Gå til innhold

Øynene på marsvin detter ut hvis du holder dem etter halen


Ap. Syvertsen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skal øynene dette ut, så må jo enten øyehulen utvide seg, eller så må selve øyeeple presse seg sammen. hvis ikke så hadde øynene ramlet ut uansett. i tillegg så er det endel nerver og slikt (de kan jo såklart "slippe øyet, men det virker jo bare dumt. er ikke bra for noen ting.") som holder fast. Jeg mener det bare er bullshit.

Lenke til kommentar
Det er bullshit. Eg hadde marsvin da eg var liten og den hang eg spesielt etter halen ettersom eg lekte at de holdt på å falle og slikt men aldri skjedde det at øyene poppet ut. :lol:

 

dette er grunnen til at barn ikke skal ha kjæledyr.. "jeg lekte at de holdt på å falle så jeg holdt de oppned etter halen.." stakkars dyr :lol:

 

tror derimot ikke det er bra å skrive slikt som at øynene faller ut hvis man gjør ditt og datt.. i alle fall ikke hvis det ikke er sant! da er det jo klart at man MÅ prøve på det! går det ikke første gangen så prøver man litt til!

 

pus blir gla hvis man smører sennep i rompa på den! :yes:

Lenke til kommentar
...da er det jo klart at man MÅ prøve på det! går det ikke første gangen så prøver man litt til!

Jepp det stemmer nok, husker den gangen vi kjøpte mikrobølgeovn og jeg ble fortalt at man IKKE måtte koke egg i mikroen.... Det måtte gå som det gikk :roll:

 

pus blir gla hvis man smører sennep i rompa på den!  :yes:

Ja, dem sier så... :lol: Noen som vet om noen som har bare måttet prøve det?

Lenke til kommentar
(de kan jo såklart "slippe øyet, men det virker jo bare dumt. er ikke bra for noen ting.")

 

Det er ikke bra for noen ting at lemen hiver seg utfor fjellskrenter eller stiller seg opp midt i veien heller..

Så hvorfor skulle ikke marsvin slippe øynene?

Kanskje det er akkurat som slanger mister halen. Hvis et rovdyr kommer for å spise et marsivn og øynene detter ut... "Yuk" tenker rovdyret og stikker, ikke akkurat delikat. :p

Lenke til kommentar
Hvis et rovdyr kommer for å spise et marsivn og øynene detter ut... "Yuk" tenker rovdyret og stikker, ikke akkurat delikat. :p

 

Er det ikke litt upraktisk å springe fra et rovdyr når man ikke har øyne å se med? Marsvin er definitivt ikke de glupeste dyra.. Hadde et selv når jeg var mindre. Det gnagde mye på strømledningene her i huset :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...