Gå til innhold

Billig å kjøpe polariseringsfilter fra usa?


Anbefalte innlegg

Jeg har lest rundt på forumet her og andre steder at man anbefaler å kjøpe bl.a. polariseringsfilter fra usa, siden det er mye penger å spare. Jeg har også skjønt at jeg trenger et sirkulært polariseringsfilter som er multi-coated... så da lurer jeg på om dette er det samme filteret;

 

http://www.bhphotovideo.com/c/product/1167...rizer_HMC_.html

 

og

 

http://www.fotovideo.no/aspx/produkt/prdin...aspx?plid=71456

 

I tilfelle sparer man jo bare ca 100 kr, hvis man regner med frakten.. og så kommer mva i tillegg?

 

Filteret skal brukes til bilder i skibakken/påskefjellet (hvis det blir sol da... håpe håpe :D )

 

 

Er det andre steder å bestille fra, eller er det kanskje like greit å handle i norge, eller er det andre varianter/merker av filter som er billigere og like bra?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det billigste jeg finner på ebay er ca 43$ + 7$ frakt. Dessverre kommer det akkurat over 200 kr-grensa og da tilkommer mva og fortollingsgebyr. Totalprisen havner da på rundt 430 kr.

 

Litt billigere filtre kan havne under 200kr-grensa (ca 37$) og dermed slippe mva og gebyr.

 

For ordens skyld: Det er kun prisen på selve produktet som legges til grunn for 200 kr-grensa, men hvis den overstiges så vil produktpris + fraktkostnad ligge til grunn for mva-beregningen.

Lenke til kommentar
Ah, tusen takk for hjelp! Da går jeg nok for ebayalternativet :) Jeg har aldri handla fra ebay før - er det noe spesielt jeg må passe på eller fungerer det som en vanlig nettbutikk?

 

 

Har selv gode erfaringer med brukeren roxsen på eBay, de sender raskt og er rimelige.

 

De er også villige til å "justere" verdien på pakka.

Lenke til kommentar
Ah, tusen takk for hjelp! Da går jeg nok for ebayalternativet :) Jeg har aldri handla fra ebay før - er det noe spesielt jeg må passe på eller fungerer det som en vanlig nettbutikk?

 

 

Har selv gode erfaringer med brukeren roxsen på eBay, de sender raskt og er rimelige.

 

De er også villige til å "justere" verdien på pakka.

 

 

Ber du dem om det da, eller gjør de det "av seg selv"?

Lenke til kommentar
Ah, tusen takk for hjelp! Da går jeg nok for ebayalternativet :) Jeg har aldri handla fra ebay før - er det noe spesielt jeg må passe på eller fungerer det som en vanlig nettbutikk?

 

 

Har selv gode erfaringer med brukeren roxsen på eBay, de sender raskt og er rimelige.

 

De er også villige til å "justere" verdien på pakka.

 

 

Ber du dem om det da, eller gjør de det "av seg selv"?

 

 

Er bare å sende de en mail og spørre om de kan justere verdien.

 

 

Edit: De sender det som gave i tillegg.

Endret av Wipeout
Lenke til kommentar
Det billigste jeg finner på ebay er ca 43$ + 7$ frakt. Dessverre kommer det akkurat over 200 kr-grensa og da tilkommer mva og fortollingsgebyr. Totalprisen havner da på rundt 430 kr.

 

Litt billigere filtre kan havne under 200kr-grensa (ca 37$) og dermed slippe mva og gebyr.

 

For ordens skyld: Det er kun prisen på selve produktet som legges til grunn for 200 kr-grensa, men hvis den overstiges så vil produktpris + fraktkostnad ligge til grunn for mva-beregningen.

 

Ingen problem at du avtaler en pris om er under den grensen på ca $37 eller at det sendes som gave.

 

Fikk nettopp Hoya 62mm Pro1 Digital Circular Polarizer fra Hong Kong til ca 300,- med frakt.

Lenke til kommentar
Det billigste jeg finner på ebay er ca 43$ + 7$ frakt. Dessverre kommer det akkurat over 200 kr-grensa og da tilkommer mva og fortollingsgebyr. Totalprisen havner da på rundt 430 kr.

 

Litt billigere filtre kan havne under 200kr-grensa (ca 37$) og dermed slippe mva og gebyr.

 

For ordens skyld: Det er kun prisen på selve produktet som legges til grunn for 200 kr-grensa, men hvis den overstiges så vil produktpris + fraktkostnad ligge til grunn for mva-beregningen.

 

Hoya Pro1 cpl anbefales av mange. Siden Hoyas markedsføres som Kenko i Japan. Kan man like godt kjøpe Kenko Pro1 cpl.

 

http://cgi.ebay.co.uk/Kenko-52mm-Pro-1-D-M...emZ160209788890

 

Et annet merke som er rimelig og får gode tilbakemeldinger er DHG-serien til Marumi.

 

http://cgi.ebay.com/MARUMI-52mm-DHG-Circul...emZ180215938540

 

Da kommer du godt under 200,-.

Lenke til kommentar
digitalishop ser ut til å være svært konkurransedyktige på begge disse. Jeg har 2 pakker som ser ut til å ligge på omlastingssentralen i Oslo.

 

 

Har også hørt godt om ebay-butikkene Urgalaxy og Hong Kong Supplies.

 

Både digitalishop og urgalaxy er hjemperaske på levering "fedex" 3-5 Arbeidsadager.

Kjøp av småting kan kanskje bli sendt med post da kan det fort gå et par uker.

begge setter et mindre beløp på transportdokumentene "dem sier det er for å unngå tyverier av forsendelse".Det kan være en fordel for deg ved fortolling :cool:

 

HK.suplies Har jeg ventet i snart 2 uker på en større leveranse,kan være at Kinesisk Nyttårsfeiringen har noe med saken å gjøre. :fun:

 

Okkesom så anbefaler jeg deg uansett hvordan handelen gikk og gi selgeren max feedback Du kan skrive negativt. eller så kan du få dårlig feedback tilbake selv,det kan se veldig negativt ut for deg neste gang du bruker E.bay

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...