Gå til innhold

Alliance+defense+BG = L=Ø


Anbefalte innlegg

Det er bare helt utrolig. Etter at den nye "hotfixen" til AV kom der Vandar og Balinda får mer HP vinner vi ca 80%. Horde skjønner at ny taktikk må til og begynner å forsvare samt ta tårn tilbake. Alliance blir som vanlig helt satt ut og løper rundt som hodeløse kyllinger.

 

Første AV i dag:

 

Kommer greit i gang, kjører fort frem og tar IB samt dreper Galv, deretter rusher alle frem til FW stiller seg på haguen og venter på at towers skal gå ned. Hva skjer, jo seff kommer det en horde steath og capper tilbake begge 2!!! Etter det går alt til #¤)/¤. JEg og 1 - EN - til passer på TP da en liten gjeng på 4 horde kommer og tar det tilbake. Det går videre til IN og tar det også (der var det faktisk 4 stk på defense da) Etter det faller FW GY og alt er tapt.Ender på 188 hp mot horde sin 459.

 

Etter det logget jeg bare!

 

All ære til Horde som kommer tilbake etter hotfixen, litt mindre vinner dere vel, men er mer 50/50 nå :(

 

Battlegroup: Misery

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De AV rundene jeg har spilt(blitt endel) på Rampage har vært ganske jevnfordelt. Vi tapte alt i en periode etter patchen, men nå har det jevnet seg veldig ut. Vi vinner som regel når vi har forsvarere. Selv om forsvar har ofte ført til times lange AV runder i det siste :thumbdown:

 

Bare synd at jeg taper mer enn jeg vinner i de andre bgs. Er horde btw.

Lenke til kommentar
Det er bare helt utrolig. Etter at den nye "hotfixen" til AV kom der Vandar og Balinda får mer HP vinner vi ca 80%. Horde skjønner at ny taktikk må til og begynner å forsvare samt ta tårn tilbake. Alliance blir som vanlig helt satt ut og løper rundt som hodeløse kyllinger.

 

Første AV i dag:

 

Kommer greit i gang, kjører fort frem og tar IB samt dreper Galv, deretter rusher alle frem til FW stiller seg på haguen og venter på at towers skal gå ned. Hva skjer, jo seff kommer det en horde steath og capper tilbake begge 2!!! Etter det går alt til #¤)/¤. JEg og 1 - EN - til passer på TP da en liten gjeng på 4 horde kommer og tar det tilbake. Det går videre til IN og tar det også (der var det faktisk 4 stk på defense da) Etter det faller FW GY og alt er tapt.Ender på 188 hp mot horde sin 459.

 

Etter det logget jeg bare!

 

All ære til Horde som kommer tilbake etter hotfixen, litt mindre vinner dere vel, men er mer 50/50 nå :(

 

Battlegroup: Misery

 

Hadde det bare vært samme opplegget på Rampage... ='< AV weekenden som var tapte vi 14 på rad... så begynte det å bli jevnt. Men jeg pvp'er nesten ikke lenger. Wu-hu.

Endret av Moonshield
Lenke til kommentar

joda, til tider er det slik.. men det er også sånn for horde. gi opp etter 1 run? try harder..

 

selv så setter jeg all ære i å harrasse på balinda, stonehearth/icewing bunker. så morro å være en mot 2-3-4 og ta de ned (ved hjelp av bowmen i towers :)

 

 

er selv på misery btw..

Lenke til kommentar

Er sjøl på Conviction battlegroup og Alliance henger relativt greit med i AV. Vinner nok ca 70% kanskje. Om horde vinner er runda som regel over på 10 min, så det er ikkje så farlig uansett. Når det var AV helg derimot var det heilt motsatt, og horde vant 70%.

 

Eots og AB derimot er derimot håpløst på ally. Kunne tatt med WSG her også men var faktisk med å vinne 4-5 runder på rad i WSG for mindre enn ei veke sidan så kanskje det er håp? =) (Ingen premade btw)

Lenke til kommentar
Skjønner meg ikke på alliance. Nå whiner dere faktisk på at lederne deres ble boosta. Hva vil dere egentlig? At dere får utdelt Kalasjnikovgevær når dere starter AV'en eller? Hva med å lage egne taktikker, eller rerolle horde?

 

Skjer a? :p

 

Whiner jo ikke fordi lederne ble boostet, men fordi Alliance ikke klarer å utnytte en fordel gitt av blizz. Prøver hver gang å fortelle hva folk skal gjøre samt bidra til forsvar/angrep. Funker sjelden, skjønner bare ikke hvorfor....

 

Må nok rerolle Horde på Misery ja ;)

 

Synes forøvrig det er rart at det er så forkjell i battlegroups på hvem av Ally og Horde som vinner...

Lenke til kommentar
Synes forøvrig det er rart at det er så forkjell i battlegroups på hvem av Ally og Horde som vinner...

 

På Blackout er det allianse dominans i AV. Mulig det skyldes at allianse kjører et reint pve preg mens hordene faktisk kjører pvp. Litt morsomt å se statistikken på antall HK når det gjelder allianse vs horde.

 

Spiller selv horde, og bryr meg ikke en døyt om jeg taper eller vinner. Var en tid jeg gjorde det, men gidder ikke lengre bruke energi på folk som åpenbart ikke forstår enkel taktikk.

 

Merker har jeg mer enn nok av, og når alt summeres opp så får jeg like mye honor eller endog mere ved kampens slutt med et tap. Føler at jeg bidrar med mitt når det gjelder å ta et par tre tårn samt Balinda. Etter det er det på jakt etter noen å ganke eller bli ganket av.

 

Skulle dog ønske at jeg vant en god del mere AV i bonusweekenden.

 

Ps:

 

Noen på Cyclone battlegroup som kan fortelle om forholdene der hva bg's angår? Litt lyst til å komme meg tilbake til Thunderhorn.

Lenke til kommentar

Synes det virker som horde vinner 80-90% av de gangene det er nok folk som forsvarer vannadar (dvs. ikke for få, men ikke for mange heller). Ellers funker det jevnt over bra å forsvare basen i sør mot den første gruppen av allies som rusher for å cappe FW relief hut. Det trenger ikke å ta så lang tid, bare lang nok til at capper aid station og north og south towers (og holder dem) før allies klarer å gjøre det samme.

 

Trikset med AV er jo mye å få motparten til å sløse tid. Eventuellt unngå å sløse tid selv.

 

Det funker svært skjelden for horde å vinne en AV kun basert på å rushe dun baldar. Det er synd, for veldig mange hordes har ikke tålmodighet til å prøve på noe annet enn det de ser alliance vinner på hver gang. Resultatet blir at folk som farmer AV først nøyer seg med å tape (siden "alle" andre ikke gidder noe annet enn å rushe de og). Siden blir jo løsningen kjapt å bruke en bot, siden "vi aldri vinner allikevel".

 

Synes egentlig det er helt utrolig at de aller færreste virker som de skjønner at det er mye lettere for alliance å cappe FW relief hut enn det er for horde å cappe SP aid station. Det er rett og slett bare ikke realistisk å tro at man skal kunne slå alliance på deres eget "game". Synd, men sant.

 

Her må Blizz gjøre noe, det nytter ikke at kun den ene siden har fordelen av å kunne gå for kjappe wins.

 

 

Spiller på misery, horde side.

Lenke til kommentar

Vel, de som klager over at alliance alltid vinner så skal det ikke mer til at Horde deffer Galv og Iceblood Tower/GY bottleneck så har alliance tapt. Angrepet blir stoppet og alliance havner bak i sin egen base hvor vi ikke kommer ut siden Horde enkelt kan låse inne hele alliance ved Icewing Bunker og få en reinforcement seier (kun en utgang der i motsetning til Horde som har 2 stk ved Iceblood).

 

Horde begynner mye bedre til å rekker å ta Stonehearth Bunker før alliance kommer frem. Belinda trengte buff siden hun kan nærmest bli soloet av noen klasser samt en kan jo kicke noen av spellene hennes. Mot galv blir du jo slaktet hvis du ikke har god tank og healer. Men ja, skal innrømme alliance har en fordel med broen og capping i FW, men synes ikke det veier opp mot fordelene Horde har på kartet.

Endret av ksjoet
Lenke til kommentar

Det er ingen bonus honor i AV weekend lenger btw...

 

Har de siste dagene hatt middels suksess med å spamme litt instruksjoner om hva man bør gjøre i begynnelsen, og så gå for TP og prøve å få med noen til å forsver den. - IB blir jo tatt etter vanndar allikevel. - hvis dette er vellykket er det bare å gå for FW towers, de fleste alliance står jo bare i bakken der og slåss (sukk) så prøver å snike meg rundt å cappe hvis ikke horde passer godt nok på. - Jeg vil jo si denne "choke-pointen" er like enkel fro horde å forsvare som brua for alliance, men man kan jo snike seg rundt toweret, å sånn sett har de jo to ting å passe på. - Men i hele resten av BG'en har jo horde en kjempefordel terrengmesig, så vet ikke helt hvem som har det "enklest" sånn sett. - brua til alliance virker jo litt begge veier, så det er enkelt for horde å sperre alliance inne i basen så de taper på reinforcments.

Har sett at horde har begynt å motvirke alli taktikken litt i det siste ved ikke å cappe SH gy - og det virker ganske bra ;) - da spawner alle alliance der, og det er jo langt unna alt...

 

Ellers - hvis ikke alt går på skinner, handler det jo litt om å holde hordej*vlene opptatt et sted slik at de ikke bruker tiden på noe fornuftig mens man tar towers/Drek.

 

En ting som er sinnsykt kjedelig er at mange alliance er så fokusert på å drepe Drek, så med mindre vi har alle towers prøver jeg så godt jeg kan å få "sabotert" litt og resette han. - Mye bedre å tape og ta sjansen på å få alle towers enn å drepe Drek uten towers :-S

 

(har opplevd flere ganger i det siste at nubsa har drept Drek når det var under 10 sek igjen på begge FW towers. DOH!)

Lenke til kommentar

Jeg savner gamle AV egentlig, 24timers AV var elsk :p

 

Anyhow, jeg føler det er flere problem med AV som det er nå (Jeg er horde og har aldri spilt AV som alliance, så jeg vet ikke om eventuelle problem for dere, gjør også at det virker som jeg bare er pro horde istedet for pro balance :p):

 

Graveyard Guards

De er ubrukelige, gjør lite damage og tåler enda mindre., Jeg som lock med relativt dårlig gear slenger Seed of corruption på 2 av de, og gjør litt damage, så dør de alle 4. :<

At de ikke forsvarer flagget men løper etter de som kommer nerme de er tåpelig også, førsteprioritet for de burde være å stoppe folk som capper.

Buff de slik at de stopper cappere (interceptstun f.eks.) og sånn at det må ~3 spillere til for å få de ned / cappet.

 

Tower/Bunker Guards & Graveyard Guards

Annet man kan gjøre er å ikke la folk cappe før alle vaktene har blitt drept, da burde rogues/druids som ninjacapper bli et mindre problem

 

Alliance/Horde Entrance & Nermeste GY

Her bare gjetter jeg siden jeg aldri har sett Alliance entrance, men det virker som alliance sin entrance er bedre plassert enn horde sin, Horde må gå et stykke tilbake for å sjekke status på Frostwolf GY, mens det virker som Alliance lettere kan ta en titt på Stormpike GY og evnt forsvare / ta tilbake den.

Alliance kan også ignorere/skippe over Frostwolf GY om de vil de og gå rett for FW Relief Hut, Det er umulig for Horde, spesielt om det er Alliance som respawner på Stormpike GY. (Noe de gjør om et nek capper Stonehearth GY, noe som omtrent alltid skjer), Dette får horde til å miste masser av tid, som alliance vet å utnytte. Hvordan dette kan fikses vet jeg ikke.

 

Captain Galvanger & Balinda

Disse blir så og si aldri forsvart, og er egentlig bare en irritasjon og slowdown. De blir heller så og si aldri forsvart, jeg mener de trenger en grunn for å bli forsvart (random dmg buff er for lite), som la oss si vaktene på den siden blir tøffere eller noe lignende (som gjør at den andre siden bruker mere tid på å cappe etc om det jeg skrev over om capping blir innført også).

Men dette med forsvar gjelder spesielt Galvanger ettersom Iceblood Garrison igjen ligger utenfor der horde vanligvis tråkker, mens alliance Stonehearth Outpost er midt i mellom der alliance går (Det er kanskje derfor Balinda er/var noe lettere enn Galv?)

 

Mines

Om det ikke går "lange stunder" i en AV, er disse ubrukelige, en liten buff hadde ikke vært å forakte. som f.eks:

1) Horde har Coldtooth Mine og får 5% bedre defense av noe slag

2) Alliance Har Coldtooth Mine og får 5% mere damage

(Gjelder selvsagt omvendt også, og ingen bonus for å holde begge)

 

Chokepoints

Det er 4 på kartet.

1) Mellom Icewing Bunker & Stonehearth GY: Ganske ubrukelig chokepoint om ikke alliance bestemmer seg for å sette ned foten, blir som regel ignorert siden man må gå litt tilbake

2) Iceblood Tower & Iceblood GY: Samme som over bare at den blir ignorert siden man må gå til siden, bittelitt enklere å forsvare om horde gidder.

3) Stormpike GY & DB bunkers, aka brua: Beste chokepoint i AV, et par alliance kan stoppe mange horde veldig enkelt.

4) Path to Frostwolf Towers: Et bra chokepoint hadde det ikke vært for at det hadde vært så kort, brua på alliance side er bedre fordi den er mye lengre.

 

Fiks? Lag veien til towerne lengre, eller brua kortere eller bredere.

 

Frostwolf Relief Hut

Frostwolf Keep burde flyttes litt nermere Relief Hut, og den lille elvgropa like ved flagget må fjernes, utnyttes altfor ofte av alliance til å cappe uten at de fleste Horde ser det

 

Annet

For øyeblikket er Field of strife tomt, man ser det har vært kamper der, men hvorfor er det ingen lengre?

Jeg synes det burde bli lagt til guards fra begge sider som fighter med hverandre, og kun hverandre om ikke en player begynner å gjøre damage på de. Å drepe vaktene hjelper på å få ned Reinforcements som igjen gir større grunn for å ha minene. Det trenger ikke være så altfor mange guards utpå der, og de kan gjerne tåle en del.

Dette gjøres for å få verdenen til å virke mer levende også.

 

Tid brukt i AV. Jeg synes at en AV burde ta rundt 30minutter totalt, atm tar den alt fra 10-35minutter som jeg har sett og 10minutter er altfor fort, spesielt i forhold til honoren man får der inne. Vil man ha kjappe(re) games så spiller man AB/EotS/WSG/Arena. (Skal sies at WSG trenger en sudden death timer eller lignende så man slipper de som ikke går noen veier og varer i flere timer)

 

 

Anyhow, det var mine 2cents, og jeg er sikker på at det er folk som er enig og uenig i hva jeg sier :p

(Spiller btw på Blackout hvor jeg har omtrent bare vært med på tapende AV, utenom på nettene etter de fikk vekk de fleste botene & leecherne)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...