Coneunofax Skrevet 4. februar 2008 Skrevet 4. februar 2008 (endret) Jeg hadde tenkt til å kjøpe et neutral density filter 3.0 og et polfilter, men B&H har gått tom for 3.0. Kan jeg da kjøpe 3 stk. ND 0.9 filtre og bruke de samtidig for samme effekt, altså: -går det an å bruke 3 filtre samtidig? -3 x ND 0.9 = ND 2.7 eller? Jeg har også tenkt til å bruke polfilter samtidig som dette. Da vil det bli 4 filtre, dette for å oppnå veldig lange lukkertider med BULB-funksjon. Hvis det jeg har skrevet er uklart, spør. Ellers, takk for din oppmerksomhet. EDIT: topic-navn Endret 4. februar 2008 av abbarve
Jpettersen Skrevet 4. februar 2008 Skrevet 4. februar 2008 Generelt sett er regelen at jo meir glas ein puttar foran objektivet, jo dårlegare blir kvaliteten.
Coneunofax Skrevet 4. februar 2008 Forfatter Skrevet 4. februar 2008 Ville det blitt et stort tap av bildekvalitet med 3 x ND 0.9 og 1 x polarizer på kameraet samtidig. Jeg har solblendere på alle linsene, er det noen som har et råd om hvilken rekkefølge jeg burde ha på filterne, eller er det hipp som happ?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå