Gå til innhold

Tråden for de hodetelefonofile

miCro

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
dTd skrev (1 time siden):

Forstår jeg korrekt at du tidligere hadde laptop som spilte musikk, eks fra Tidal, denne var så koblet til en dac/amp også til hodetelefoner? Og nå bruker du samme oppsett bare at laptopen er byttet med FiiO SR11? Også er det en stor forskjell i lydkvalitet? 

Jeg trodde at så lenge din kilde spiller f eks tidal i kvalitet x, så er det dac/amp komboen som gjenspeiler lydkvaliteten? Slik at om laptopen og SR11 spiller av tidal i samme kvalitet så burde lyden bli den samme?

Ikke min erfaring....

Det avhenger av utstyr.. Dongle DACs og Ifi Zen DAC V2 og sikkert også den nye V3 er varmere morsom og ikke kresen på Kilde.

Med Ifi Zen DAC Signature V2 så var den veldig kresen på kilde..  Den lød ikke optimalt på Hd660 S2 og med dette jeg nevnte med Laptop til DAC. Man merker når noe ikke stemmer ikke sant? Og Eq er ikke alltid løsningen når noe er off. Shouty og vondt når du skrur opp er ikke noe man ønsker. Men med Sony Xperia 1VI og usb Audio pro player lød den fantastisk....

Kanskje litt teit av meg å ikke bare bruke Xperia koblet til, men mobil vil jeg gjerne ha til telefon ting, pluss at Sr11 kan brukes til mer/funksjoner, også var Fiio SR11 så rimelig og jeg har tillit til Fiio pga de har fått veldig mye skryt og bra produkter i de siste årene.

Uansett det jeg har nå lyder fantastisk, var litt jobb og styr, men det er jo endel av moroa. Iallefall for meg..

Bruker fortsatt Laptop, men bare som Server til Jriver, kommer ikke bruke den som transport/kilde mer.

Var litt skummelt med alle de dårlige skrikende "salgs" review på YouTube, men jeg har tillit til han fyren jeg linket til... Også har jo kommet update som gir mye funksjoner som han etterspurte.. var det som var avgjørende.

Endret av Gouldfan
Videoannonse
Annonse
Skrevet
dTd skrev (5 timer siden):

Hmm, interessant! Trodde ikke en streamer skulle påvirke så mye. Men man bør lære noe nytt hver dag sies det :D 

Det kan fungere med Laptop, særlig på budget nivå. Men laptop og stasjonære data er utrolig mye støy på usb. Det hjelper ikke heller å bruke en fancy kabel eller dingser.

Det er mulig du får mye bedre lyd med en Streamer med bra usb kontakt.

Men det må du jo prøve selv, på mitt oppsett så var det Alfa og Omega. Men det betyr ikke at det er det samme for andre...

Skrevet

Nå ble jeg veldig nysgjerrig på om jeg burde skaffe meg en streamer. Noen andre her som har hatt gode opplevelser med streamere? Ble lydkvaliteten bedre?

Skrevet

Ble litt nyskjerrig selv, men jeg vet ikke (håper ikke) om jeg har så veldig mye å hente da jeg 9/10 ganger bruker MBP -> Topping D50III/A50III. 

Skrevet (endret)

Jeg vurderte Bluesound Node Nano også, men den koster litt da, men den passer bra både som Stereo DAC/Streamer og hodetelefon streamer. Samt at den er liten som passer desktop eller bord som jeg tror de fleste med headfi setup bruker. Iallefall liker jeg meg nær utstyret når jeg hører hodetelefoner.

Denne har mye mer funksjonalitet enn Fiio, men hørte en fyr på YouTube sa at usb i den ikke er så bra.. men det kan være pga hans oppsett. 

Tror det var denne fyren..

Samtidig så sa han fyren tidligere att Fiio SR11 hadde meget bra usb og likte coax og optisk mindre, varmere enn usb tror jeg sies det.

Jeg har lyst på en til jul eller bursdag Nano, men til anlegget stereo, Oppgradering fra Argon Solo.

Endret av Gouldfan

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...