimp hifi, da jeg bruker det kun til å finne musikk.

Bruker JRiver til lytting.

Beste media programmet jeg har prøvd.

Har begge deler; bruker kun spotify når det er ting jeg ikke finner på Wimp; samt når Wimp er nede for telling selvsagt.

 

Edit:

Nå er lyden så bra her at det er nesten som man hører hvordan sveisen ligger på gitaristen :D

 

 

Hva er det du har gjort som har gitt seg såpass rå lyd? :D

 

Etter min episode i går med å feilaktig sende DAC gjennom USB 3.0 hub ble jeg oppmerksom på jitter (det ble MYE jitter da). Flyttet kabel utenom HUB og direkte inn i iMAC; MYE bedre lyd (som forventet).

 

Prøvde deretter å kjøre 384 kHz/32bit via usb (direkte mot iMac) mot Moon 430HA DAC. Fikk feil på lyden (den brøyt opp innimellom), samme kabel mot Oppo HA-1 og samme kvalitet gikk fint. Prøvde så et par relativt dyre USB kabler (samme problem). Klinte deretter inn en svindyr kabel (skal ikke drive reklame så produsent forblir ukjent - det _er_ forskjell på USB kabler når det kommer til jitter). Uansett, da kjørte 384 kHz/32bit helt fint; byttet tilbake til en av de andre USB-kablene... problem oppstod igjen; frem og tilbake 10+ ganger... samme resultat (ingen restart av maskin, kun pause musikk - bytt kabel - spill musikk igjen).

 

Så bra USB kabel reduserer jitter. Grunnen til det ble problem med Moon 430HA DAC er mest sannsynlig ekstremt nøyaktig klokke som skal synkroniseres tilbake til iMAC; disse sync signalene ble tapt (dermed fikk jeg brudd på musikk-strømmen).

 

Edit:

og tilnærmet ingen jitter gir bedre lyd!

Endret av TGB
Lenke til kommentar

 

Ikke for å drive salg i denne tråden. Men jeg la de ut for 3k, inkl frakt. Greit nok at de er 2 år allerede, men følte ikke det var direkte upris.

Hadde forventet å få et par bud i det minste. Og kunne vurdert å solgt den for litt mindre, typisk 2.5-2.6k + frakt.

 

Men ikke så aktuelt å drive pruting av egen pris før folk tar kontakt.

 

I en perfekt verden hadde jeg kunne bare latt de være i esken på hylla som collector item. Burde hatt hele HD serien til sennheiser :p

 

Dropp ned til 2600 med frakta så skal jeg kjøpe dem jeg :) Har lyst på å prøve noe av Sennheiser også etter at jeg fikk X2.

 

 

Hehe. Takk for tilbudet. Men posten skal ha koselige 155 i frakt, eventuelt 240 om man skal sende i oppkrav.

Latterlige priser egentlig. Er vel sånn det blir når man slipper å ha noe særlig konkurranse.

Lenke til kommentar

Trakk min annonse på Oppo HA-1 for et par dager siden (til enkeltes store irritasjon tydeligvis).

 

Fant ut at jeg like greit kunne bruke den på kontoret - den er råbra til tross for at Moon 430HA DAC er enda bedre. Ingen grunn å gå på et 25% tap fant jeg ut.

Lenke til kommentar

@TGB

 

Du vil ikke prøve dedikert DAC & forsterker istedet får alt-i-ett?

Ikke ennå, DAC kortet i 430HA må man veldig opp i pris for å matche. La det gå noen år, når det har skjedd litt på DAC fornten; så står det for tur. Jeg håper det kommer noe fornuftig på thunderbolt fronten etterhvert også.

Lenke til kommentar

Schiit Yggdrasil er en svært lovende DAC som kommer snart.

Den danker Audio GD M7 ut av skyene ifølge de som har hørt den (Purrin på head-fi) og derved spiller og bedre enn DACer til mange ganger prisen.

 

Men som du sier så står det nærmest stille på DAC fronten, også en av grunnen til at jeg ikke gidder å beholde Audio GD M7en.

Lenke til kommentar

Schiit Yggdrasil er en svært lovende DAC som kommer snart.

Den danker Audio GD M7 ut av skyene ifølge de som har hørt den (Purrin på head-fi) og derved spiller og bedre enn DACer til mange ganger prisen.

 

Men som du sier så står det nærmest stille på DAC fronten, også en av grunnen til at jeg ikke gidder å beholde Audio GD M7en.

Skal noe være aktuelt av hva som finnes nå så er det SimAudio Moon 380D. Litt stivt priset til å være en DAC da ;)

 

http://www.simaudio.com/en/product/30-dsd-digital-to-analog-converter.html

Endret av TGB
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...