Gå til innhold

Epiphone Les Paul....?


adde_spillegal

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Tenkte jeg bare skulle dele det jeg hørte i en butikk, og det var at epiphone hadde flyttet produskjonen sin til andre land for å få det billigere. Derfor ble jeg ikke anbefalt Epiphone Les Paul, men heller Hagstrøm eller Cruiser.

 

- Eller at butikken har bedre fortjeneste på de to merkene. Det kan være det som er grunnen til anbefalingen. Når man skal kjøpe sin første gitar, spiller det ikke noen stor rolle. Alle tre har akseptabel kvalitet.

 

Angående "trangere"- det har med skalalengden å gjøre, og kan ikke justeres bort. Forskjellen mellom 25,5" og 24,75" er merkbar, men ikke noen stor forskjell. Jeg har gitarer med begge skalaene, og det er ikke noe problem å bytte.

 

Ser man hvor mange som klarer å "lide" med den ene eller andre skalaen, er det neppe feil å anta at begge fungerer greit, tror jeg.

Endret av CastorFiber
Lenke til kommentar
  • 10 måneder senere...
Kvaliteten kommer an på hvilken version du vil kjøpe.

Les Paul 100 blir av mange regnet som en uekte Les Paul fordi den har bolt-on-hals, og ikke limt.(?)

Dette gir annen lyd og dårligere substain (tonen forsvinner fortere), hvis jeg husker rett.

 

Men Epiphone Les Paul Standard er et godt kjøp.

Perfekt som en nybegynner/Viderekommen-gitar.

 

 

Det er faktisk ikke sant, les paul 100 regnes som en nesten like god gitar som epi LP Std, snakket med han som jobbet på myhrbraathen, han sa at han og bandet kjøpte les paul std, han kjøpte les paul 100 og merket nesten ikke forskjell på lyden, men da de andre hadde LP special 2 merket han at LP 100 var mange ganger bedre.

LP 100 er faktisk nesten like bra laget som en standard...

Lenke til kommentar

Epiphone er forsåvidt ålreite instrumenter, men jeg har et annet tips til deg. Jeg jobber i musikkbutikk og har sett en del Epiphone gitarer og har selv brukt det (en billigere modell riktignok). Før du handler synes jeg du bør sjekke ut Hagström gitarene. Etter min mening (merk: min mening) er dette bedre gitarer. Kanonbra mikrofoner, utrolig stabil mekanikk, og i tillegg er de priset fornuftig. Sjekk ut: http://www.emnordic.no/front.asp?lang=NO

Under el-gitarer finner du Hagström.

Hvis du allikevel bestemmer deg for epiphone foreslår jeg at du ikke plukker de billigste modellene. Stemmeskruene kommer til å gjøre deg gal ;D

 

Lykke til :D

Lenke til kommentar

Den er først og fremst billigere pga elektronikken. Hvis du ikke er veldig kjent med Gibson modellene, kommer du ikke til å høre forskjell fra en Gibson og en Epiphone. Det er en kjempebra gitar, (jeg har en Black Beauty 3) og er veldig lettspilt. Stemmeskruene er jo også noe av at det er billig. ANBEFALES!:D

 

Kjøp deg en Standard, passer til alt.

 

Støttes!

 

Støttes!:)

 

 

Epiphone er forsåvidt ålreite instrumenter, men jeg har et annet tips til deg. Jeg jobber i musikkbutikk og har sett en del Epiphone gitarer og har selv brukt det (en billigere modell riktignok). Før du handler synes jeg du bør sjekke ut Hagström gitarene. Etter min mening (merk: min mening) er dette bedre gitarer. Kanonbra mikrofoner, utrolig stabil mekanikk, og i tillegg er de priset fornuftig. Sjekk ut: http://www.emnordic.no/front.asp?lang=NO

Under el-gitarer finner du Hagström.

Hvis du allikevel bestemmer deg for epiphone foreslår jeg at du ikke plukker de billigste modellene. Stemmeskruene kommer til å gjøre deg gal ;D

 

Lykke til :D

 

Haha! Dere selger jo ikke Epiphone da! Bare for å lokke:P

Lenke til kommentar
Den er først og fremst billigere pga elektronikken. Hvis du ikke er veldig kjent med Gibson modellene, kommer du ikke til å høre forskjell fra en Gibson og en Epiphone. Det er en kjempebra gitar, (jeg har en Black Beauty 3) og er veldig lettspilt. Stemmeskruene er jo også noe av at det er billig. ANBEFALES!:D

 

Kjøp deg en Standard, passer til alt.

 

Støttes!

 

Støttes!:)

 

 

Epiphone er forsåvidt ålreite instrumenter, men jeg har et annet tips til deg. Jeg jobber i musikkbutikk og har sett en del Epiphone gitarer og har selv brukt det (en billigere modell riktignok). Før du handler synes jeg du bør sjekke ut Hagström gitarene. Etter min mening (merk: min mening) er dette bedre gitarer. Kanonbra mikrofoner, utrolig stabil mekanikk, og i tillegg er de priset fornuftig. Sjekk ut: <a href="http://www.emnordic.no/front.asp?lang=NO" target="_blank" rel="nofollow">http://www.emnordic.no/front.asp?lang=NO</a>

Under el-gitarer finner du Hagström.

Hvis du allikevel bestemmer deg for epiphone foreslår jeg at du ikke plukker de billigste modellene. Stemmeskruene kommer til å gjøre deg gal ;D

 

Lykke til :D

 

Haha! Dere selger jo ikke Epiphone da! Bare for å lokke:P

 

Hvis du virkelig trodde Em Nordic var sjappa mi har du nok bommet stygt. Det er den norske importøren av nettopp Hagström gitarer samt annet utstyr. Epiphone har vi masse av i butikken :)

Lenke til kommentar

Jeg har postet tilsvarende i en lignende tråd tidligere, men uansett: jeg var ute etter en LP-ish gitar med to humbuckere og sjekka en god del Epiphones, Gibsons og andre lignende saker. Kom over en Hagstrøm Swede og ble overveldet over byggekvalitet, finish, fretwork, generelt oppsett, lyd og i det hele tatt. Og prisen? Don't even worry about it...

 

Hagstrøms gitarer er simpelthen "best bang for the buck" sammenlignet med tilsvarende i samme og til dels svært høyere prisklasse. Og det sier jeg som både gitarist i over 25 år, og som forhenværende profesjonell gitarbygger (ikke at det betyr så mye kanskje...)

 

Aberet med en Hagstrøm er at du ikke får en gitar som ser ut som en LP, siden designet er noe rundere. For meg er det en bonus.

 

Når det er sagt om Epiphone og nyere Gibsons:

Det jeg mangler nå er en Gibson Les Paul deluxe med mini humbuckers, men det er kun av sentimentale årsaker. Kommer jeg over en, kjøper jeg den uansett om den spiller som en hest med leddgikt så lenge prisen kan forsvares.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...