Gå til innhold

Alternativ til Cowon D2 m/minnekort og bra lyd


Anbefalte innlegg

Finnes det noe alternativ til iAudio D2 når jeg ønsker en spiller med bra lyd og plass til minnekort? Har en Meizu M6 fra før, og synes lyden på den er tilfredstillende.

 

Trenger ikke nødvendigvis minnekortplass hvis det er 16Gb innebygget minne (vil ikke ha harddisk-spiller). Har selvfølgelig sett på iAudio 7, men er det andre produsenter som leverer like god lyd?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Clixen er fin den, men den bærer ikke det samme preget som f.eks. en kamerats gamle IGP-100. Du kan med andre ord ikke slå inn en spiker med den, men om du ikke har planer om å bruke den i håndtverkersammenheng, er det ikke noe direkte galt med den.

 

Jeg har hatt en i et par-tre måneder nå, og er godt fornøyd med kjøpet, selv om jeg er småskeptisk til kvaliteten. Garantien er det lite i veien med, den første spilleren, som hadde problemer med jackinngangen, leverte jeg hos Teknikmagasinet, og fikk en telefon dagen etter om at jeg kunne hente en ny i butikken (visstnok hadde disse hørt med iRiver Nordic, og fått "ordren").

Lenke til kommentar
kommer til å tasse inn noen og si Creative Zen før eller senere, så tar en preemtive action og sier fy, den er ikke brukbar før de fikser SDHC problemet

Hehe, skulle til å foreslå den. Hva er problemet? Har forsøkt å putte i et minnekort, men ikke noe utover dette.

 

Liker lyden på den. Kanskje ikke på høyde med Cowons iAUDIO-serie, men ikke langt i fra (på Sennheiser PX-200).

Lenke til kommentar
kommer til å tasse inn noen og si Creative Zen før eller senere, så tar en preemtive action og sier fy, den er ikke brukbar før de fikser SDHC problemet

Hehe, skulle til å foreslå den. Hva er problemet? Har forsøkt å putte i et minnekort, men

 

Problemet er at filene på minnekortet ikke slås sammen med spillerens eget minne i musikkbbiblioteket, og noe annet jeg ikke husker helt.

 

Tror jeg har hørt noe snakk at Sony skal lansere noen nye 16 GB spillere - du får ikke minnekort-støtte, men i det minste kan lydkvaliteten måle seg med Cowon.

 

Det var noe nytt for meg, tross alt. Sony like bra som Cowon?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341
kommer til å tasse inn noen og si Creative Zen før eller senere, så tar en preemtive action og sier fy, den er ikke brukbar før de fikser SDHC problemet

Hehe, skulle til å foreslå den. Hva er problemet? Har forsøkt å putte i et minnekort, men

 

Problemet er at filene på minnekortet ikke slås sammen med spillerens eget minne i musikkbbiblioteket, og noe annet jeg ikke husker helt.

 

Tror jeg har hørt noe snakk at Sony skal lansere noen nye 16 GB spillere - du får ikke minnekort-støtte, men i det minste kan lydkvaliteten måle seg med Cowon.

 

Det var noe nytt for meg, tross alt. Sony like bra som Cowon?

 

Sony sine spillere er fine ja, s61X og a81x er knallspillere med lite nonsens og mye bra til en fin pris. men cowon er fortsatt noen hakk over :)

Lenke til kommentar

Hvilke som er best går nok mer på smakssak, nå har jeg ikke hørt noen av disse spillerene; refererer kun til erfaringer av andre. Etter det jeg har hørt så skal Cowon være kalde og sterile, veldig gode på detaljer. Mens Sony skal være varmere og mer dynamiske, men ikke like gode som Cowon på detaljer. Så alt i alt koker det ned på smak og behag: Hvis du hører på Jazz og Klassisk er Cowon best, hvis du hører på Rock derimot er Sony det rette valget. Correct me if I'm wrong. :)

Endret av dir3
Lenke til kommentar
Hvorfor kan du ikke kjøpe Cowon D2 ?

 

Klart jeg kan det :) men jeg har kompiser som har den, og det er artig å ha noe annerledes..

 

Ellers er min erfaring med Creative at de kan spille høyt og fint, men jeg liker det "clean"t .. Fortsatt ingen som har erfaringer med iRiver vs. iAudio? Nå har forresten Meizuen min kommet seg litt igjen, så det er ikke noen voldsom hast med nytt utstyr.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341
Hvorfor kan du ikke kjøpe Cowon D2 ?

 

Klart jeg kan det :) men jeg har kompiser som har den, og det er artig å ha noe annerledes..

 

Ellers er min erfaring med Creative at de kan spille høyt og fint, men jeg liker det "clean"t .. Fortsatt ingen som har erfaringer med iRiver vs. iAudio? Nå har forresten Meizuen min kommet seg litt igjen, så det er ikke noen voldsom hast med nytt utstyr.

 

kjøp den spilleren som passer best du, samme hva andre har

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341
Her er en nylig test av diverse spillere... kanskje den kan hjelpe deg med valget :)

 

http://pub.tv2.no/nettavisen/hjelperdeg/te...icle1604406.ece

 

TV2 hjelper deg sine tester er pur bullshit, de burde vært bannet fra å foreta seg noe som helst. Samme med steder som dinside og gudene vet hva som har en gjeng slriveglade apekatter som veksler på å teste mp3 spillere og kaffetraktere

Lenke til kommentar
Her er en nylig test av diverse spillere... kanskje den kan hjelpe deg med valget :)

 

http://pub.tv2.no/nettavisen/hjelperdeg/te...icle1604406.ece

 

TV2 hjelper deg sine tester er pur bullshit, de burde vært bannet fra å foreta seg noe som helst. Samme med steder som dinside og gudene vet hva som har en gjeng slriveglade apekatter som veksler på å teste mp3 spillere og kaffetraktere

 

Og hvorfor er testene deres så dårlige?

 

Uansett så bruker "TV2 hleper deg" å hente inn ekspertise, som feks. lyd & bilde, og i dette tilfellet www.teknofil.no ...

Lenke til kommentar
Her er en nylig test av diverse spillere... kanskje den kan hjelpe deg med valget :)

 

http://pub.tv2.no/nettavisen/hjelperdeg/te...icle1604406.ece

 

TV2 hjelper deg sine tester er pur bullshit, de burde vært bannet fra å foreta seg noe som helst. Samme med steder som dinside og gudene vet hva som har en gjeng slriveglade apekatter som veksler på å teste mp3 spillere og kaffetraktere

Helt enig, disse folka kan ta seg en bolle og dra dit pepperen gror.. iPod classic på andre plass faktisk. "bra lydkvalitet i medfølgende hodesett." Kyss meg bak..
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...