Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hvor ofte skal man dusje?


Gjest medlem-125302

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+6132

Jeg har pleid å dusje hver morgen, men jeg hadde nettopp en periode hvor jeg fikk noe eksem-greier på skuldrene som klødde jævlig, fikk en krem av doktoren som hjalp. Jeg tror faktisk jeg skal dusje annenhver dag nå, og heller ta en ekstra dusj om jeg merker at jeg lukter. Apropo lukt:

Man dusjer når man lukter vondt :)
hvordan vet du når du selv lukter vondt? Vil tro at man ikke merker om man lukter vondt, så fremt at man ikke er en vandrende gassbombe.
Jeg vet ikke hvordan det er med deg, men jeg merker det rimelig lett om jeg lukter svette, og det er ikke akkurat den kjekkeste lukta :)
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skraper det av og har det på brødskiven(matpakke) :D

Spar meg.

 

Selv dusjer jeg ca hver dag, kommer vel litt ann på hvor stor min aktivitet har vært. Om det ikke er noen sosiale hendelser i helgene, hender det jeg dropper dusjinga.

 

Pleier å dusje hver dag i ca 5-10 min

 

Å satan, det er lenge!

Ingenting er så digg som en glovarm dusj etter en slitsom dag! Har vært i dusjen mye lengre en det! Ikke at jeg har tatt tiden da.

Lenke til kommentar

dusjer vel 2 til 3 gang dagen :p

 

Først når jeg står opp. (vaneskak som gjør man våkner og lukter godt :grin: )

Så etter jobb og trening (kan da ikke gå og lukte styggt hjemme)

Etter og ha skrud på bilen så må man vaske seg også (da er det jo fett, olje osv som må bort)

 

Og har da ingen problem med og vaske meg så ofte. ER bare jævelig og ikke vaske seg vær dag :p

Lenke til kommentar
Ettersom jeg en en 'aktiv' bruker her, benytter jeg meg av gjestefunksjonen ettersom mange sikket reagerer.

Jeg dusjer 1 gang i uka ca, men er ofte det kan ta opp til 2 uker før jeg dusjer. Trener 2 dager i uka, og går turer i skogen. Aldri har jeg slitt med at jeg lukter vondt heller.

Jeg vet det ikke er bra, men 'gidder' aldri bruke tiden til det. Hygiene prioriterer jeg dårlig. tenner kan ofte ventes med å bli pusset i 3 dager+. Har heller aldri slitt så veldig med fett hår eller andre ting man liksom skal få hvis man aldri dusjer. Og har vel holdt på sånn i 4-5 år (er 18).

 

Wow, det er ganske gale. Jeg dusjer for å føle meg ren, man blir møkkete av å gå så lenge uten å dusje.

Du burde fått en second opinion på det der med tannpuss og sånn, er ikke sikkert alle er like enig om at det lukter godt^^

Lenke til kommentar
Haha, droppa du seksualundervisningen på skolen? Kukosten og annen faenskap må vaskes bort daglig for å beskytte jenta. Det er derfor de omskjærer seg i mange andre kulturer.

 

Vel, nå er jeg jente, og kanskje jeg ikke utdypte meg bra nok, men jeg snakker hovedsaklig om jenters underliv.

 

Fra vi er små blir vi lært opp til at vi må dusje og vaske underlivet ofte, helst hver dag.

Vel, faktum er at man trenger overhodet ikke vaske underlivet!

En frisk vagina er antakeligvis det reneste stedet på en kvinnes kropp. Hyppig vask ødelegger mer enn det reparere, siden den naturlige bakteriefloraen som beskytter blir vasket bort.

I tidligere tider hadde man naturligvis ikke de samme mulighetene til intim hygiene som man har i dag, uten at det forhindret folk fra å ha sex

 

Ikke bruk vanlig såpe

Vanlig såpe er ofte for sterk for underlivet, forteller Kjersti Antonsen ved kondomeriet.

 

- Vask underlivet når du vasker deg ellers på kroppen. Underlivet skal helst bare skylles med vann, men du kan også bruke en intimsåpe som holder riktig ph-verdi. Ikke vask "inne i" skjeden, den rengjør seg selv, råder hun.

 

Bruk minst mulig såpe- helst ikke noe til underlivet. Eventuelt kan du bare bruke litt olje. Håper du får hjelp snart. God bedring! (Svar på spørsmål om hvordan man behandler soppinfeksjon i underlivet)
Lenke til kommentar
Gjest Guest_gjest_*
Ettersom jeg en en 'aktiv' bruker her, benytter jeg meg av gjestefunksjonen ettersom mange sikket reagerer.

Jeg dusjer 1 gang i uka ca, men er ofte det kan ta opp til 2 uker før jeg dusjer. Trener 2 dager i uka, og går turer i skogen. Aldri har jeg slitt med at jeg lukter vondt heller.

Jeg vet det ikke er bra, men 'gidder' aldri bruke tiden til det. Hygiene prioriterer jeg dårlig. tenner kan ofte ventes med å bli pusset i 3 dager+. Har heller aldri slitt så veldig med fett hår eller andre ting man liksom skal få hvis man aldri dusjer. Og har vel holdt på sånn i 4-5 år (er 18).

 

Er gjest av same grunn som gjesten jeg quoter, jeg dysjer ikkje så ofte, kan gå 3dager mellom jeg dysjer og noen ganger opptil 4 dager, føler meg aldri skitten eller lukter vondt, har absolutt aldri blitt komentert. Jeg svetter også ikkje med untak av gym timer og vist jeg jobber og da dysjer jeg naturlivis. Er jeg unormal? Tennene pusser jeg hver dag. Altså sliter med det samme som personen over her, at jeg bare ikke gidder å gjøre det. Fett hår får ikke jeg.

Lenke til kommentar

er imponerende hvor mange gutter her som dusjer hver dag.. Den statistikken drar kompis gjengen min kraftig ned.. Skulle ikke tro at gutter generelt er så renslige som dere sier her på diskusjon.no *klapp klapp*

--

meg med andre ord er ei som dusjer kjapt hver morgning for å våkne uten såpe.. da max 5min..

og i tillegg etter trening dusjer annenhver kveld for ordentlig vask av hår og shaving og andre gjøremål..

Lenke til kommentar

Jeg trodde alle dusjet hver dag. Vi lever i 2008, ikke i vikingitden. Personlig dusjer jeg 2 ganger om dagen, morgen og kveld. Kan aldri gå på skole eller annet om morgenen utenom å dusje, uten en varm dusj våkner man ikke. En kveldsdusj etter trening eller annet er alltid deilig. Dusjer 2 ganger hver dag. Har gjort det i alle år. Gjør ikke de fleste det? morgendusj og kveldsdusj?

Lenke til kommentar
Jeg trodde alle dusjet hver dag. Vi lever i 2008, ikke i vikingitden. Personlig dusjer jeg 2 ganger om dagen, morgen og kveld. Kan aldri gå på skole eller annet om morgenen utenom å dusje, uten en varm dusj våkner man ikke. En kveldsdusj etter trening eller annet er alltid deilig. Dusjer 2 ganger hver dag. Har gjort det i alle år. Gjør ikke de fleste det? morgendusj og kveldsdusj?

Å dusje to ganger om dagen med såpe og sampoo er hverken nødvendig eller sunt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...