Gå til innhold

Alternativ til Cowon D2 m/minnekort og bra lyd


Anbefalte innlegg

Her er en nylig test av diverse spillere... kanskje den kan hjelpe deg med valget :)

 

http://pub.tv2.no/nettavisen/hjelperdeg/te...icle1604406.ece

 

TV2 hjelper deg sine tester er pur bullshit, de burde vært bannet fra å foreta seg noe som helst. Samme med steder som dinside og gudene vet hva som har en gjeng slriveglade apekatter som veksler på å teste mp3 spillere og kaffetraktere

Helt enig, disse folka kan ta seg en bolle og dra dit pepperen gror.. iPod classic på andre plass faktisk. "bra lydkvalitet i medfølgende hodesett." Kyss meg bak..

 

Er jo faktisk ikke noe nytt at Apple leverer "bra" hodesett med spillerene sine i motsetning til andre produsenter... personlig ville jeg såklart aldri brukt medfølgende uansett merke :)

 

Og igjen må jeg nesten få spørre hvorfor folka i teknofil.no skal spise bolle og dra dit pepperen gror? Dvs. hvorfor er testen dårlig?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Og igjen må jeg nesten få spørre hvorfor folka i teknofil.no skal spise bolle og dra dit pepperen gror? Dvs. hvorfor er testen dårlig?

Vel, det at iPod og Zen kommer bedre ut enn Cowon D2 er en god nok forklaring for min del. Ellers vil jeg si at noen av testkriteriene er helt idiotiske. Blant annet menyspråk (hvem bryr seg om hvilket språk menyene er i?), snarveier til hovedfunksjoner (disse finner man jo i "hovedmenyen", så er man så lat at man ikke gidder å bla seg tilbake dit så får det bare være), utseende (alt kommer foran utseendet) og non-mediefunksjoner (vi snakker om en MP3-spiller, så eventuelle "non-mediefunksjoner" bør heller komme som en bonus).

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341
Og igjen må jeg nesten få spørre hvorfor folka i teknofil.no skal spise bolle og dra dit pepperen gror? Dvs. hvorfor er testen dårlig?

Vel, det at iPod og Zen kommer bedre ut enn Cowon D2 er en god nok forklaring for min del. Ellers vil jeg si at noen av testkriteriene er helt idiotiske. Blant annet menyspråk (hvem bryr seg om hvilket språk menyene er i?), snarveier til hovedfunksjoner (disse finner man jo i "hovedmenyen", så er man så lat at man ikke gidder å bla seg tilbake dit så får det bare være), utseende (alt kommer foran utseendet) og non-mediefunksjoner (vi snakker om en MP3-spiller, så eventuelle "non-mediefunksjoner" bør heller komme som en bonus).

 

dessuten hadde de feil i de tekniske spesifikasjonene til ALLE spillerne de nevnte (i programmet), husker ikke nøyaktig hva det var men husker jeg satt og så på og rettet dem til det punkt at vedkommende ved siden av meg begynte å le

Endret av Slettet+89234341
Lenke til kommentar
Og igjen må jeg nesten få spørre hvorfor folka i teknofil.no skal spise bolle og dra dit pepperen gror? Dvs. hvorfor er testen dårlig?

Vel, det at iPod og Zen kommer bedre ut enn Cowon D2 er en god nok forklaring for min del. Ellers vil jeg si at noen av testkriteriene er helt idiotiske. Blant annet menyspråk (hvem bryr seg om hvilket språk menyene er i?), snarveier til hovedfunksjoner (disse finner man jo i "hovedmenyen", så er man så lat at man ikke gidder å bla seg tilbake dit så får det bare være), utseende (alt kommer foran utseendet) og non-mediefunksjoner (vi snakker om en MP3-spiller, så eventuelle "non-mediefunksjoner" bør heller komme som en bonus).

Nå er ikke denne testen laget med tanke på folk som er ute etter best mulig lyd. Dette er for den vanlige mann i gata som ikke har så peiling på slikt. Flac, OGG, god equalizer super lyd m.m. kommer da som en bonus, og designet og brukervenligheten blir veldig viktig.

 

Dette får jo ikke markedet til å produsere flere gode mediespillere, det blir fokusert mindre på lyd og sånt som du mener er viktig. Men siden det er dette folket vil ha, så får de det.

Lenke til kommentar

Ja det er litt trist når et medium med så mye "makt" presenterer en sånn test med faktafeil. "DEN STORE MUSIKKSPILLERTESTEN" kalles den :cry:

 

Jeg reagerer jo på at Cowon D2 får 4 av 10 mulige på lyd. Da regner man jo med at spilleren leverer dårlig lydkvalitet, men her har de altså basert karakteren på spillerne med de medfølgende hodesett. Har vel aldri sett en test der Cowon/iAudio har fått dårlig karakter på lydkvaliteten (jo foresten, forbruker.no (aftenposten) testet iAudio X5 og slaktet lydkvaliteten, det blir faktisk komisk).

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341
Ja det er litt trist når et medium med så mye "makt" presenterer en sånn test med faktafeil. "DEN STORE MUSIKKSPILLERTESTEN" kalles den :cry:

 

Jeg reagerer jo på at Cowon D2 får 4 av 10 mulige på lyd. Da regner man jo med at spilleren leverer dårlig lydkvalitet, men her har de altså basert karakteren på spillerne med de medfølgende hodesett. Har vel aldri sett en test der Cowon/iAudio har fått dårlig karakter på lydkvaliteten (jo foresten, forbruker.no (aftenposten) testet iAudio X5 og slaktet lydkvaliteten, det blir faktisk komisk).

 

Ja det er her snakk om at folk tasser rundt og tror på det de sier der. Å slakte lydkvalitet pga medfølgende hodetelefoner r som å si at en bil ikke varer lenge fordi det er lite bensin på tanken når man kjøper den. Det er totalt udugelige folk som sitter og skriver de testene, folk som overhodet ikke har den fjerneste anelse hva de prater om, og folk tror på dem fordi de har en TV kanal å sende det på. Er jo flk som kommer inn hit noen ganger og har lest tester på dinside og liknende, slike folk synes jeg bare synd på, fordi de ender opp med produkter som ikke passer dem. Sant som du sier at mange vil ha brukervennlighet etc, men problemet med slike tester er at de ikke gjør folk oppmerksomme på at testen er basert på de aller aller mest teknologisk tilbakestående i samfunnet.

Lenke til kommentar
Og igjen må jeg nesten få spørre hvorfor folka i teknofil.no skal spise bolle og dra dit pepperen gror? Dvs. hvorfor er testen dårlig?

Vel, det at iPod og Zen kommer bedre ut enn Cowon D2 er en god nok forklaring for min del. Ellers vil jeg si at noen av testkriteriene er helt idiotiske. Blant annet menyspråk (hvem bryr seg om hvilket språk menyene er i?), snarveier til hovedfunksjoner (disse finner man jo i "hovedmenyen", så er man så lat at man ikke gidder å bla seg tilbake dit så får det bare være), utseende (alt kommer foran utseendet) og non-mediefunksjoner (vi snakker om en MP3-spiller, så eventuelle "non-mediefunksjoner" bør heller komme som en bonus).

 

 

Vel, jeg bryr meg ikke om menyspråk, men den vanlige mannen/kvinnen i gata er opptatt av dette :)

 

Og ja, creative og Apple kom best ut i test under di gitte kriteriene. Altså under di GITTE kriteriene... skjønner jo at enkelte har hardt for å svelge dette :)

 

Og om utseendet spiller en rolle... ja, det gjør det, i mine øyne... dette er også en preferanse som er svært individuel... og spesielt for den jevne forbruker.

 

Fikk ikke sett programmet selv, så lurer litt på hvilke faktafeil det er snakk om?

 

Synes faktisk det var en god ide å teste med det medfølgende hodesettet, for hvor mange ser man ikke gå rundt med akkurat det hodesettet som fulgte med ;)

Lenke til kommentar
Synes faktisk det var en god ide å teste med det medfølgende hodesettet, for hvor mange ser man ikke gå rundt med akkurat det hodesettet som fulgte med ;)

 

Enig, man bør absolutt teste med medfølgende. MEN alle seriøse tester har også med referansehodesett for å se hvor bra lydkvaliteten til spilleren er. For noen er også det viktig :thumbup:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341
Synes faktisk det var en god ide å teste med det medfølgende hodesettet, for hvor mange ser man ikke gå rundt med akkurat det hodesettet som fulgte med ;)

 

Enig, man bør absolutt teste med medfølgende. MEN alle seriøse tester har også med referansehodesett for å se hvor bra lydkvaliteten til spilleren er. For noen er også det viktig :thumbup:

nah, er veldig få selskaper som legger penger i medfølgende proper - noe som sef er riktig siden det er tåpelig å betale ekstra for det. problemet er at folk ikke har fått med seg at de ikke burde bruke medfølgende propper, så selskapene burde egentlig starte å selge spillere uten propper overhodet

Lenke til kommentar
problemet er at folk ikke har fått med seg at de ikke burde bruke medfølgende propper, så selskapene burde egentlig starte å selge spillere uten propper overhodet

Ja, det er nok mange som hadde "sett lyset" om de hadde prøvd noe annet enn de medfølgende. Er nok redd for at produsentene ikke tørr å droppe proppene. Tenk hva slags slakt de ville fått i tester da ;)

Lenke til kommentar
Synes faktisk det var en god ide å teste med det medfølgende hodesettet, for hvor mange ser man ikke gå rundt med akkurat det hodesettet som fulgte med ;)

 

Enig, man bør absolutt teste med medfølgende. MEN alle seriøse tester har også med referansehodesett for å se hvor bra lydkvaliteten til spilleren er. For noen er også det viktig :thumbup:

Funksjoner:

- Lydkvalitet med medfølgende hodesett

:wallbash:

 

At TV2 presterer å kaste ut ein sånn test er eg med på, forventar ikkje betre, men at ei side som heiter "Teknofil" kan finne på å være med på sånt som dette er intet mindre enn ein tragedie. Uansett kor mange som brukar medfølgande proppar er det kvaliteten på spelaren som betyr noko, ikkje proppane til 12 kroner. Det at D2 får minus for dårleg lydkvalitet er jo ein ganske grei oppsummering for galskapen dei driv med. Det dumme er at det er sånne testar folk ser og følger.

Lenke til kommentar
Synes faktisk det var en god ide å teste med det medfølgende hodesettet, for hvor mange ser man ikke gå rundt med akkurat det hodesettet som fulgte med ;)

 

Enig, man bør absolutt teste med medfølgende. MEN alle seriøse tester har også med referansehodesett for å se hvor bra lydkvaliteten til spilleren er. For noen er også det viktig :thumbup:

 

Ja, enig med deg... selv om jeg synes det var bra med test med medfølgende, så burde di aboslutt testet med et litt mer påkostet... Og i bunn og grunn anbefalt og byttet ut med et bedre. Det tror jeg i alle fall Lyd&Bilde ville ha gjort i en tilsvarende test...

Men sån som det ligger an nå, så får i alle fall forbrukeren den beste lyden ut av esken, om han velger å gå for testvinner/vinnere :)

Lenke til kommentar
Synes faktisk det var en god ide å teste med det medfølgende hodesettet, for hvor mange ser man ikke gå rundt med akkurat det hodesettet som fulgte med ;)

 

Enig, man bør absolutt teste med medfølgende. MEN alle seriøse tester har også med referansehodesett for å se hvor bra lydkvaliteten til spilleren er. For noen er også det viktig :thumbup:

 

Ja, enig med deg... selv om jeg synes det var bra med test med medfølgende, så burde di aboslutt testet med et litt mer påkostet... Og i bunn og grunn anbefalt og byttet ut med et bedre. Det tror jeg i alle fall Lyd&Bilde ville ha gjort i en tilsvarende test...

Men sån som det ligger an nå, så får i alle fall forbrukeren den beste lyden ut av esken, om han velger å gå for testvinner/vinnere :)

Ja, skjønner ikke hvorfor TV 2 Hjelper Deg samarbeidet med Teknofil med test av mp3-spillere. Sier jo seg selv at feks. Lyd & Bilde har mye bedre kompetanse innenfor dette området enn en gjeng med svette datanerder. Og i det minste bruker de et sett med Ultimate Ears referanse-propper for å virkelig teste lydkvaliteten til spillerene. Skjønner ikke hvorfor sider som Teknofil og HW.no får i oppgave å teste mp3-spillere.

Endret av dir3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...