Gå til innhold

R700-lyd får Linux-støtte


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
http://www.engadget.com/2008/02/19/asus-hd...itor-into-a-tv/

 

som jeg forøvrig mener burde være løsningen for alle fremtidige tver så å si...

 

altså, at dem flytter signalmottakeren ut av tven, slik at en på den måten kan lettere bestemmer om en ønsker å betale lisens eller ikke her i landet...

Nå vet jeg ikke hvordan du er, men 80% av befolkninga vill ikke ha flere bokser og ledninger rundt tven....

Lenke til kommentar
http://www.engadget.com/2008/02/19/asus-hd...itor-into-a-tv/

 

som jeg forøvrig mener burde være løsningen for alle fremtidige tver så å si...

 

altså, at dem flytter signalmottakeren ut av tven, slik at en på den måten kan lettere bestemmer om en ønsker å betale lisens eller ikke her i landet...

Nå vet jeg ikke hvordan du er, men 80% av befolkninga vill ikke ha flere bokser og ledninger rundt tven....

 

jaha? aldri hatt noe problem med bokser jeg ;)

eneste problemet jeg har gått meg på er at ingen av boksene legger opp til at en kan kjedekoble, så når en har en del av dem så ender en opp med å gå tom for plugger på tven eller lignende...

 

også disse fjernkontrollene da. selv en universalfjernkontroll er gjerne en begrenset løsning...

Endret av hobgoblin
Lenke til kommentar

Så HDMI har ikke vunnet kampen allerede? Ser jo at noen har begynt å tenke "displayport", men HDMI er nå det jeg har sett mest av fram til dagens dato. Skal bli artig å se hvordan det ser ut om en 2-3 års tid.

 

NRK lisensen er det kanskje mange som misliker. Enn så lenge har det ikke vært særlig mange som har giddet å protestere. Det må gjøres ett politisk vedtak på å fjerne lisensen, NRK vil bare fortsette å melke oss når de har den muligheten. Jeg vet ikke om noen norske politiske partier som har gjort det til sin fanesak å få fjernet lisensen.

 

hobgoblin: At ikke du som er engasjert i det starter ett politisk parti da vel. Du trenger jo kun ett par tusen underskrifter eller hva det er for å starte ett politisk parti. Her har jeg forslag til ihvertfall ett par fanesaker ett slikt populistisk parti kunne ta tak i:

 

Fjerning av NRK-avgiften

 

Økning av 200 kroners grense ved innførsel av varer til Norge

 

Du kunne jo lagt til mange heftige andre forslag da. F.eks. oppgradering av infrastruktur, veier og jernbane, samt hurtigere utvidelse av bredbåndsutbyggingen og gjerne innførsel av nye mobilnett ala 4G og slikt snacks, bare for å touche borti noe.

 

Skal se at du plutselig ble en "Gud" for noen. :p

 

 

Ble litt nysgjerrig nå: Holder det med å samle inn e-poster, eller må en faktisk skaffe til veie håndtegnede underskrifter for å starte politiske partier?

Endret av G
Lenke til kommentar

jeg er ikke interessert i å fjerne den, men jeg er interessert i å gjøre det enklere for forbruker å velge om dem vil betale den eller ikke.

 

slik det er i dag så kan en be butikken om å få antennemottaker fjernet, og verifisert av godkjent tredjepart, slik at en slipper å betale den.

tingen er bare den at om en tar en titt på en større lcd-skjerm og en lcd tv så er det lite som skiller dem. med andre ord så burde det være enkelt å flytte det hele til en ekstern boks som en så fester lisensen til, ikke til selve tven/skjermen.

 

tingen er den at jeg ser nrk som en mye mer fleksibel innholdsleverandør den tv2 og dem andre som lever av enten reklame eller tilgangsalg (greit nok en kan argumentere for at lisensen er en påtvungen form for tilgangsalg men se over), siden de ikke trenger å tiltrekke seg oppmerksomheten til det brede lag av folket med det dem sender.

Lenke til kommentar
  • 10 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...