Gå til innhold

Jeg bygger arcade maskin. (Mame)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
TEST ALT FØR DU MONTERER noe som helst, koble ting isammen FØR :D

 

Spørsmål angående joysticken. Er det analog eller har den bare fire posisjoner? Er det egen inngang til den på Ipacen?

 

Alt blir nok testet ja :)

 

Hva vil analog si?

Den er slik at den kan gå i alle retninger, men jeg kan sette på et stykke bak den, slik at den kun går i 4 retninger. På baksiden av den, så er det 4 "knapper", så når du dytter på joysticken, så treffer du en knapp. tar man den på skrå, så treffer man to knapper.

Og på I-pac`en så er det 4 innganger, opp,ned,høyre,venstre.

 

Er ikke så flink til og forklare, men forstod du det?

Lenke til kommentar
Hørte akkurat det jeg ville høre :)

 

Var litt bekymret for at den var ananlog(går i alle retninger) fordi du ville da måtte hatt Analog/Digital(slik pcn snakker) omformer også ;)

 

He he, da hadde jeg flaks.

 

Høres ut som du ar litt peiling, gjort noe av dette før?

 

Jeg vet overhode ikke hva jeg holder på med :p

Lenke til kommentar

Har bare "litt" peiling på styresystemer kan enn si ;)

 

Legg til en robot til rundt 25 mill du skal styre, 20 knapper, 10-15 "dimmere" en joystick fra en F16 til rundt 60 000 kr stk(sikkert det billigste av alt), 4,5 km med kabel og vips du har noe som går ut på det samme bare litt dyrere :p

 

Alt i alt er det akkurat det samme :)

Endret av Litek89
Lenke til kommentar

I input modellen, den som du kobler alt inn i også videre til pcn så skal der du setter de inn i ha egne adresser. Se på det som et keyboard. Der alle knappene har egne "adresser" også en kabel inn. Hver adresse(knapp) har sitt signal. vet ikke om du fikk noen programvare med? Hva er tilkoblingen til pcn?

Lenke til kommentar
I input modellen, den som du kobler alt inn i også videre til pcn så skal der du setter de inn i ha egne adresser. Se på det som et keyboard. Der alle knappene har egne "adresser" også en kabel inn. Hver adresse(knapp) har sitt signal. vet ikke om du fikk noen programvare med? Hva er tilkoblingen til pcn?

 

Alt var forhåndstilt,og ikke på de knappene jeg ville de skulle ha.

Men fikk det til, sitter og prøver noen spill, veldig morro.

 

Kommer noen bilder senere i kveld tenker jeg :)

Lenke til kommentar

ja ja..

 

Ser at jeg er ikke flink til og komme med oppdateringer. men jeg er flink til og ta bilder, jeg har bare ikke rotet meg til og legge dem ut.

 

I dag har vi begynnt på kabinettet, kom ca halveis med byggingen i dag. så skal vi gjøre det ferdig i morgen, for så og male de senere.

 

Vi fant også ut at skjermen vi har fått ikke virker, så er desperat etter en 20" pcskjerm.

Noen som har en de skal kaste?

 

Jeg lover og komme med bilder at det vi har gjort i dag, men tror ikke det blir i kveld, da det snart er full fest :p he he.

Lenke til kommentar

Nå kommer det litt bilder:

 

Vi prøvde for en uke siden og lage kontrollpaneletL:

Famt en mdf plate som vi kuttet ut borret hull i til knappene.

23022008527.jpg

 

Så ser du bak:

23022008526.jpg

 

Veldig enkelt, bare koble pluss og jord til.

 

Så funket alt:

24022008528.jpg

 

Det ble mange timer med spilling, og derfor sen oppdatering :p

 

Men er ikke helt fornøyd med den, så jeg kaller dette en prøve.

Jeg vil ha spiller en og spiller to knappene nærmere mot midten. Så vil jeg har alle kanppene tettere, var litt vanskelig og bytte raskt mellom knapper.

Endret av Fribbern
Lenke til kommentar

Så var det til byggingen, det meste av bilder forklarer seg litt selv:

 

Vi har bygget dette i kryssfiner, rett og slett for at det er hva jeg har liggende.

Fant noen tegninger på intern, og lagde utifra det:

 

DSC_0063.jpg

 

DSC_0064.jpg

 

DSC_0065.jpg

 

DSC_0066.jpg

 

Som du ser så er jeg den eneste som gidder og ta på meg jobbtøy, de andre stod i nesten pentøy og jobbet :p

DSC_0067.jpg

 

DSC_0068.jpg

 

DSC_0069.jpg

 

DSC_0070.jpg

 

DSC_0071.jpg

 

DSC_0072.jpg

 

DSC_0073.jpg

 

DSC_0074.jpg

 

DSC_0075.jpg

 

Og her ser dere vi har kuttet den ut:

DSC_0078.jpg

 

Vi prøvde og leke smarte, så vi kuttet ut begge platene samtidig, på den måten så blir dem helt like, og jeg innbiller jeg at vi sparte tid på det :p

DSC_0079.jpg

 

Vi slo på en ramme rundt platen, for og gi styrke og for å kunne skru veggene foran og bak inn i dem. Planen var og bruke 2"x2", men det ble for stort, derfor tok jeg noen lekter jeg fant, og det virker bra det:

01032008530.jpg

 

Se den står av seg selv:

01032008531.jpg

 

Vel, det er så langt vi har kommet til nå.

01032008530.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...