Gå til innhold

Epiphone Les Paul....?


adde_spillegal

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nja, den har mere guffe selvsagt, men langt mindre effekter. 15x har bare standard clean, distortion, overdrive og metal. Hvis det er nok så er det en grei forsterker, og den er billig.

 

MicroCuben har en masse effekter (chorus, flanger, phaser, tremolo og delay/reverb) og ikke minst forsterkersimuleringer. Du må opp i Cube 30x for å matche den på det.

 

Har du muligheten så prøv dem før du bestemmer deg.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Jeg kjenner ikke til Cube X-serien, men den "originale" Cube15 har fæl lyd i forhold til både Cube30 og Microcube, ihvertfall med distortion. Jeg har ikke vært så mye borti Microcube (fikk meg en for 2 dager siden som jeg ikke har pakket ut enda), men jeg tror lyden der er mye den samme som Cube30, bare at den ikke spiller like høyt.

 

edit: Ja, det stemmer at du må opp i Cube30(X) for å mache effektene på Microcuben. Cube15 spiller høyere, men det er også eneste argument i dens favør. Microcube har bedre/renere lyd, flere effekter/modluer og kan kjøres på batteri om nødvendig. I tillegg er den mye hendigere å transportere. Jeg har tenkt å kaste den i en bag og ta den med på flyet til Bodø neste uke.

 

Jeg har nå testet Microcube bittelitt, og den mangler kun 2 av amp-modellene til Cube30, og har toneknob der Cube30 har 3-spors EQ (knobs). I tillegg har Microcube modellvalget "Mic", som tydeligvis er ment for vanlig vokalmikrofon.

Endret av surbz00r
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Bra gitar med fin lyd.

Men det er ett men!

Halsen tåler INGEN TING!

Mista min når den var ca 1m over baken.

Ingen Les Paul mer for og si det sann.

Det var en Epiphone Les Paul Studio Wine Red.

Oja du mista den 1m over bakken ja? skamme seg.. ødelegge en så fin gitar.. men tenk deg litt om da.. den er jo tung som bare f! de fleste gitarhalser ville nok sagt "morna, snakkes... og gått og lagt seg" etter en så traumatisk episode.

 

Uansett.. skulle likt og se uttrykket ditt når gitarhalsen separerte seg fra selve kroppen! :tease:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...