Gå til innhold

Kritikk på nybegynnerside

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har da laget min første ordentlige side, og trenger kritikk. Jeg har hermet etter en guide, så kommer ikke til å bruke denne, men tok det som en opplæring.

Kom gjerne med forslag til forbedringer.

post-110420-1202549474_thumb.png

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vel den er jo veldig standard. Kan du noe html ol. selv? Designet er forsåvidt enkelt. Synes ikke fargene passer sammen, og synes du burde lage den mer personlig ;)

Skrevet

Jeg prøvde meg en gang på html, men kan svært lite av det. Som sagt så er det min første side, og måtte prøve noe enkelt i starten. Mer personlig kunne den godt være ja.

Takk for tips ;)

Skrevet

Greit nok at du likte det, men det gjorde ikkje eg. Og du spurte vel om kritikk! Og så synest eg ikkje gradienten under "Copyright" var fin heller.

Skrevet
Greit nok at du likte det, men det gjorde ikkje eg. Og du spurte vel om kritikk! Og så synest eg ikkje gradienten under "Copyright" var fin heller.

Jeg tar gjerne imot ros også. Gradianten fikk jeg ikke noe bedre til. Falt ikke helt i smak hos meg heller.

Skrevet

Berre for å ha orddefinisjonar på det reine, så betyr kritikk vurdering, bedømmelse, kunstanmeldelse, og han kan vere positiv eller negativ.

Positivt:

Eg likte den blå bakgrunnen

Negativt:

Fargen på headeren.

Skrivefeil i headeren (vi har ikkje genetivs-appostrof på norsk)

Gradienten nederst

Copyrighten nederst. (du kan derimot skrive at sida blir beskytta av andsverklova)

Eg synest og at menyen var for brei.

Fint bilde over content-boksen, bra gjort viss du har laga det sjølv!

Skrevet

Eg lurer på om du kan velje kor skarpe kantane kan vere når du skal lage han på den menyen under "File, edit, image, layer" osv.

Skrevet (endret)
Ok. Takk for enda mer kritikk (:

Det er en ting jeg lurer på. Hvorfor blir firkanten i orangsj uklar i kantene?

Den blir uklar fordi du har stilt 'feather' på 'marquee tool' til 5 piksler (som du kan se på verktøylinja over lerretet). Still den til 0 px så skal du se.

edit:

Prøv å begrens bruken av gradient tool og prøv å marker kantene mer, så siden blir litt mer oversiktelig. Her ser du noe jeg vil kalle litt mer stilren og kanskje mer moderne bruk av gradient: http://deaxon.com/. Trenger du inspirasjon til design anbefaler jeg hjertelig http://cssmania.com/.

Endret av pedervl
Skrevet

Eg likte ikkje heilt det med at menyane går utanfor det kvite/lyse. I alle fall ikjke med den fargen.

Også må du få teksten med lik størrelse (i innhaldsboksen).

Skrevet

Kanskje du burde kikke litt på fargar for å finne nokre fargar som harmonerar og ser fine ut? Det er jo trass alt veldig viktig.

Og hugs at det no for tida ikkje er pop med alt utheva, at alt er stort og blink blink, men gjerne lette og opne sider utan for mykje baluba.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...