Gå til innhold

Jeg bygger arcade maskin. (Mame)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En liten oppdatering.

 

Våknet i dag med virkelig skallebank, så da tenkte jeg: Det er veldig lurt og komme seg ut, for da går det fort over.

 

Jeg startet med og legge på plate på den nederste delen av maskinen.

Jeg vil at det skal være mulig og komme raskt og enkelt til pc`en som skal stå inne i maskinen.

Så derfor ble den hengslet:

DSC_0009.jpg

 

DSC_0005.jpg

 

DSC_0010.jpg

 

Så satte jeg på platene som skal være oppå maskinen:

DSC_0012.jpg

 

Se så flink jeg er til og treffe på vinkler:

DSC_0011.jpg

 

Så her ser du den siste platen er på satt på toppen.

DSC_0014.jpg

 

Det syns ikke på noen av bildene, men jeg lagde en ramme av 2"x4" plank i bunnen, slik at hele maskinen ble løftet opp 2 ca fra gulvet, gjorde det for at det skal bli enklere med døren, gi mere styrke til konstruksjonen og så jeg har noe og lage et gulv på.

 

Og det var vel ca her at jeg fant ut at dette ikke hjalp mot formen jeg var i, og ga derfor opp for dagen og gikk inn for og drikke cola ligge på sofaen og spise digg.

Lenke til kommentar

Dette blir MEGET nice fribb.

Tror kanskje jeg må ta meg en tur og ta en titt på prosjektet en dag. Har lenge tenkt tanken på å lage noe tilsvarende. Må bare få plass først;)

 

Hva gjør du med lyd på maskinen? Vurdert å legge inn ett par små høyttalere i kanten over skjermen?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Hva skjer her da? Noen oppdateringer snart eller?

Veldig spennende prosjekt BTW. Lykke til, vil prøve dette selv en gang...

 

Har dessverre ikke skjedd noen ting. har vært bortreist noen dager, og de dagene jeg har vært hjemme har jeg hatt 15 timers dager på jobben :p

 

Men denne helgen har jeg fri. og da skal de skje noe igjenn..

 

Han er vel for opptatt med å spille tenker jeg.

 

Ikke helt enda :p

Lenke til kommentar
Halla Fribbz.

 

Åssen går det med maskinen. Jeg vil gjerne sette av en helg til litt fiksing snart, om du er keen.. Har bare litt opptaksprøver jeg må få unnagjort. ;)

 

Laze

 

Yo Lasse.

 

Det skjer ikke så mye med maskinen enda, men har skjedd en del med spillerommet. vært morro om du kom og jobbet litt med meg, kan være kjedelig til tider og henge i låven alene :)

 

lykke til med alle prøvene :)

 

 

oppdaget tråden først nå, bra jobbet så langt, og håper ikke prosjektet strander!

 

 

*misunnelig*

 

Det skal ikke bli et strandet prosjekt. Men jeg har alt for mange hobbyer,(bil, mc, hund, spillerom, spillmaskin, gitar, trening, for og nevne noen) så må ta litt og litt på hvær av dem :p

Det har gått av mye tid til spillerommet i det siste, ryddet ut masse i det ytterste rommet, for skal sette opp bordtennis og kanskje en liten bar der tenker jeg :) Og så klart legge inn strøm, hater den jobben, det er virkelig dritt. Men det nærmer seg..

 

http://au.retro.ign.com/articles/867/86706...mp;RSSid=867066

Syntes den passer godt inn her, for alle som måtte søke seg hit.

 

Takk for link, den siden har jeg ikke sett før

Lenke til kommentar
  • 3 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...