Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Vondt under hjertet, ribbeina,lungene ellerno


Mekker`n

Anbefalte innlegg

Hei , etter en sykkeltur til nerbutikk for å kjøpemeg julebrus så fikk je vondt i venstre lunge.

Det på en måte kjentes ut som Et stikk varte i 1-2 timer lå på magen i en stund . så gikk det litt over. så etter en natt søvn så gikk det heldigvis over. men nå 1dag etter så har jeg problemer med å puste. Men Kompisene mine sier jeg er en Hypokonder. Har faktisk også hatt litt problemer med Hjerte i det siste også. men disse rygg/hjerteprob kan også kjennes i rygg og skulder. Vel Blir ikke noen tur til legen med første . PGA Varder nettop 2-3 uka siden.

 

Vel , Har ikke Vondt men Litt ekkelt å puste. :xmas:

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Gjest Guest_hepp_*
Ja har bestemt meg for og ringe så fort legekontoret åpner. Fant noe ibumentin i skapet som tilhører dama. Sto mot muskelsmerter og betennelse på boksen. Prøver meg på en sånn og ser hva som skjer.

 

Takker for svar

hei har dt akkorat som deg nå,nettopp blitt utskrivd fra sykehuset men fortsatt like vondt,litt bedre men ikke helt bra:S vondt og puste in nå,vondt i nedre ribben,å opp skuldra

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Gjest Guest_Lissi_*

Hei,

 

Antar du har funnet ut av problemet siden det er lenge siden du har skrevet noe her..

 

Jeg vil bare komme med mine erfaringer med liknende symptomer. Vondt i brystet, kramper som går fra nedeste ribbein/øverst i magesekken, gjennom kroppen og ut i rygg/lunger. Av og til oppkast og veldig urolig i kroppen. Klarer ikke ligge for det gjør vondt. Det beste er å gå, så jeg traver rundt i stua og griner av trøstesløshet. Et slikt anfall kan vare i et par timer på det verste.

 

Første gang jeg fikk dette trodde jeg det var hjerteinfarkt. Hyperventilerte pga vondt å puste og redsel. Fikk diagnosen angstanfall. Har levd med dette i 2 år nå. Fikk sterke muskelavslappende tabletter (Alopam), disse tar jeg kun under sterke anfall. Har etterhvert lært meg å puste lagsomt. Med stor lettelse har jeg klart å stoppe anfall kun ved å konsentrere meg om pusten, og av og til med hjelp av Ibux. Herlig å kjenne at det faktisk går an å ha litt kontroll over dette. Fysioterapi hjelper også, få myket opp stive og anspendte muskler i overkroppen.

 

Den siste uken nå har jeg hatt vondt hver gang jeg trekker pusten godt inn. Kjennes ut som et ribben som står i veien, men vet ikke. Må nok ta en tur til legen, bare sånn i tilfelle..

.....

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
Gjest Guest_rasta_*
Heisann...

 

Ble lagt rett på seng når jeg kom opp dit i natt/morres. Fikk 2 sprøyter med et eller annet og hade bra. Smertene var helt sinnsyke. Jeg har ikke opplevd lingnende. Våkna rundt 12 og da var det helt fint. Gikk vel 20 min så var det tilbake for fullt.

 

Det som er at det gjør så vondt og puste. Man blir til og ta mindre og mindre pustedrag hver gang fordi det gjør vondt i hjertet. Stresser meg selv helt opp og begynner og hyperventilere og får helt sjokk. Dette er ekstremt vondt samtidig så man veit ikke hvor man skal gjøre av seg og blir helt fortvila.. Da hadde jeg i tillegg de 6 siste timene tatt 6 pinex forte og drikki en halv flaske med cosylan. Dette er ikke behagelig...

 

Legene finner ingenting. De sier det må være muskulært. Alle prøver er bra. Blodtrykket lå på 155 over 85. Dette er kanskje litt høyt? uansett sa dem at det var fordi det var 4 pene jenter i hvite frakker rundt meg. Det kan sikkert stemme. Jeg har svidd av 1200,- der oppe på 2 dager. Har tatt mange tester. Men uansett, kan man få så vondt i en muskel??

 

Nå skal jeg ta 2 Pinex forte samt 2 ibumentin 400mg 3 ganger om dagen. Det hele skal skylles ned med cosylan. Gjør fortsatt så vondt at jeg må gå og stå rolig i en krok innimellom og bare holde meg fast. Hvis jeg ler eller hoster blir alt hvitt og jeg svimer delvis av.. Det begynner også og pipe i øra...

 

Legger med et bilde av røntgen legen vurdering av røntgen bilde. Hvis noen skjønner dette språket så gjerne forklar.

Lærte mye av innlegga dine takk.Er mye roligere nå.Har hatt de samma symtonene.Har selv ligget bare på den ene siden i 5 år nå har blitt en vane og har prøvd og legge meg over til den andre siden.Men trur også mine smerter er muskellære.

Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...
  • 3 måneder senere...

hei folkens, vet ikke hvor lenge denne tråden har vært død men jeg leste den fordi jeg googla smerte i lunge fordi jeg har fått noe lignende det mekker'n fikk i begynnelsen, får det i tid til annen men bare lurte på hva det egentlig er. men ettersom jeg leste videre i posten og mekkern opdaterte sympomene kjente jeg meg igjen. for to år siden ca fikk jeg betennelse i hjerteposen, det var helt jævlig. jeg tuller ikke, dere aner ikke hva smerte er, jeg gikk natt på natt uten søvn i det hele tatt, jeg kasta opp av smertene. jeg kjente det spesielt i nakken, ryggen og skuldrene, så jeg ble gang på gang kjørt til legevakten men de fant ingenting. men tilslutt snakket jeg med legen jeg har på sykehuset, og da fant han ut at jeg hadde masse væske rundt hjertet, og han sjekket litt nermere med medisiner jeg hadde tatt osv. pga av ulecerøs colitten jeg har. og han fant ut at det kunne være jeg var allergisk mot asacol, som er en veldig god og vanelig medisin mot ulecerøs colitten. han sjekket tilbake på hva jeg hadde hatt tidligere i livet mitt og fant ut at jeg faktisk hadde fått det tidligere. jeg vet ikke om det er dette mekkern fikk men håper han oppdaterer snart.

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...