Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Vondt under hjertet, ribbeina,lungene ellerno


Mekker`n

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg våkna og jeg sov oppå armen. Altså albuen ved hjertehøyde og hånda opp mot ansiktet. Hele kroppsvekta oppå der. Jeg har til tider vært 100% sikker på at jeg har bøyd ribbeinet inn så det treffer lungene... Kjennes også sånn ut.. Stivheten i skulderen kom etterhvert...

 

Jeg har liggi rett ut den siste uka(bytter jobb, liten pause). Har ikke løfta en finger så ingenting har blitt strekt.

Lenke til kommentar
..snip...

Jeg ganske enig med radiologene (Legen som analyserte røtgenbildet), utfra det du beskrev.

Du skriver symptomene for forstrukket muskel rundt brystområdet.

 

Da går jeg ut fra at smertene du får er av "stikkende" karakteristikk?

 

Har tatt blodprøver? ikke sant?

 

vaio ;)

Lenke til kommentar

Ja det er stikk og litt krampe aktig. Når det er kraftig skyter det oppover i venstre skulder/nakken som ved f.eks brå bevegelser. Jeg er så anspent at nå begynner jeg og bli litt sliten i ryggen også :roll:

 

Har tatt noe crp eller crt eller hva det het. Tok bare stikk i fingeren. Tok også ekg.

 

Kan en forstrukket muskel være så vond?? jeg kan ikke fatte det... er jeg skikkelig pinglete?? Uansett så er det godt og høre :D

 

Har ikke hatt feber, vondt i luftveiene eller noe annet sånn.

 

Så du skjønner de lege ordene?? hva betyr de?? har dem skrivd noe at dem ser at jeg røyker og har svarte lunger??

 

Takker for alle svar folkens! Jeg har vært drittnervøs...

Lenke til kommentar

ok. Takk for svar...

 

Merker jeg får krampetrekninger inni brystet og det driver og lager lyder. Sånne sulten lyder. Dama mente det var så ekkelt at hun holdt på og spy. Skal ikke komme lyder derfra...

 

Uansett så begynner medisinene og funke bedre... Hadde en veldig fin kveld i går og i natt. Var ikke noe godt og våkne de, men sånn får det bare være... Faktisk litt deilig og være nykter.

Lenke til kommentar

tja.. njaa.. Morran er ikke god. Kan ta en time eller 2 før jeg klarer og puste behagelig. Å ta et magedrag gjør vondt uansett. Pinexen hjelper ikke på dette. Får noen "knivstikk" inni der innimellom også..

 

Når jeg ikke er dopa på pinex får jeg vondt i hele venstre armen. Det verker fra albuen og opp til hodet. Armen kjennes veldig anspent ut.. Tror den er klar for en real massasje.

 

Ellers går det greit..

 

Jeg går på Cipralex fra før. Anti depprisiva. Ser egentlig ikke noen grunn til at jeg går på dem, men men... Tar en og annen innimellom. Merker ingenting uansett hva. Ikke en bivirkning engang. Uansett så har jeg nå lest litt på nett at det kanskje er mulig jeg har angst eller noe sånt.. da kan man visst få sånn muskel greier. Jeg er ikke sikker...

 

Noen som vet noe mer om dette?

Lenke til kommentar

nei nå skjønner jeg ingenting. Våknet i dag. Ikke vondt noe sted. Sto opp og nøyt det hele. Skulle så skifte genser da jeg fikk en skikkelig strekk i nakken ut av ingenting...

 

Nå har jeg vondt i nakken, men alt annet er bra... Kjenner ingenting i venstrearmen eller hjerteområdet. Kan puste helt fint og løpe en tur hvis jeg føler for det..

 

edit: dette skjønte jeg lite av... nå er alt helt fint... jøss...

Endret av Mekker`n
Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...
Gjest Guest_vidar_*
å ha betennelse i muskel og skjelett kan gjøre svært vondt.

ihvertfall når det er smerter rundt lunger og hjerte fordi man da anspenner seg litt ekstra pga frykt for hjerte feil og lignende.

 

visst du ikke har smerter når du våkner er det ikke hjertet så der kan du slappe av.

 

Ja jeg er også blitt ekstremt anspent i venstre skulder. Når jeg puster godt inn til det gjør vondt skyter smertene opp i skulderen. Ellers kjennes den bare vanlig støl ut.

 

Tror også jeg kan kjenne "leamus" i noen musker rundt hjertet/ribbeina. Det rister og durer inni der.

 

det kan høres ut som om du har noe som heter luftknute. eller, vertfall det vi kaller det. jeg er plaget med det der hele tiden. noen småe og noen store. det du skal gjøre for å få de bort er å stå rett opp og ned, bøy deg frem slik at du krummer ryggen og pust heeelt ut så langt som du får til. hold pusten der mens du strekker armene opp og bøyer hele deg slik at lungene og brystkassen blir helt utstrekt. man kjenner et lite "snap" i brystkassen og det blir sinnsykt vondt i ca 1 sekund, før smertene blir helt borte. da går det over i 99% av tilfellene jeg har hatt. jeg lover :)..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...