Gå til innhold

Vil en xbox VGA kabel spille under 1680 x 1050 i oppløsning?

Ullsokk1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

For å få skarpest mulig bilde på en 1680x1050 skjerm med Xbox, velg 1280x1024 og sett formatet til "widescreen". Dette bildet blir i hvertfall best på min skjerm :thumbup:

Endret av Pellick
Skrevet (endret)
Men da blir spillene strukket, though, siden de mister widescreen når du setter Xboxen til 1280*1024. (4/3 mot 16/9(16/10) som er det riktige)

I tillegg til oppløsning kan du velge Widescreen i menyen på Xboxen. Resultatet kan muligens variere fra skjerm til skjerm. Bildet får egentlig svarte striper oppe og nede, men skjermen blåser opp bildet slik at stripene havner utenfor skjermen og voila, riktig format og OK bilde :)

its a 5:4 res but its a widescreen image thats shrunk down horizontally, so when your widescreen monitor stretches it back out to fit the screen it looks like a widescreen resolution. 1280x1024 is the best on 1680x1050 resolution displays
Endret av Pellick
Skrevet
Så dere anbefaler heller å bruke min gamle 17'' for best mulig bilde? (har ikke fått 226bw enda)

Bruk den store når du får den, du finner nok en innstilling som ser OK ut. Men X360 vil nok alltid se best ut på en bra HD-TV.

Skrevet
Så dere anbefaler heller å bruke min gamle 17'' for best mulig bilde? (har ikke fått 226bw enda)

du får sammenlikne selv når du får den, men hvis du trenger en primærskjerm til x360 ville jeg avbestilt 226bw og heller spart til en skjerm som kan kjøre 1080p

Skrevet
Gir komponent-kabel best bilde på en HD-tv når jeg ikke har 360 med HDMI?

Det er forskjellig fra TV til TV faktisk. På min Sony Bravia 46W2000 ble bilde mye bedre på komponent enn VGA. Med komponent ble bilde klarere, samme som med HDMI, mens med VGA ble fargene blasse og spesielt når jeg navigerte rundt på dashboardet var det dårlige farger med VGA. En annen viktig ting; riktig innstillinger er alfa omega!

Skrevet
Gir komponent-kabel best bilde på en HD-tv når jeg ikke har 360 med HDMI?

Det er forskjellig fra TV til TV faktisk. På min Sony Bravia 46W2000 ble bilde mye bedre på komponent enn VGA. Med komponent ble bilde klarere, samme som med HDMI, mens med VGA ble fargene blasse og spesielt når jeg navigerte rundt på dashboardet var det dårlige farger med VGA. En annen viktig ting; riktig innstillinger er alfa omega!

Innstillinger på tv-en eller xboxen?

Skrevet

Innstillinger på TVen. Jeg søkte litt rundt på diverse avforums. Fant en tråd om akkurat min TV og der hadde noen med et proft kalibreringsutstyr postet sine innstillingsverdier. Jeg merket stor forskjell med riktige innstillinger. Så det er verdt et forsøk :)

Skrevet
Jeg får prøve meg fram litt ;) men komponent gir vel HD?

1080 og 720p med komponent ja, men VGA-kabelen gir støtte for flere oppløsninger og oppskalerer i tillegg DVD-filmer :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...