Gå til innhold

– Gjennombruddsår for PS3


Anbefalte innlegg

Nå har du sikkert ikke Playstation 3 engang så du vet ikke hvordan Blu-ray er ? :) Kan trygt si at Blu-ray selger veldig mye. Drar du innom Elkjøp og Lefdal også så er det stort fokus på Blu-ray nå.

Folk flest sitter hjemme med en HDTV og da blir det for dårlig med DVD. Er der Blu-ray kommer inn og gir deg perfekt 1920x1080 bilde. Vil si Norge går gal over HD TV`er nå og HD filmer. DVDer får du slengt etter deg nå til 40kr stket, begynner å bli litt VHS preg over det.

 

Vel om blu-ray selger så mye må det være stand alone spillere det går i for PS3 salgstallene er ikke akkurat rakkettfart oppover i.

 

Tror nok DVD innehaver den største delen av folket i dag, husk igjen at verden består ikke bare av spesielt intereserte men og det som er definert blant spillere som casual delen. Dette er mennesker som f.eks våre foreldre som ikke nødvendigvis trenger høy definisjon når de ser filmer. Faktisk har mine foreldre sett DVD på sin flatskjerm gjennom vanlig antennekabel til jeg gikk inn og kjøpte dem en komponentkabel.

 

Tror det er slik over linjen og fra de fleste, de ser ikke helt fusset rundt HD formatet og de fleste filmene per i dag kommer jo og på DVD, så blu-ray's største konkuret er og har vært den vanlige DVD filmen og der har de en mye tøffere kamp fremfor seg.

 

Du må huske at det er ikke alle som ser etter super bilde og super lyd med en gang, mange klarer seg faktisk kjempefint med DVDen slik det er i dag og det tror jeg det blir å være en stund. Tok sin tid før DVD tok innmarsjen på markedet. Tror blu-ray blir å ha større problemer med å få innpass ettersom forskjellen fra VHS til DVD var merkbar selv med vanlig TV og kabler men ettersom jeg har sett det er forskjellen mellom DVD og blu-ray kun markant merkbar når du har en FullHD klar TV og det er det færre som sitter på i dag.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tihi & knis. Sinnasmurfene er aldri langt unna. Vel og tja, jeg er godt fornøyd med både Sony Bravia'n min, og Sony Playstation 1,2 & 3. Nummer tre i rekken kan fremdeles bli bedre, men det har ikke stoppet meg fra å spille noen gode spill på den og se noen gode BD-filmer.

 

Det kommer da noen gode spill på PS3 i år også (håper jeg i alle fall), så jeg tror konsollrotteracet blir veeeldig jevnt i år. Det er nesten så jeg tviler på at det blir noen vinnere eller tapere på slutten av året, men det vil tiden vise.

 

Takk for seg! :)

Lenke til kommentar
– Kombinasjonen mellom godt konsollsalg, Blu-rays dominans og gode spill peker mot at 2008 blir et gjennombruddsår for PS3.

 

Eneste blu-ray dominerer er spesielt intereserte markedet, det er fremdeles den vanlige DVDen som kjører løpet. Det samme gjelder spillene, eneste jeg leser om kommende spill til PS3 som blir å rocke er enten oppfølgere til tidligere serier eller "fyll Glomma med blod" spill som en vis konkurent og har. Jeg ser ikke så mye nytt annet enn Africa og LittleBigPlanet og de spillene tviler jeg alene har nok kraft til å sprenge grenser.

 

Jeg leser hele tiden at dette blir et Sony år men ser ikke helt et vanntett argument for at det blir et Sony år. Samt at det ble spådd frem til rundt september 2007 at 2007 skulle være Sony's år for den skulle knuse alle når den ble lansert i Mars og det skulle skje i løpet av 2007. Beklager men jeg har litt vansker å tro på spåmenn som har en slik stor feilprosent.

 

Hvilke av konsollene er det som ikke har oppfølgere eller fyll glomma med blod som hovedtitler? Jeg synes det i stor grad gjelder alle tre konsollene.

 

Men jeg tror allikevel PS3 vil gjøre det relativt sterkt i år. Personlig kunne jeg tenkt meg at none cracket den for litt økt fleksibilitet.

 

AtW

Lenke til kommentar

Nå var det spesielt rettet mot enkeltes utsagn om at PS3 blir å dominere 2008 fordi den får MGS4 og GT5, noe jeg tror ikke har noe å si ettersom det er oppfølgere av tidligere spill. Er forøvrig ikke Galaxy og Twilight Princess som har solgt flest Wii enheter ettersom jeg kan se det.

 

Når det gjelder fylling av glomma kommer Wii til korte selv med et kjøkkenglass.

 

Ikke utenkelig at PS3 blir å øke, den har allerede begynt, men den enorme økningen som er spåd tror jeg ikke det blir noe av.

Lenke til kommentar
Nå var det spesielt rettet mot enkeltes utsagn om at PS3 blir å dominere 2008 fordi den får MGS4 og GT5, noe jeg tror ikke har noe å si ettersom det er oppfølgere av tidligere spill. Er forøvrig ikke Galaxy og Twilight Princess som har solgt flest Wii enheter ettersom jeg kan se det.

 

Når det gjelder fylling av glomma kommer Wii til korte selv med et kjøkkenglass.

 

Ikke utenkelig at PS3 blir å øke, den har allerede begynt, men den enorme økningen som er spåd tror jeg ikke det blir noe av.

 

Jeg vet nå ikke helt, med unntak av Wii Play, så vil jeg tro topplista over solgte spill for Wii er tett befolket med oppfølgere, uten at jeg har sett den for verden. Om man tar de norske algene over disk: http://farojournalen.gan.no/id/763.0/#Wii, så kan man vel ikek akkurat si det bugner av spill som ikke er oppfølgere...

 

AtW

Lenke til kommentar
Ja det er vistnok de spillene som har solgt mest men er det de spillene som trekker folk til Wii? Det er et annet spørsmål.

 

Men skulle jo tro folk i hovedsak ble trekt av de mest populære spillene. Om ikke hva skulle det være, og hvorfor? Jeg synes det blir litt vel spekulasjonsbasert om man bare skal anta at visse spill trekker folk, uavhengig av hvor mange som kjøper de.

 

AtW

Lenke til kommentar
Ja selvfølgelig trekker kjente spill folk men i Wii's tilfelle tror jeg ikke det er Twilight Princess og Galaxy som har stått for trekket og det er derfor jeg setter et spørsmålstegn vet PS3's trekklinje som blir nevnt.

 

Men hva baserer du det på? Formodentlig blir vel ikke folk tiltrekt av spill de ikke finner verd å kjøpe? Blant de 20 mest solgte (ihvertfall i norge), så er det nesten bare oppfølgere. Jeg tror ikke det med oppfølgere betyr at det trekker noe særlig færre folk, hverken til wii eller PS3.

 

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar

Men hva tror du har solgt mest Wii? Link og Mario eller en gjeng leddløse Mii's i Wii sport? Det er det som er poenget mitt, jeg tror ikke at de store tunge som MGS4 og GT 5 blir å ha det avgjørende å si i saken, tror de fleste som vil ha MGS 4 eller GT5 har en PS3 fra før av og de som venter på de spillene før de kjøper en PS3 er i et slikt antall at det vil ha lite å si for det totale salget.

Lenke til kommentar
Men hva tror du har solgt mest Wii? Link og Mario eller en gjeng leddløse Mii's i Wii sport? Det er det som er poenget mitt, jeg tror ikke at de store tunge som MGS4 og GT 5 blir å ha det avgjørende å si i saken, tror de fleste som vil ha MGS 4 eller GT5 har en PS3 fra før av og de som venter på de spillene før de kjøper en PS3 er i et slikt antall at det vil ha lite å si for det totale salget.

 

Er det slik at du mener det er Wii sports som har stått for hovedsalget til Wii?

 

AtW

Lenke til kommentar
Leser du overhode hva jeg sier eller? Jeg er i den oppfatningen at det er flerspiller familie spillene som f.eks Wii sports og Rayman Raving Rabbits (eksempel) som står for flesteparten av solgte konsoller.

 

Jeg leser hva du skriver, men det er ikke alltid jeg fortår hva du mener av den grunn :). Om det var slik at familiespill står for å trekke flest folk til konsollen, burde ikke da familiespillene være det som selger best?

 

AtW

Lenke til kommentar

Nå kan det vel påpekes at PS3 ikke er blitt "crakcket" enda (ikke mulighet for å spille backup-spill), mens på Wii er dette faktisk ikke så vanskelig. Dette kan være med på å "farge" tallene noe. Tar den listen også med evt spill som er bundlet med konsollen når den selges? Dette kan vel også være med å å gjøre tallene litt "uforståelige".

 

Jeg tror faktisk at disse to nevnte spillene til PS3 ikke vil være "dealbreakeren" på om de felste kjøper PS3 eller ei, men endel av de eksklusive oppfølgerne til Wii tror jeg kan ha vært avgjørende for kjøp i Wiis begynnelse. Grunnen til dette kan være at Wii hadde endel av de store "figurene" sine tilgejgelig i spill tidlig etter konsoll-lanseringen.

 

Ellers tror jeg at PS3 kommer til å slå mere til i år, delvis pga av at Blu-ray ser ut til å ha vunnet HD-krigen, samtidig som PS3 mere og mere fremstår som en komplett mediamaskin da den i dag også har god divx-støtte, og er faktisk ganske bra på oppskalering ved avspilling av DVD. Er mange som gjerne ønsker å få minst mulig bokser i stuen (eller gjerne har noen kjære i huset som KREVER dette...), og da er faktisk PS3 et bra alternativ i dag.

Lenke til kommentar

Mangen klager om PS3 sitt spillutvalg... Har egentlig Xbox 360 og Wii så mangen gode spill da? ( utenom: Halo 3, Mass Effect, bioshock, Mario galaxy og Zelda)..

 

Mangen spill kommer faktisk til PS3 de nærmeste årene... som Africa, little big planet (som nevnt) og andre spill som Tekken 6, Kingdom hearts 3, army of two, civilzation revolution osv.. Sony kommer også med en massiv oppdatering snart, som skal gjøre de fleste ps2 spill kompitable, og det stod noe om oppdatering med internett-browseren.. noe samarbeid med mozilla eller noe..

 

Blu-ray salget kommer til å øke kraftig, og jeg tror det var noe at Sony tjener på Blu-ray discene, slik at viss xbox 360 spill kommer på BD tjener sony på spillene...er litt usikker da men, tror det var noe slik...

 

Litt usikker på kildene mine, men tror det meste er sant....

Lenke til kommentar
Jeg leser hva du skriver, men det er ikke alltid jeg fortår hva du mener av den grunn :). Om det var slik at familiespill står for å trekke flest folk til konsollen, burde ikke da familiespillene være det som selger best?

 

AtW

 

Vel tror vi må se litt på et mye større tidsperspektiv på familiespill salget. Vi hardcore gamere kjøper og spiller spill like fort som dem kommer ut, en casual gamer derimot tror jeg ikke kjøper like mange spill i månden samt jeg mistenker at en del av dem kan vente en god stund før de kjøper et spill som var nytt på markedet for 2 til 3 månder siden om ikke lengere.

 

Så derfor mener jeg at man får ikke en skikkelig reell spillsalgs liste over mestselgende spill til den enheten før konsollen er 100% død og avsluttet. Selger fremdeles en god del partyspill til PS2, så der får man heller ikke et reelt salgstall før totalsalgstallene per spill foreligger.

 

Min mening :)

Lenke til kommentar

Jeg tror på ett gjennombruddsår for PS3, men jeg føler det ikke blir lett for Sony når 360 og får Gears of War 2, Ninja Gaiden 2, Alan Wake, Fable 2, Splinter Cell Conviction og kansje noen til. Veldig mangen AAA-spill der

 

Og Wiien får også Mario Kart Wii, Super Smash Bros Brawl, Wiifit og sikker par fler som gir skikkelig match.

 

Metal Gear Solid 4, Killzone 2 Uncharted 2, Resistance 2 må dukke opp ellers så taper dem for min del! Men alt i alt så tror jeg spillmessigt mellom dem 3 vinner 360 i mitt hode! Da jeg sitter med alle 3 og slipper å miste storspill ifleng i likhet viss man har kun en "pc" og ikke noe annet

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...